Szukaj

Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011

  • Autor: trelek2
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat.
Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.

Komentarze

Niestety żadne mechanik nie pomoże jeśli odstawia się mu auto w warunkach gdy samochód nie ma prawa zgasnąć.
Odstaw w mrozie gdy dane zjawisko występuje.
Obstawiam za małe ciśnienie paliwa. Lub utrudniony przepływ przez mróz. Należało by sprawdzić ciśnienie na wtryskach.
Odpowiedz
Uszkodzony pedał przyspieszenia. Na kompie komunikat "Ustawienie początkowe poza zakresem"
Odpowiedz
o samochód trzeba dbać , nie pajacuj
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d