Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Def
6 lat temu
6
Dodam, że przez oring kolektor chłodzenia do bloku ciekło znacznie, na postoju krople ale przy jeździe znikało bardziej. Dobrze, że w porę wypatrzone i nie przegrzał się.
1.6 TDCi ma niestety złożony układ chłodzenia odbieranie spalin ma chłodzenie swoje itp rzeczy, tam może cieknąć i faktycznie tzw kolektor chłodzenia (z tyłu silnika od termostatu po wejście do pompy) u mnie ciekł
1.6 TDCi 2006, 90KM, 105 tyś. Znaczny ubytek płynu chłodniczego (10 dni, 600 km, dwie dolewki po litrze każda). Brak widocznych wycieków/kałuż, brak białych spalin przy odpalaniu zimnego, ale za to zbiorniczek na płyn jest cały w oleiste plamy od środka, a po odkręceniu na gorącym silniku czuć nieco spalin. Analiza składu chemicznego oleju i płynu chłodniczego (mam dostęp do laboratorium i NMR) wykazała, że w oleju nie ma glikolu (głównego składnika płynu chłodniczego), ale za to w płynie jest olej. Ergo: to olej dostaje się do obiegu chłodzącego a nie na odwrót. Przy wymianie rozrządu (6 dni temu) nic nie udało się zobaczyć, poza dość nietypowym osadem rdzy tak na pasku i napinaczach, jak i na pompie wody (wszystko wymienione). Co to może być? Uszczelka pod głowicą? Pęknięta głowica? Pęknięty blok silnika? Samochód kupiłem niedawno, przy przeglądzie przed kupnem nic nie wyszło, a nie zauważyłem tego brudnego zbiornika...
w moim 1.6 tdci waz wychodzacy z termostatu przetarl sie od drgan. Byla to mikrusienka dziurka i dopiero jak kierowca siedzial i dodal gazu cisnienie sie podnioslo i bylo widac jak plyn tryska.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu