Szybko pojawiająca się korozja na dolnych rantach drzwi, przy uchwycie tylnej klapy oraz przy lusterku bocznym kierowcy.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 98
Nie wystąpiła: 5
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Barteks
6 lat temu
0
Mój ford z Włoch. Rok 2001, 4 zimę widzi w Polsce. Lakier fabryka. Przed zimą konserwowany cały spód. Nie było najmniejszej kropki rdzy. Jedna zima i łapie wszystkie ranty drzwi, a w prawych drzwiach pasażera odpadła masa ze spodu i wszędzie rdza. Samochód wart kilka tys, więc będę ratował samemu aż do złomu. Chciałbym nim pojeździć 8 lat.
Mam Focusa z 2004 . To jest moje ulubione auto bo jezdzi bez awarii ale jestem wkurzony że mam korozje u rantów w 3 drzwiach a tylko jedno jest bardzo dobry ? Silnik i zawieszenie daję PLUS ale BLACHA daję MINUS
Focus 1.8tdci, kupiony w 2009, a wiec auto ma 3,5 roku.
po 1 roku na gwarancji zrobiony prawe nadproze od strony pasazera, odpał lakier i zaczela go wcinac rdza.
w 3 roku zycia focusa, robione miejsce na gwarancji ponownie dalo znac o sobie, caly naprawiany lakier odpał (prawy próg od strony pasazera pod rantem drzwi).
w 3 roku, to samo pojawilo sie po stronie kierowcy, lewy dolny prog obok koła, rdza, rdza , rdza.
ponadto, zauwazylem iz ranty drzwi od dolu zaczyna wcinac rdza.
autem jezdze od nowosci przejechane 115 tys, nie garazowane.
Moj pierwszy i ostatni ford, takiego szajcu nigdy nie widzialem, daje mu 5 lat a rdza wpiepszy go calego, Boze zachowaj od forda.
Ciekawe co dawałby coroczny przegląd w ASO oprócz tego, że klient w ten sposób pokryłby koszt naprawy gwarancyjnej... Jeżeli daje się 12 lat gwarancji to powinno to działać bez względu na przeglądy...
Mój pierwszy Ford i ostatni,klapa od bagażnika rdza,drzwi lewe pasażera rdza ogólnie ten ford to klapa..............
to jest tylko to co widzę gołym okiem ,a to czego nie widzę to mi się nie chce pomyśleć!
Znajomy miał focusa z 2000r on wyglądał jak rydz wszystkie drzwi na dole tylna klapa itd. to nie kupujcie fordów starszych niż 4 lata współczucia dla posiadaczy.To już opel G z 98r ma ocynk i zero rdzy pozdr. Aha mondeo nie lepsze .
Pierwszy mój samochód, to Moskwicz 412. Focus kupiony w salonie z 2004 rdzewiał po 3-ch latach. Niekonserwowany Moskwicz 412 łapał rdzę po 5-ciu latach. Polskim Fiatem 125p konserwując przejeździłem 14 lat. Nigdy nie kupię forda. A z przeciekiem do kabiny przy okazji klejenia filtru pyłkowego, a co za tym idzie wymiana podszybia plastkowego, to technologiczny analfabetyzm.
Mam sześcioletnią furkę.2004r. Przejechała 100000km. Nie garażowana.Warunki dla auta bardzo kiepskie tz. rekordowe opady deszczu, zima wala sola i tylko sola. Jednak w końcu zaobserwowałem rdzawy nalot na dolnej krawędzi tylnich drzwi z lewej strony.Niestety za dwa miechy koniec gwarancji;(
Ja też padłem ofiarą oszustwa gwarancyjnego!!!!!!!!!!!!
W 2003 kupilem nowego dziada bo myslałem że 12- letnia gwarancja na nadwozie rokuje pomyślnie.
NIC BARDZIEJ BŁĘDNEGO. Moj cud techniki jest już po trzech naprawach gwarancyjnych obejmujących drzwi progi i tylne nadkola a teraz dalej dzielnie rdzewieje.
