Szukaj

Metaliczny dźwięk - jakby zawory.
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011

  • Autor: ~przemoz
  • Kategoria: silnik
Witam. Mam mały problem. Niedawno kupiłem Forda Focusa II kombi TDCI 109 KM. 96000 przejechane 2006 r. Wymieniłem rozrząd aby mieć pewność. Zmieniłem olej na Castrol (zalecany) oraz oczywiście filtr. Wszystko działa poprawnie jednak jest coś co nie daje mi od początku spokoju. Silnik chodzi równo, ładnie, auto jest zwinne, przyspiesza, jednak podczas ruszania i jazdy na 1-2-3 biegu w pewnym przedziale obrotów słychać jakiś metaliczny dzwięk jakby zawory. Jazda na biegach 4-5 - efekt ten jest niesłyszalny - zanika. Podobnie na postoju mogę "gazować" i nie słychać tego dźwięku. Gdyby więc zawory to raczej by je było słychać także na postoju podczas "gazowania". W internecie wyczytałem, że może to być coś z układem wydechowym i przyczyny nie należy szukać w silniku. Kolega z kolei stwierdził, że chyba to jednak coś w silniku gdyż na postoju nie pracują tłoki (wałek korbowy) więc nie ma obciążenia. Sam już nie wiem gdzie mam szukać przyczyny tego dźwięku. Może ktoś miał podobny przypadek w swoim focusie. Nie znam się na silnikach tym bardziej TDCI. Może to jakaś błachostka?

Komentarze

panowie uporał się ktoś z tym???
Odpowiedz
Radzę Wam wymienić przepływomierz. Jeżeli to nie pomoże to jest jeszcze takie coś jak zawór EGR. Mnie poszły te podzespoły w tym samym czasie. W tym samym czasie? No tak, ale przy przebiegu ok. 200 tys. km. Niestety niewiele to pomogło. Dlaczego? Bo kupiłem zamienniki. Zamienniki były drogie i nic to nie dało. Kupiłem po roku oryginalne i na razie jest git.
Odpowiedz
Miałem ten sam problem, auto klekotało przy jeździe na biegach 1,2,3. Szarpało przy ruszaniu, później nawet na 2 biegu przy małych prędkościach np. przy wjeździe na hopek strasznie waliło. Okazała się to poduszka silnika, która jest hydrauliczna i gdy kończy się prześwit, powoduje to charakterystyczny dźwięk. Zmieniłem na zamiennik, problem się lekko zniwelował, jednak po zmianie na oryginał problem zniknął.
https://allegro.pl/poduszka-silnika-swag-ford-focus-ii-i7439811832.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_mtrzcj_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=CjwKCAiAl7PgBRBWEiwAzFhmmtWCdb6fRZyt6qA0PY231xN6h6mGtap4fSeS1s6mXgusEmCqFwx4tBoCvVgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Odpowiedz
Panowie... Wałki, panewki, rozrządy itd. odłóżcie na bok. Takie rzeczy będą stukać na biegu jałowym i podczas jazdy. A tutaj wyraźnie napisano, że to ma miejsce tylko podczas jazdy przy określonej prędkości obrotowej silnika.
Posiadam Ford Focus C-Max 2005 1.8 benzyna i jest to samo. W okolicach 2000 obrotów słychać takie klapotanie (metaliczny zaterkotcz). Mechanicy rozkładają ręce: "jeździć aż się posypie, wtedy będzie wiadomo co to jest". Albo: "panie, ja nie mam czasu na poszukiwania. Znajdź pan, to będziemy robić". Na biegu jałowym można gazować ile się chce i nie dzieje się nic. Żadnego zaterkotczu nie słychać. Tylko podczas jazdy. Usterki trzeba szukać w ciągu od skrzyni biegów w kierunku do kół. Może jakiś przegub. Nie wiem.
A macie to szarpnięcie autem podczas jazdy przy dodawaniu gazu w okolicy 2500 obrotów? Też nikt nie wie, co to jest. Wymienione świece, cewki. Nic. Już wiadomo, że to często spotykana bolączka tych Fordów. Rzekomo "legendaaaarne 2563 obroty Forda przy których sam Ford rozkłada ręce".
Odpowiedz
Czy ktos z was znalazł juz rozwiazanie problemu?
Odpowiedz
A może to będzie łańcuszek rozrządu szfagrowi też tak dziwne odgłosy wydawał aż się urwał a przyczyną to zatkane kanaliki z walką rozrządu na zawodach wydechowych dużo nagaru po oleju formuła s syntetyku 5w30
Odpowiedz
Mam to samo FFII 1.6 tdci 90KM. Myslałem ze to wtryskiwacze,ale po oddaniu ich do regeneracji problem nie zniknał... Jeden mechanik powiedział mi ze to podobno wina zaworów ssących na jednym z cylindrów (podobno to czeste w tych silnikach) Ktos słyszał juz o czyms takim?Jak zdemontuje głowice to dam znac czy to mogło byc to. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Witam. Udało się rozwiązać problem?
Odpowiedz
Sprzedałeś auto ?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi