Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
kris
6 lat temu
0
ford focus mk1 hb 1999 zetec-e 256000 tys. km z tyłu wymienione całe zawieszenie 14 sztuk tulei sprężyny, amortyzatory, gómy na drążku stabilizacyjnym.
witam ja tez mam fokusa juz 2 lata , serwisowany, tak jestem zadowolona z niego,ale Latem najechalam na jakis przedmiot ktory lezal na jezdni po wypadku, w serwisie powiedzieli ze uszkodzony jest ulkad kierowniczy i go wymienili , co prawda koszty pokrylo ubezpieczenie. lecz od tamtego czasu jak ruszam lub wolno jade na zakrecie cos mi stuka leciutko w poldloge pod lewa noga. to stukanie odczuwam nie zawsze.tylko czasem,kto mi moze powiedziec co to moze byc? w servisie mi powiedzieli ze cos od ukladu trzeba wymienic , ale to juz musiala bym placic i to duzo.
Do ~ewa frankfurt: Typowe dla focusa.. zwyczajnie skrzypi podczas pracy karoserii tzw. pedaliera - ten cały stelaż z pedałem sprzęgła i hamulca. Doraźnie pomaga wtłoczenie tam jakiejś oleistej mazi.
Wy tak wszyscy do serwisu forda na kolanach ze złożonymi rękami idziecie?
Trzeba wymienić dolny wachacz poprzeczny ("muszka")w wielowachaczowym zawieszeniu tylnej osi.Nie widać uszkodzenia , ale są wyrobione tuleje stal/guma, nie radze wymieniać samych tulei, bo nie będzie efektu.Nakrętki są przyspawane do zawieszenia, odkrecać tylko śruby.Tego uszkodzenia nie znajduje żadna stacja obsługi, dopiero po demontażu widać zniszczenie tulei. Powodzenia.
Po 256000km (1.8tddi, 2000) wymieniony wachacz podpierający sprężynę, wymienione tuleje pod progiem, a po przekroczeniu zawrotnej prędkości 100km/h tył samochodu się macha.Żadna stacja kontroli pojazdów nie stwierdza usterki, a było ich cztery, mechanicy twierdzą, że zawieszenie jest "OK" i rozkóładają rence. Może dobże by było gdyby "Ford" wydał podręcznik objawów uszkodzeń zawieszenia, bo błądzenie po omacku i wymiany części które nie muszą być wymienione kosztowały mnie już ponad tysiąc złotych, a samochód dalej nie jest sprawny.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu