- Autor: ~damianoso
- Kategoria: układ napędowy
Posiadam Forda Focusa 1,6 tdci 109KM z 2005r sprowadzony z Niemiec przebieg 80tys km (mechanik stwierdził po stanie podwozia i części i wnętrza, że ma tyle przejechane). Zresztą sam po wnętrzu to stwierdzić mogę.
Miesiąc temu zepsuła mi się turbina. Jechałem, zaczęło piszczeć pod maską i samochód stracił moc. Po pojechaniu do mechanika okazało się, że to turbina. Została wymieniona na drugą (regenerowana). Urwała się śruba mocująca i wszystko poszło się...:/
Przejechałem niecałe 30km i znowu się zepsuła. Ponownie oddałem do mechanika.
Ciśnienie oleju się zgadza, więc to nie wina pompy. Nie dymi, więc i nie katalizatora. (to stwierdził mechanik)
Wczoraj odebrałem, zostało przejechane niecałe 20km i znowu to samo - te same objawy. Komputer nic nie pokazuje.
Komentarze
przy 100tys przechodził w tryb awaryjny -wymiana sterownika wszystko ok
104 tys zapalona kontrolka silnika i diagnoza luz na wirniku - regeneracja turbo
stale zapala sie kontrolka silnika regulowali turbo teraz sa wielkie turbo dziury przy zmianie biegów czujniki pozmieniane i teraz jest 111tys i dalej problem z kontrolka - na kompie błedy nadmierne cisnienie i sonda lambda
pomocy mam juz dosc
Oferują również turbosprężarki na wysyłkę, moja turbina działa po 20 tysiącach bez problemu; szybko solidnie i za w sumie dobrą cenę.
auto jak na razie nie straciło mocy jedynie podczas mocnego przyspieszania jak by na 2,3 sekundy ma taki "uślizg" a potem pruje bez problemu no i ten mocny, metaliczny gwizd z pod maski jak by F-16 startowało :(
W czwartek auto na kanał. Mechanior zapewnił mnie, że mimo swej pierwotnej diagnozy wszystko sprawdzi (miska,smok,cisnienie na pompie,wąż olejowy) no i rozkręci turbine.
Pożyjemy, zobaczymy.
posiadam c-maxa 1.6 tdci 109 km i równiez padło mi turbo.
czeka mnie wymiana. mam juz uzywke z pewnego źródła.mechanik u którego od kilku lat naprawiam swoje auto powiedział mi, ze on zawsze w przypadku wymiany turbin wywala to sitko z przewodu olejowego i jest ok. troche mnie to przeraza bo skoro producent je tam umieścił to z jakis powodów ale mój mechanik uważa, że jest ono tam zbedene. robi tak zawsze i jak dotad turbiny smigaja.
ciekawi mnie wasza opinia na ten temat.
Czyścić sitko co 2 wymianę oleju.
A jak ktoś rozwalił 2-3 turbiny w 1 miesiąc niech założy sprawę w sądzie mechanikowi - na 90% wygra bo mechanik niewłaściwie zamontował turbinę - trzeba wymienić sitko i najlepiej wypłukać silnik - obieg oleju!!!