Dorzucam się do tematu. Foczka z końca 2002r i delikatnie na rantach tylnych drzwi wychodzi powolutku rdza ale tylko na końcach plus a klapie koło szyby delikatny początek starzenie lakieru. Na razie początkowe stadia, więc może coś tam się wykombinuje, by przedłużyć żywotność lakieru
Ja posiadam foczkę z 1999r. Z rdzą w fordzie to standard. Najlepszym sposobem to kupić w dezodorancie fluidol z wężykiem (pod pokrywką powinien być)(10 szt. starczy) i bitex około 4szt. Można kupić samemu nawet w supermarkecie. Zabezpieczyłem swoją foczkę pierwszy raz 6 lat temu a potem co drugi rok. Trzeba rozebrać boczki z drzwi (śrubki są w rączkach-naszukałem się ich-trzeba płaskim śrubokrętem podważyć) i zalać wszystko fluidolem. Dolne krawędzie drzwi bitexem. Warto to samo zrobić z przednimi i tylnymi błotnikami i nadkolami. Najgorsza jest tylna klapa. Ja mam kombi. Po 4 latach zdjąłem plastiki z tylnej klapy. Po urwaniu dwóch zardzewiałych śrub od listwy oświetlenia tablicy ukazała mi się rdza, która przeżarła już sobie na wylot blachę. Jak się to zabezpieczy to przy montażu listwy należy odtłuścić wszystko i dookoła zasilikonować szczególnie górną krawędź. Do progów dojście jest od spodu. Są małe korki gumowe co 30cm oraz pod nadkolem z przodu. Jak to wszystko zrobicie to jest duża szansa, że pojeździcie swoją foczką trochę dłużej :) pozdrawiam
Główny problem w moim samochodzie - rdza. Zaraz po kupieniu (2006 rok - auto z 2003 - krajowe) i pierwszym przeglądzie w ASO - korozja pokrywy bagażnika (pod listwą w zagłębieniu tablicy rej.) i drzwi na zawalcowaniach i w okolicach lusterek. Naprawione w 2006 na gwarancji. Po cholerę naprawiali wtedy progi, tego nie wiem. W tym roku pojawił się ponownie problem z perforacją na klapie bagażnika w w/w miejscu i drzwiach TL. Dodatkowa korozja pojawiła się na podłużnicach, progach (skutek majstrowania ASO przy poprzedniej naprawie) i dole błotników przednich. Tych dwóch ostatnich elementów nie chcą naprawić w ramach gwarancji perforacyjnej. Zanim kupicie używanego Forda (w innych modelach problem również znany) sprawdźcie dokładnie blachy, i czy gwarancja na perforację jest aktualna (coroczne przeglądy w ASO). No i czy chcecie mieć malowany samochód... Ja nie, dlatego to był mój pierwszy i ostatni Ford.
To, że fokus jest ulubionym posiłkiem rdzy, to każdy wie, ale napiszcie proszę jakie sa opcje naprawy.
Mimo, że mam "prawko" 9lat, i miałem 5 samochodów, to miałem to w nosie, bo były firmowe. Od paru miesięcy mam Foczke i dla mnie (laika)opcja lakierowania całego auta jest przerażająca. Rdza pojawia się w okolicy lusterka na drzwiach kierowcy, oraz na rancie lylnych drzwi od strony wewnętrznej. Nie wiem co robić. Autko i tak za rok pójdzie do sprzedania, ale wolę mieć to usunięte.
To co mogę zrobić i ile może mnie to kosztować??
...aaa, zapomniałem dodać. Na tylnej klapie i nadkolu pojawił się rdzawy maczek-takie maluśkie ktopeczki, ledwo widzialne. Polerka nic nie daje:(
Pomóżcie prosze
W serwisie przy przeglądzie karoserii z dzika satysfakcją zaznaczają każdą najdrobniejszą ryskę. Masz miesiąc na usunięcia - musiałbyś polakierować pół auta - jak nie usuniesz tracisz 12letnią gwarancję na blachę. Oszuści. Ciekawe komu udało się tą gwarancje utrzymać?
samochód z salonu a po 3 latach rdza na rantach drzwi po 5 latach korozja na dzwiach w dolnej części , po 9 latach korozja pod tylną szybą pod lusterkami , na wszystkich krawedziach drzwi nawet jak nie widać to pod listewkami z masy
W pierwszym Focusie (2000r) wymieniono mi po 4 latach maskę i przemalowano drzwi oraz klapę - na gwarancji. W Focusie z 2004 już takich chochlików nie ma.
Przy lusterku od strony kierowcy faktycznie rdza 2003 ... to miejsce w którym gromadzi się woda , warto sprawdzić też co jest pod plastikiem lusterka ....
Zgadzam się z przedmówcami, ranty drzwi to masakra, nawet jak jej nie widać gołym okiem to na 100% jest pod tą masą przy samych krawędziach. Lejcie olej gdzie się da, to powstrzyma ogniska korozji.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu