Koszt mojego ustrojstwa to 11.25 PLN. Nie trzeba dokupować nowej dźwigni wykorzystujemy tą którą już mamy. Potrzebne części to przełącznik kilkuzakresowy ja kupiłem obrotowy (wielkości zakrętki do butelki, przykręcany nakrętką koszt 9.50 PLN) do tego gałkę koszt 1.45PLN oraz 6 rezystorów koszt 0.30PLN (wartości rezystorów to
1k - 1 sztuka, 9k - 5sztuk.). Po zmontowaniu całości mam przerwy w cyklach pracy wycieraczek 1s,, 3s,,5s,,9s,,15s,,21s,, Ja rezystorki dolutowałem bezpośrednio do końcówek tego przełącznika, szeregowo; pierwszy 1k , kolejne te po 9k w ten sposób otrzymałem rezystancje na poszczególnych wyprowadzeniach; 1k-na 1 końcówce przełącznika,, 1k+9K=10k na drugiej końcówce ,,i tak dalej 19k,,28k,,37k,,46k. Z przełącznika wyprowadzamy dwa kable jeden podłączony na początku pierwszego rezystora 1k (UWAGA -WAŻNE by rezystor 1k jednym końcem był lutowany do kabla wyprowadzającego a drugim do pierwszej pozycji przełącznika - w ten sposób nie zaistnieje sytuacja że na wyprowadzeniach przełącznika wystąpi rezystancja ZERO omów czyli zwarcie) , drugi kabel do suwaka przełącznika i do końca ostatniego rezystora (6 końcówka przełącznika) .
Te dwa wyprowadzone kable podłączamy następująco ; pierwszy kabel (ten z rezystora 1k) do białoczarnego kabelka w kostce przy istniejącym przełączniku wycieraczek (jest to pin10 złącza c441). Drugi kabel ( ten z suwaka przełącznika) do słynnego białego kabelka przy tymże włączniku wycieraczek (pin 1 złącze c441) jeśli ktoś nie ma białego kabelka trzeba przeciągnąć go z ,,pin 4 złącza c 105,, które jest pierwsze od góry podłączone do modułu GEM który jest z kolei przy prawym słupku za schowkiem(dokładny opis podłączenia tego kabelka jest już w FAQ opisał to nasz kolega klubowy). Urządzonko przymocowałem do dolnej obudowy kolumny kierownicy około 4 cm za stacyjką (tam jest sporo miejsca )z zewnątrz jedynie mała czarna gałeczka .Działa wyśmienicie a koszt 11.25 PLN!!!!
Komentarze