Ja posiadam forda focusa 1,6 TDCI z 2007 r. Mam ciągle problem z turbosprężarką. Kupiłam auto pojedziałam trochę i poszło mi turbo. Dałam do regenrecji, pojezdziłam znowu trochę i znowu poszło. I tak 4 razy. Koleś który mi regenerował twierdzi że to jest wina mojego auta. Dał mi teraz całkiem inne turbo i wyobraźcie sobie że po płukaniu całego silnika wymianie oleju i po przejechaniu 15 km turbo poszło. Mój mechanik podłączał auto pod komputer ale nie wykrywa żadnego błędu i cały czas twierdzi że koleś źle regeneruje turbo. Mechanik jest w porządku bo dla mojego kuzyna robił turbo i on jeździ bez problemu. Nie wiem co może być już przyczyną. Proszę o pomoc co mam zrobić. Przeczytałam wszystko co napisaliście ale ja już to miałam wszystko robione. Turbo moje jezdziło i z nowym sitkiem i bez niego. Silnik płukany, olej wymieniony. Nie wiem jaka może być jeszcze przyczyna. Prosze o pomoc. Autko jest do sprzedania, bardzo fajne wyposażenie. Chętnych proszę o kontakt na maila bacha84@interia.pl
IMIELINIE I NIGDY NIE BYŁO PROBLEMU MAJA ODPOWIEDNIE MASZYNY DO TEJ.ROBOTY I DORADZA CO TRZEBA POROBIC ABY JA DOBRZE ZAŁOZYC.MOGE PODAC CI STRONE WWW.TURBOTECHNIKA.EU
hasinto@onet.eu
Podobna rzecz dzieje się w Mazdach 6 DIESEL. Zawalony smog jest najczęstrzą przyczyną awarii silnika. Podobno dzieje się tak jak, były ruszane zawory i nie zostały wymienione pod nimi uszczelniacze na nowe. Następstwem tego są przedmuchy do silnika, które zmieniają właściwości oleju i zatykają smog, co później prowadzi do awarii silnika. Przedmuchy warto sprawdzić odkręcając korek od wlewu oleju. Przy co 3 wymianie oleju może warto odkręcić miskę i sprawdzić stan sitka. Więcej na ten temat znajdziecie na forum mazdaspeed.pl
email: komorekp@02.pl
Czy ktoś może mi udzielić pomocy???
Daje ci link do firmy która się zajmuje turbinami a znalazłem ich w gazecie Auto Świat mieli tam swój artykół.
http://www.mq.pl/turbo-service/
Ta ostatnia (ta z atestem) nie rozleciala sie do konca, sa jakies rozszczelnienia jedynie, ale on boi sie wkladac, gdyz jak sie rozleci to 1,5tys zl do tylu bedzie. Jego komputer pokazuje niby, ze wszystko w porzadku - zadnych bledow nie ma. Testowal Forda na zimnym i na cieplym silniku, cisnienie dobre (chociaz koles, ktory nie chce uznac gwarancji twierdzi, ze to moze byc pompa olejowa - stad brak smarowania).
Nie wiem co mam robic, chyba pojade do mechanika i sprobuje odzyskac pieniadze i pojade do jakiegos serwisu co sie zajmuje tym tematem. Mozecie polecic cos w okolicach Płocka?? W Płocku nikt sie tym nie zajmuje z tego co wiem, dlatego moze Warszawa i okolice?!
Poznan to troche za daleko. Do Wawy niecale 100km mam, wiec wole ten kierunek.
PS. Samochod nie byl katowany, predkosc maxymalna 100(no moze czasem 120km/h). Nigdy na zimnym nie przekraczal 2000rpm; moze nie zawsze gasilem po 30-60sek ale staralem sie tak robic po dluzszej jezdzie)
Pozdrawiam
powód ponownej usterki najprawdopodobniej jest fatalnie z regenerowana turbina. Nie każda uszkodzona turbina nadaje się do regeneracji. Moja dobra rada: nie kupuj regenerowanej turbiny. Turbina się kręci z bardzo dużą prędkością (nawet powyżej 100.000 obr./min), regeneracja wymaga idealnego wyważenia, na precyzyjnych urządzeniach, wymiany kompletu uszczelniaczy. Jeśli jednak nie stać cię na drogą, nową turbinę (koszt ok. 5000 zł), to polecam ewentualnie firmę Turbotech -www.turbotech.pl z Poznania. Parę osób, które znam wymieniało tam turbosprężarki na regenerowane i na razie jeżdżą bezproblemowo.
Poza tym przestrzegaj 3 zasad to nie będziesz w przyszłości miał problemów z turbosprężarką:
1/ nie wchodź na wysokie obroty póki silnik nie osiągnie temp. ok. 90 st.
2/ po zakończeniu jazdy odczekaj kilkadziesiąt sekund, schłodz i pozwól turbinie zwolnic do prędkości przepływu spalin na biegu jałowym.
3/ Wymieniaj częściej olej (używaj dobrego oleju zalecanego przez producenta: lepkość oraz normy.
Pozdrawiam
mechanik z ponad 20 letnim doświadczeniem
opisz cala procedure ktora byla zrobiona i przeslij mi na mejla to odpisze ci co bylo nie tak.
pozdrawiam mariusz
moj meil: maxym2002@poczta.fm