czy kts wie jaki powinien byc akulumator ile A/h i EN mam nie orginalny alternator jest 120A 12V a powodem sa przygasajace swiatla . Ford fokus tdci 1.8 2006
Jak kupowałem Focusa, kolega który miał takie auto jako służbowe powiedział, że będę zadowolony z jazdy, ale przy 50 tys wymienię alternator. Kupiłem auto z przebiegiem 27 tys, i po około 25 tysiącach alternator padł. I takie dziadostwo powinno być karalne bo 800 zł poszło się wietrzyć.
Jeśli światła rozpalają się i przygasają to jest to wina regulatora napięcia przy alternatorze. Słabo zabezpieczona taśma "+" rdzewieje i się rozpada ale ta usterka jest trudna do znalezienia. Wystarczy zmienić regulator napięcia a nie cały alternator.
W mnie w 2.0TDCI też denso i też padł po około 100 tys. km, a światła przygaszają się lub rozjaśniają w zależności od obrotów i w nowym alternatorze i w starym. Pewnie dlatego tak szybko mi żarówki je. Zgłaszałem to skakanie napięcia do ASO, wg nich to normalne, ciekawe.
Mój alternator padł po 35kkm, ale jeszcze na gwarancji :), z tym, że teraz znowu się coś zaczyna dziać - na wolnych obrotach - lekko przygaszają się światła.
Mój padł po 50 kkm, czytałem, że ludziom pada już nawet po 30 kkm. Auto po gwarancji, więc 800 zł poszło w błoto, a powinna być akcja serwisowa, bo usterka wręcz typowa w tym modelu ! Skandal !
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu