Brak jednego kabelka w wiązce przewodów od przełącznika wycieraczek do sterownika nie może być przeszkodą w naprawieniu tego fabrycznego braku w wyposażeniu naszej Foczki. W/w kabelek w oryginale jest koloru białego a łączy konektorek nr 1 wtyczki c441 z konektorkiem nr 4 wtyczki c105. Wtyczka c441 wchodzi do przełącznika świateł przy kierownicy.To było proste teraz będzie ciekawsze.Wtyczka c105 znajduje się w module GEM - producent modułu to Siemens ,oznaczenie 5WK48730B. Moduł GEM "siedzi" ukośnie na module PCM. Tak naprawdę to oba moduły są po stronie pasażera pomiędzy nadkolem a słupkiem przy nogach. Wtyczki i moduły widać po opuszczeniu max do dołu szuflady schowka
( poza gumowe ograniczniki i po wypięciu teleskopka z prawej). Do modułu GEM wchodzi sześć jednakowych wtyczek. Wtyczka c105 ma ... 23 styki.
Jest to pierwsza wtyczka u góry - skrajna. Druga skrajna ta na dole prowadzi tylko kabelki do modułu pod spodem - PCM. We wtyczce c105 interesuje nas tylko rząd pięciu "grubych "damskich konektorów przy krawędzi wtyczki.Kabelek można przylutować lub zacisnąć do grubego konektorka nr 4.Wtyczkę wyjmuje się z modułu po obróceniu do tyłu zatrzasku w kolorze żółtym. Do konektorka można się dostać po zdjęciu osłonki kabli z tyłu. Prowadzenie kabelka w kabinie dowolne np od kolumny kierownicy za radiem
(duuuuża dziurka) do schowka i dalej po wiązce do wtyczki c105.UWAGA!! wszystkie operacje na złączach należy wykonywać po rozłączeniu akumulatora i odczekaniu trzech minut dla pewności rozładowania wszystkich pojemności
( kondensatorów)w modułach !!Akumulator podłączamy po zakończeniu prac i zapięciu wszystkich złączy!!
Powodzenia - do dzieła !
Średni koszt
przejechania 100 km
33,67 zł
Komentarze