Szukaj

Szarpie przy zmianie biegów
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

  • Autor: Mdesign
  • Kategoria: układ napędowy
Praktycznie brak możliwości płynnej zmiany biegów. Szczególnie przy zmianie z jedynki na dwójkę i z dwójki na trójkę. Obserwuję to od nowości, ale teraz zaczyna mnie to już wkurzać. Zmianie biegów nie sprzyja zbyt wysoko podniesiony pedał sprzęgła, którego podobno nie można obniżyć.

Komentarze

Ja sie nie znam ale no w sumie mialem 4 samochody w dwoch czyli fordzie i audi mialem problem z szarpaniem. W obu przypadkach były to świece. Tak poprostu.
Odpowiedz
Witam,to samo mam,szarpie z 1 na 2, pozostaje b wolne puszczanie sprzęgła lub delikatne pod gazowanie,hm jak można było tak skopać skrzynie.
Odpowiedz
Mam to samo w 1.5 d masakra nie sądziłem że jest to normalne
Odpowiedz
A da sie to jakoś naprawić w sensie wymienic jakaś część czy cos? mam ten sam problem focus trend 2011 hatchback, mam gwarancje.
chodzi o to ze jakby dalo sie cos zrobic teraz co zapobiegnie ewentualnej dalszej destrukcji.
Odpowiedz
Tak zgadza się problem ten występuje i u mnie jak i w pozostałych modelach. Mam 2 porady, które niweluja w 100% ten objaw i 1 która zmniejsza objaw.
Zaczynam od zmniejszenia objawów.
1) Włącz klimę na auto i objaw się zmniejszy i nie będzie tak szarpać.

A teraz główne porady.
1) Jak wiadomo biegi w każdym aucie najlepiej jest wrzucać w 2 etapach
* wciskamy sprzeglo
* wyrzucamy bieg na neutral
* wciskamy sprzeglo
* wrzucamy wyzszy bieg
Ta metoda moze wydawac sie dluzsza, ale u wprawionej osoby trwa w zasadzie tyle samo co i zwykle "pojedyncze" wciskanie pedalu sprzedgla.
Pierwsza to taka, że pozbędziesz się szarpnięcia jakie występuje i to nie tylko w Fordzie, ale i w innych autach o ile występuje. A poza tym wydłużysz życie skrzyni i sprzęgła (wynika to z budowy i działania tych podzespołów).
2) Po wbiciu wyższego biegu odpuszczaj bardzo powoli pedał sprzęgła.

Jest jeszcze ostatnia metoda, ale nie zalecana z uwagi na upalanie sprzęgła przy nieumiejętnym jej wykorzystaniu.
Po wrzuceniu biegu delikatnie wkręcasz auto na wyższe obroty i wtedy odpuszczasz sprzęgło.

Stosując je na pewno nie będzie szarpania.
Ale tak czy siak coś w fordzie skopali, że tak się dzieje i fakt występuje ona zawsze z 1 na 2. A im wyżej tym mniej czuć.
Odpowiedz
hikerbk
Do ~zygert: Hej,
Czyli to specyficzne szarpnięcie podczas zmiany biegów w foczce, nie jest objawem czegoś co się "kończy/psuje" tylko to normalny objaw ? Jeżdżę już dłuższy czas foczką mk2 i właśnie to mnie w mieście denerwuje, generalnie trzeba bardzo delikatnie puszczać sprzęgło.
Odpowiedz
Do : Potwierdzam opcje z klimatyzacją :-)
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,2
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d