Szukaj

Sterownik pompy wtryskowej w silnikach TDDI.
Ford Focus I

  • Autor: ~Bartek
  • Kategoria: silnik
Każdy dosłownie, każdy egzemplarz z tym silnikiem czeka awaria sterownika pompy wtryskowej firmy Bosh. Ta sama usterka co w Vectrach B 2.0 DTI, oraz Audi 2,5 TDI. Problem powstaje przy różnych przebiegach najczęściej pomiędzy 100-200 tys. km.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 178
Nie wystąpiła: 38

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

U mnie problem jest nieco inny.
Wymieniony został zawor kata wtrysku oraz czujnik dawki paliwa. Niestety po wymianie auto ma problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku jak jest zimny to pali od strzała. Zastanawiam się czy musze wymienić sterownik?
Odpowiedz
PUH OMEGA

Bosch VP44 VP30 Serwis

ul. Brzozowa 57

27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie.

tel. 510667029

www.puhomega.pl

www.naprawa-pomp.com

https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Ocl5g9z_UdapgWuobg/featured





Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH.
Nasza oferta to pełna regeneracja pomp wtryskowych bosch VP44 i VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16 i 1.7L Isuzu Delphi, Delco EDU oraz sterowników ABS Bosch. Przed naprawą każdy sterownik sprawdzany jest za pomocą podłączenia bezpośrednio pod wtyczkę pinową specjalistycznym sprzętem diagnostycznym. Po naprawie błędy w pamięci sterownika są kasowane.

Uszkodzenie elektroniki sterownika to główna usterka w tych pompach, a dokładniej psuje się sterowanie zaworem regulacji dawki paliwa ( tym między przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy ). W wyniku tego uszkodzenia paliwo na wtryskach nie ma odpowiedniego ciśnienia, bądź nie jest podawane wcale.

Na wykonaną naprawę udzielamy 12 miesięcznej gwarancji

Wysyłka w ciągu jednego dnia roboczego. (dotyczy naprawy sterownika)

Wystawiamy fakturę VAT na pełną regenerację pompy wtryskowej. Na naprawę sterownika faktura bez VAT.



KOSZTY.

Koszt naprawy sterownika PSG5 ( jedno wtykowy ) to 300 zł brutto.

Koszt naprawy sterownika 1.7L ISUZU to 300 zł brutto.

Koszt naprawy sterownika PSG16 ( dwu wtykowy ) to 500 zł brutto.

Koszt pełnej regeneracji pompy wtryskowej VP44, VP30 to około 1500 zł brutto. Na regenerację pompy wystawiamy fakturę VAT.

Koszt wyzerowania immobilizera w sterowniku pompy FORD to 100 zł. Konieczne przy wymianie sterownika na inny, jak waszego się nie da naprawić bo np: kolega elektronik chciał sprawdzić swoje możliwości i uszkodził sterownik nieodwracalnie.

Koszt naszego sterownika PSG5 jeżeli wasz nie nadaje się do naprawy, bądź go fizycznie nie macie od 600 zł brutto.





Jeżeli samochód zgasł nagle w czasie jazdy lub nie chce odpalić po postoju to przyczyną jest elektronika czyli sterownik i nie ma potrzeby regeneracji pompy pod względem mechanicznym. Przy uszkodzeniu mechanicznym pompy samochód pali tylko że pracuje głośno, twardo, metalicznie jak również kopci jak " stary traktor ", jest niewłaściwy kąt wtrysku i dużo większe spalanie. Wtedy właśnie potrzebna jest regeneracja mechaniczna pompy którą jak wcześniej pisałem również wykonujemy.

Przestrzegam przed kupowaniem pomp za kilkaset złotych a tym bardziej na wymianę za swoją z samochodu. Równie dobrze można sobie kupić osiem kilo aluminium ze złomu, bo tyle są warte pompy z regeneracją wykonaną na " papierze ". Pompy zregenerowane w naszym serwisie przechodzą dwu godzinny test na stole probierczym.

Jeżeli ktoś naprawiał sterownik i silnik popracował przez kilka sekund, minut, godzin czy dni i znowu zgasł, świadczy to tylko o niewłaściwej naprawie i niewłaściwym zastosowanym tranzystorze.

Jeśli w aucie występuje któryś z niżej opisanych objawów lub błędów świadczy to, że w 95 % uległ uszkodzeniu sterownik pompy

Objawy uszkodzonego sterownika pompy to:

po zgaszeniu auto nie chce odpalić,
silnik ciężko odpalił i nie reaguje na pedał gazu lub znikomo
silnik zgasł podczas pracy i już nie zapalił
silnik nierówno pracuje
silnik dymi
silnik gaśnie po rozgrzaniu lub przerywa
silnik nie osiąga pełnej mocy


Po zdiagnozowaniu auta komputerem mogą się pojawić następujące błędy :

OPEL, SAAB

P1630 ZAWÓR DAWKI
P1631 STEROWNIK POMPY
P1335 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO
P0725 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO
P1345 CZUJNIK OBROTÓW, SYGNAŁ Z POŁOŻENIA WAŁKA POMPY
P1220 CZAS WTRYSKU, KĄT WTRYSKU, POCZĄTEK TŁOCZENIA
P1650 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA
P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA
P1560 NAPIĘCIE ZASILANIA PRZEKROCZENIE
P1600 STEROWNIK USZKODZENIE PROGRAMU
P0190 USTERKA MECHANICZNA W SYSTEMIE PALIWA
P1660 ZA MOCNE WEJŚCIE OBWODU SOLENOIDU ODCIĘCIA PALIWA
P0251 WIRNIK KRZYWKA POMPY WTRYSKOWEJ USTERKA, USTERKA ZAWORU SPV DAWKI, REGULACJA MOMENTU WTRYSKU, CISNIENIA PALIWA
AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA

01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ
J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ
0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY
01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER
0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA
00628 KONTROLA RÓŻNA BIEŻĄCA, KONTROLA WIELKOŚCI NASTAWCZYCH
01376 SYGNAŁ OBROTÓW POMPY WTRYSKOWEJ
N146 NASTAWNIK DAWKI, OBJĘTOŚCI USZKODZENIE
FORD

P1664 STEROWNIK POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE
P1564 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ ŻĄDANIE OGRANICZENIA DAWKI PALIWA
P0149 BŁĄD WYPRZEDZENIA KĄTA WTRYSKU
P0167 BŁĄD UKŁADU REGULACJI POCZĄTKU TŁOCZENIA
P1563 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE, ZATRZYMANIE SILNIKA
P1665 USTERKA STEROWNIKA POMPY WTRYSKOWEJ, KOMUNIKACJA
P1666 CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO POMPA
0335 CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO
NISSAN

P1690 STEROWNIK POMPY USZKODZONY
P1600 STEROWNIK POMPY USZKODZONY
P1251 MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI, SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY
P1241 REGULACJA POCZĄTKU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU, CZASU WTRYSKU
BMW

73 NIEPRAWIDŁOWY WYNIK PORÓWNANIA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I POMPY
72 NASTAWNIK POCZĄTKU WTRYSKU, CZASU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU


POMPY TE WYSTĘPUJĄ W NASTĘPUJĄCYCH AUTACH :

AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI V6 ( AEL, AFB, AKE, AKN, BAU, BDH )
BMW 318d (E46), 320d (E46), 520d (E39)
DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 - 2002)
FORD FIESTA, FOCUS 1.8 TD, TDDI
FORD MONDEO 2.0 TDDI
FORD TRANSIT 2.0 TD, TDE, 2.4 TD,TDE
HONDA ACCORD, CIVIC 2.0 TDi
ISUZU KB 3.0 TDI
MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6
MG ZR , ZS 2.0 TD, TID, TDI
MITSUBISHI CANTER 3.0
NISSAN ALMERA 2.2
NISSAN PATROL GR 3.0
NISSAN FRONTERA, ( FRONTIER ) 3.0
OPEL ASTRA 1.7 TDI, 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO
OPEL CORSA, VECTRA, MERIVA, COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO
OPEL VECTRA 2.0 DI,DTI, 2.2 DTI
OPEL FRONTERA 2.2 DTI
OPEL OMEGA 2.0 DTI, 2.2 DTI
OPEL SINTRA 2.2 TD
OPEL ZAFIRA 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI
ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT
SAAB 9-3, 9-5 2.2 TiD
SKODA SUPERB 2.5 TDI
VW Passat 2.5 TDI
VOLVO FL6 5.5
Odpowiedz
won parchu
Odpowiedz
Mam również podobny problem. Ford Focus 1,8 tddi 2000r, prebieg 180 tys. podczas jazdy auto samo zgasło. Po podłączeniu pod komputer okazuje się sterownik pompy wtryskowej. już obawiam się kosztów naprawy...
Odpowiedz
Drobosnk
Do ~skoczek: Miałem ten sam problem, nie słuchaj nikogo kto Ci mówi, że zrobi to za 600 zł, bo zaraz znowu padnie.
Wymieni Ci sterownik zaprogramuje i auto pochodzi góra kilka miesięcy z znowu padnie, ponieważ tłoczek się zaciera w pompie i powoli pali sterownik dlatego trzeba zmienić sterownik i dół pompy a do tego trzeba mieć specjalny stół i sprzęt. Wiem co mówię, bo gość mnie też tak załatwił
Zawiozłem auto do serwisu Bosh'a zrobili regeneracje pompy dostałem 4 strony wydruków z pomiarów i kosztowało to 2 100zł. Szczerze mówiąc nie żałuje, spalanie spadło o jakieś 1,5l a auto o wiele lepiej pracuje i jest mocniejsze 50 tyś po naprawie i 0 problemów.
Odpowiedz
mam problem z fokusem 1.8 tddi 2002rok jak jes powyzej 7 stopni pali od razu a jak spadnie do 4 stopni to lapie i gasnie dopiero za trzecim razem odpali a jak jest -2 to juz mam problem z odpaleniem swiece zarowe wymienilem nic nie pomogło czy to moze byc sterownik pompy ? ktos mi powiedzial ze moze przyspieszacz od dawki przy rozruchu jest walnienty? pomocy
Odpowiedz
Focus 1.8 tddi r 2002 - przy 93000 km awaria maglownicy układu kierowniczego. Podobno typowy problem dla Fordów.
Oprócz tego silentblocki, tarcze ham przód i klocki, no i oczywiście rozrząd i paski klinowe no i po 6 latach akumulator.
Poza tym auto bez zarzutu.
Odpowiedz
Drobosnk
pompa padla mi przy 220 tys w silnik 1.8tddi 90Km. dokladnie zawór konta wtrysku plus sterownik naprawa w boshu sporo kosztowala ale od tej pory spokoj
Odpowiedz
Mój ma 314 tys. i nic nie robiłem z pompą. Turbina oryginał. Wziąłem od szwagra z Belgii gdy miał 204 tys. Gdy on jeździł często wchodził w tryb awaryjny. Musiał zgasić i odpalić znowu , szczególnie w dłuższych trasach. Mnie się zdażyło tylko raz gdy jechałem nim z Belgii i dwa razy koleżance jak pojechała z moją żoną nad morze. I nic nie robiłem z tym. Śmiga mi bez bólu. W tym czasie dwa sworznie, łączniki dwa razy. Sprzęgło ma conajmniej 180 tys. Szwagier kupił go gdy miał 145 tys.i nie robił sprzęgła. Oprócz tego alternator, rozrusznik, raz tarcze i dwa razy klocki. Poza tym nic.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Focus I
Średni koszt przejechania 100 km
33,67 zł
6,3
l/100km
9,2
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I