- Autor: ~Piotr
- Kategoria: układ wtryskowy
Po przejechaniu 100 km ciągiem zaświeca się komunikat o błędzie "EAC Fail". Obroty spadają, samochód traci moc prawie do zera, choć silnik nie gaśnie. Po wyłączeniu i ponownym wyłączeniu samochód zaczyna jechać, ale muszę pilnować obrotów i utrzymywać w okolicy 2.5 tys.. Silnik jest tak jakby bez mocy. Nie mogę gwałtownie przyspieszać lub pokonywać dużych wzniesień. Czasami przejedzie 200 metrów do następnego komunikatu, a czasami 10 km. Po postoju ok 0.5 godziny zachowuje się zdecydowanie lepiej. Cały czas świeci się lampka awarii silnika. Następnego dnia rano po dłuższym postoju znika wszystko jakby nic nie było. W zakładach naprawczych podłączają komputery i twierdzą że nie wiedzą co jest nie tak. Paranoja.
Ford z 2004 roku, przebieg 110.000 km, bez większych awarii czy usterek. Nie wiem.
Komentarze
Ford Fusion 1,4 B z 2004r. po zatankowaniu paliwa od stanu minimalnego pod korek przejechałem pod dom zaledwie 900m. Samochód zgaszony i pozostawiony do dnia następnego. Rano próba odpalenia i niespodzianka. Silnik gaśnie. Tak kilkukrotnie, spadają obroty i gaśnie. Na przegazowaniu i utrzymując wysokie obroty ruszam do pracy. Przede mną 3km. po chwili wyskakuje EAC Fail. Auto nie wchodzi na obroty, mocy brak. Gaszę silnik i odpalam ponownie, to samo co przy pierwszym rozruchu...gaśnie. Udaje mi się dojechać do pracy ( salon i serwis samochodowy), podpinamy komputer. Pierwsza wskazówka niski prąd na aku. 10,6V... na ekranie błąd przepustnicy. Wymiana na nowy aku i problem znika. W moim przypadku usterka dotyczyła słabego napięcia, co spowodowało problem z przepustnicą. Akumulator dał o sobie znać kilka dni wcześniej pełnym rozładowaniem. Mimo ponownego naładowania jego kondycja okazała się wykluczającą z dalszego użytkowania.
Wtedy przypomniałem sobie źeby zajrzeć do filtra paliwa. (benzyna)
Wymieniłem. Stary był dosłownie zatkany. Przy prubie dmuchnięcia ustami w niego oczy mi na wierzch wyskoczyły z wysiłku.
Po 3 dniach od komunikatu "EAC Fail" , przeczytaniu kilkunastu postów i analizie własnego przypadku stwierdziłem :
1.Komunikat oznacza problem natury elektrycznej ew. elektronicznej
2.Większość testów komputerowych nie potrafi zidentyfikować usterki
3.Duże prawdopodobieństwo,że użytkownik zapłaci "fachowcowi z ASO" za intensywną , acz bezowocną pracę.Dlatego,warto znać dobrego mechanika u którego nie przepłacimy.
Pozdrawiam użytkowników Fordów
Aczkolwiek , u mnie pojawił się ten "babol" po dodaniu do za małej ilości benzyny, uszlachetniacza czyszczącego układ paliwowy ;(
komputer nie wykrywa żadnego błędu , po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zapala się EAC Fail ale ta tylko przez okolo 5 min. Ma to zwiazek z temperaturą silnika? a może problemem jest przepływomierz powietrza ?