Szukaj

Zapychający się kanał olejowy popychacza (szklanki) pompy paliwa
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018

  • Autor: SylwesterZ
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 204 tys. km
Przy przedłużonych interwałach wymianach oleju dochodzi o zapchania kanału olejowego smarującego popychacz pompy paliwa, co skutkuje wytarciem krzywki wałka rozrządu (wydechu) i koniecznością wymiany. Silnik z wytartym wałkiem pracuje, ale stuka głośno jak kosiarka. Wałek rozrządu jest niedostępny nawet w ASO, trzeba szukać po rozbitkach.

Komentarze

SylwesterZ
Konieczna jest częsta wymiana oleju, co 10-15 tys. km lub co rok. Olej oczywiście dopasowany, a nie pierwszy lepszy 10W-40. Warto też co jakiś czas zajrzeć pod pompę paliwa, aby zweryfikować stan wałka i szklanki, można profilaktycznie wymienić popychacz.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting