Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW 1998-2004
Autor: Mirek
Kategoria: układ napędowy
Drgania nadwozia występują tylko podczas przyspieszania. Na luzie OK, puszczam nogę z gazu OK, wciskam gaz zaczyna drgać. Drgania nie przechodzą na układ kierowniczy.
Komentarze
Aga
3 lata temu
2
Mój ford focus trzęsie się jak tylko stanę na światłach czy w korku. Był już u kilku mechaników i nie wiedzą co się dzieje. Wymieniony dwumas i chwilowa poprawa ale trzęsienie nie ustąpiło.
Zazwyczaj to krzyżak w kielichu jest zmęczony lub cały uszkodzony.To nie duży koszt a poprawa jest znacząca i drgania podczas przyspieszania znikają. Wymiana półosi może nie pomóc bo używaną wsadzisz i może być gorzej.
mam focusa 1999 rocznik 1.6 benzyna na liczniku ponad 250 000 km. Od kilku dni pojawił sie problem z drganiami podczas przyspieszania i to na wszystkich biegach oprócz 1-go. Podczas przyspieszania wibracje były odczuwalne na kierownicy , pedale gazu i wogóle na całym samochodzie. przedwczoraj pojechałem do mechanika i zaczął sprawdzać całe przednie zawieszenie i układ napędowy. Okazało sie ,że pęknięty a właściwie to zerwany był ostatni zwój sprężyny po prawej stronie. Obydwie sprężyny zostały wymienione i jest już wszystko O.K. Wibracje i drgania ustąpiły. Ogólny koszt wymiany wyniósł mnie 390 zł.
Siemka mialem ten sam z tym problem wymienilem cala półoś lewa prawa i ustapilo ja bym nigdy juz nic z firmy Hard do samochodu nie kupil dobre półosie sa z magFaier 2 Półosie za 670 zl
Żaden mechanik nie wie o co chodzi na diagnostyce nic nie wykazuje:( juz drażni mnie to . Do tego jak skręcam w lewo dodam gazu to strasznie czuc jak bije,tak samo jak jade po rondzie z kostki w lewo na 2-ce bez gazu to też coś tam bije, do tego lewarek zmiany biegów też drga:(
Panowie /Panie POMOCY. pisałem juz wcześniej mam dalej ten sam problem dlej mi bije mimo że wymieniłem półoś prawa cała na nowa nowe tarcze klocki nowe końcówki drążka poduszke pod skrzynia prawa i lewą co to moze byc jeszcze POMOCy
wymieniłem tydzień temu. uspokoiło się w 100% i jest wreszcie normalnie. ale jak mówisz że masz problem z przegubem wewnętrznym to muszę cię pocieszyć bo ten ostatni u którego byłem powiedział że przegub prawy wewnętrzny a sęk w tym, że nie dostaniesz samego przegubu. a wymiana samego krzyżaka nic nie da, wiem bo przerobiłem to od zera. do kupienia są przeguby z całymi półośkami tylko i wyłącznie tak samo prawy jak i lewy. jak wymieniłem prawą to przeniosło się na lewa i tak musiałem kupić obie:) wiec wyniosło mnie kupno 300zl prawa kompletna i 250 lewa kompletna plus poducha pod skrzynie bo też ją wytrzepało, a kosztowała 100pln. półośki to oczywiście zamienniki firmy "hart" dlatego taka cena, a droższe zaczynają się od 500pln sztuka. więc decyzja należy do ciebie. ja wymieniłem wszystko i półośki na końcu dopiero to dało rade:) daj znać co poczniesz i jaki efekt bo ciekawy jestem.
Daj znac jak to mymienisz bo mam ten sam problem, ale stawiam na przeguby wew. auto trzesie przy wiekszy predkosciach powyzej 90 jak puszcze gaz ustaje. ?
Witam Panowie. Posiadam albo posiadałem ten sam problem z moim psikusem:) byłem u co najmniej 6ciu mechaników. w końcu znalazłem takiego który ŁADNIE gadał:) ale, że to znajomy wiec nie chciał mnie wciągać w koszty wiec pierwsza postawiona diagnoza - wymiana felg. Nic to nie pomogło:) druga postawiona diagnoza: krzywe tarcze hamulcowe i zatarte ślizgacze które rozgrzewały tarcze, a co za tym idzie wprawiały ją w drgania:) co dalej wymyślił..? wymiana przegubu wewnętrznego, a raczej w jego ustach tak to brzmiało a był to krzyżak tylko i po wymianie nic to nie dało, więc wymienił zewnętrzne i dalej to samo. Ale całe szczęście że udało się je oddać i założył stare. Następna diagnoza: krzywe półośki.. więc kupiłem używki od znajomego za 2 szt 140zł. Zadowolenie....drgania się zmniejszyły ale o jakieś 80%. A wracając do początku wypowiedzi to też była to prędkość od 80 i tylko przy obciążeniu, czyli przyśpieszaniu. Jeszcze był problem z tymi półośkami ponieważ są 2 rodzaje by najmniej lewej ponieważ ja wymieniałem jedna miała 26mm na frezach a ja mam 25mm, a długość ta sama. mianowicie dziś byłem u kolejnego magika jeżeli tak go można nazwać:) ponieważ ma odczarować te drgania:)) trochę humoru, a teraz dalej na poważnie. Ten ostatni półośki wymienił ale nie sprawdził jeszcze luzu w kielichach przegubów wewnętrznych. A mianowicie luzy są... wyrobiły je półośki niestety. jeszcze tego nie wymieniłem ponieważ czekam na zwolnienie miejsca na warsztacie. jeżeli te drgania znikną to zamówię msze za tego gościa bo nikt na to nie wpadł;) oczywiście też dam znać czy się poprawiło. Najprostszy sposób sprawdzenia to jechać na SKP żeby sprawdzić koła rozpędzarką do kół. Pozdrawiam wszystkich nękających ten problem:) kosztów nie pisze bo szkoda gadać ale coś koło 2 koła. a można by się zamknąć w 700 - 900max PLN.
A więc tak panowie i panie .Wymieniłem u mnie lewa całą półoś na nówkę ze sklepu bo nie bawię w używane drgania na lewarku ustały dragania na bude też ustały (te mocne ) deliktanie wyczuwam dalej ale to pewnie wszystko się musi ułożyć . do tego wymieniłem lewą poduszkę pod skrzynia i końcówki drążka lewa i praw strona. W moim odczuciu jest znaczna poprawa na 10pkt daje 9 :D
wymiana półosi może niestety nie rozwiązać tematu. U mnie było tak że auto drgało przy intensywniejszym przyspieszaniu i głównie na 4 biegu między prędkościami 80 - 100 km/h. Pojechałem do mechanika i padła diagnoza "półosie do zmiany". Zmieniłem półosie i o dziwo wszystko ok, autkiem nie drży i jedzie się o niebo lepiej niż wcześniej - w sumie imprezka z półosiami kosztowała mnie jakieś 800 zł bo wymieniałem półosie całe kompletne wraz z przegubami. Po przejechaniu ok. 5 tys. km zauważyłem że uto znowu zaczyna drżeć ale tym razem na mniejszych prędkościach - podczas intensywniejszego przyspieszania na 2 biegu i na początku 3go. Półosie wiedziałem, że mam ok więc zacząłem od opon i zawieszenia - doprowadziłem wszystko do ideału i zero odzewu - auto drgało coraz bardziej. Pojechałem znowu do mechanika i padła diagnoza prawa półoś drży bo ma luzy - jakie luzy po 3 tysiącach?ale dobra: półosie kupowałem regenerowane i to od renomowanego źródła ale mogło się stać, wadliwa i dałem się wkopać.Postanowiłem znowu zainwestować i kupiłem nową półoś prawą, po wymianie nadal drży i mechanicy stwierdzili że lewa też do wymiany i tutaj nie chce mi się wierzyć - czekam na tel od serwisu czy wymiana lewej przyniosła efekty bo jeśli nie to przyczyna leży gdzieś indziej a ja wydałam 700 ekstra na foksia. Co prawda półosie mają duży wpływ bo rozwiązały mój wcześniejszy problem z drganiem i polecam ich zmianę,ale gdy drganie zacznie wracać radzę się upewnić co może być przyczyną bo ja jestem goły i wesoły póki co.Dzisiaj dopiszę czy wymiana półosi lewej pomogła i czy jest to wina wadliwie zregenerowanych części, które sypią się po 3 tysiącach. Jeśli jednak drgania się utrzymają to będę miał na sprzedaż dwie sprawne półosie, które oddam za niską cenę potrzebującym.Pozdrawiam
Mam to samo tyle, że u mnie zaczyna wibrować w okolicy 110/h gdy przy tej prędkości wcisne sprzęgło wibracje zanikają. To na 200% wina półosi, ich wymiana to spory wydatek ale najgorsze jest to , ze nie ma gwarancji na to ze po ich wymianie problem zniknie, dlatego ja dorżne me autko do końca i pod kafarek! chyba ze znajdzie sie naiwniak co łyknie bryke w takim stanie! Pozdrawiam wszystkich focuso-maniaków.
panowie mam ten sam problem co chyba wszyscy. Podczas przyspieszania od ok 80km/h zaczyna auto wpadać w wibracje.... wszystko znika dopiero po zdjęciu nogi z gazu lub puszczeniu auta na luz... Zwracam uwagę że zostały juz wymienione wszystkie tulejki, końcówki drążki itp. sprzęgło wraz z wysprzęglikiem również jest zupełnie nowe ze sklepu a mimo to dalej jak wibrowało tak wibrrrruje auto... dajcie odpowieć jak ktoś upora się z tym problemem gdzie szukać mchanicy rozkładają ręce tel. 785646703 /#pozdro
panowie mam ten sam problem co chyba wszyscy. Podczas przyspieszania od ok 80km/h zaczyna auto wpadać w wibracje.... wszystko znika dopiero po zdjęciu nogi z gazu lub puszczeniu auta na luz... Zwracam uwagę że zostały juz wymienione wszystkie tulejki, końcówki drążki itp. sprzęgło wraz z wysprzęglikiem również jest zupełnie nowe ze sklepu a mimo to dalej jak wibrowało tak wibrrrruje auto... dajcie odpowieć jak ktoś upora się z tym problemem gdzie szukać mchanicy rozkładają ręce tel. 785646703 /#pozdro
panowie mam ten sam problem co chyba wszyscy. Podczas przyspieszania od ok 80km/h zaczyna auto wpadać w wibracje.... wszystko znika dopiero po zdjęciu nogi z gazu lub puszczeniu auta na luz... Zwracam uwagę że zostały juz wymienione wszystkie tulejki, końcówki drążki itp. sprzęgło wraz z wysprzęglikiem również jest zupełnie nowe ze sklepu a mimo to dalej jak wibrowało tak wibrrrruje auto... dajcie odpowieć jak ktoś upora się z tym problemem gdzie szukać mchanicy rozkładają ręce tel. 785646703 /#pozdro
panowie mam ten sam problem co chyba wszyscy. Podczas przyspieszania od ok 80km/h zaczyna auto wpadać w wibracje.... wszystko znika dopiero po zdjęciu nogi z gazu lub puszczeniu auta na luz... Zwracam uwagę że zostały juz wymienione wszystkie tulejki, końcówki drążki itp. sprzęgło wraz z wysprzęglikiem również jest zupełnie nowe ze sklepu a mimo to dalej jak wibrowało tak wibrrrruje auto... dajcie odpowieć jak ktoś upora się z tym problemem gdzie szukać mchanicy rozkładają ręce tel. 785646703 /#pozdro
Witam. U mnie moja Foczka jechala jak po masle. Po wymianie kolyski /skorodowana byla/ zaczela drzec mi kierownica przy przyspieszaniu. Nie ma znaczenia jaka jade predkoscia - zawsze czuje drzenie kierownicy. Jaka moze byc tego przyczyna, skoro do wymiany bylo idealnie?
Do : Witam serdecznie. Odnosnie tematu u mnie w fordzie 2006r 2.0b sa drgania przy przyspieszaniu tak do 50 km/h szczegolnie przy skrecaniu dgra cala buda ale kierownica nie. Mam nowe piasty z przodu , nowe kompletne polosie lewa prawa, nowe tuleje wahacza z przodu P+L , nowe poduszki silnika . I dalej jak zdgało tak drga ? Ktos ma jakis pomysl bo mi jest sie skonczyly . Reszta jest sprawana skrzynia itp :)
Witam apanowie.Tez mam ten sam problem.Zeby sprawdzic ktora na luz to trzeba pod auto wejsc i poruszac półosia i jak ma luzy kolo wewnetrznego to znaczy ze jest kielich wytarty i dlatego ma drgania.Ja u siebie rozetralem kjielich i jest rowek tz.kielich wytarty.
Witam apanowie.Tez mam ten sam problem.Zeby sprawdzic ktora na luz to trzeba pod auto wejsc i poruszac półosia i jak ma luzy kolo wewnetrznego to znaczy ze jest kielich wytarty i dlatego ma drgania.Ja u siebie rozetralem kjielich i jest rowek tz.kielich wytarty.
Przyczyną jest wytarty kielich wewnętrznego przegubu wada fabryczna tego auta jest to ze przy montazu tych aut zaluja tawotu do polosiek i pojakims czasie kielich wewnątrz wyciera sie od krzyzaka i podczas 80 km /h wpada w wytarte miejsce i przenosi drgania na sielnik i karoserie.
JA z tym problemem jezdzilem 1 rok i mechnanicy obstawiali niemal wszystko i gdybym ich sluchal to pewnie byl bym lezjeszy o conajmniej 1kPLN. Jezdzilem i sie meczylem z tymi drganiami. Ostatnio sytuacja zaczela sie dramatycznie pogarszac i do tego doszly stuki przy zmianie biegow. Po zapoznaniu sie z roznymi forami i opiniiach mechanika wymienilem polos prawa poniewaz przegob byl w stanie agonii, ta koroknka z krzyzaka zostala zmielona i byl sam trzpien. Koszt calej polosi 150 PLN. Dodatkowo okazalo sie ze mam przerdzewialy trawers dosyc mocno wiec dla swietego spokoju tez go wymilem - cena 100PLN. Jak mialem wszystko na zewnatrz wymienilem 2 gumki tylne przedniego wachacza poniewaz byly zniszczone , pozostale ok - koszt 70PLN. standardowo łaczniki stabilizatora poniewaaz przy odkrecaniu byl problem - koszt 50 PLN. Wszytsko zlozylem w calosc z mechanikiem - koszt 120 PLN. I zrobilem dzis 100 km i spokoj, nie ma drgan przy przyspieszaniu, az sie inaczej jezdzi po roku :) Czesci oczywiscie uzywki i z nizszej polki, ale po ostatnich problemach stwoedzilem ze nie doloze do tego czegos zwanego focusem nic poza tym co jest konieczne:) Mam nadziej ze komus to pomoze. W razie pytan prosze pytac na maila bo tu nie zagladam lukaszad@wp.pl , byc moze bede mogl pomoc poniewaz po 5 latach mialem doczynienia juz z spora gama dziwnych focusowych przypadlosci. Pozdrawiam
Witam Mam to samo, wymieniłem poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów, ustały stuki, lecz drgania pozostały. Okazało się, że uszkodzona jest lewa półoś, która podczas przyspieszania ma wibracje przechodzące po całej karoserii. Można sprawdzić czy wibruje półoś podnosząc przednie koło na lewarku, odpalając auto i dodając gazu na biegu. Należy zaobserwować, czy występują wibracje. Pozdrawiam
Witam. Posiadam forda focusa 1,8 tddi (kombi) i mam taki problem że przy dodaniu gazu samochód przód samochodu przechodzi w drgania. co to może być? Proszę o pomoc.
witam.mam taki sam problem trzesie focusemtak od 70-80 km/h puszcze gaz i wszystko ustepuje,wydaje mi sie ze przy skrecaniu w prawo,tak jak by w prawym kole cos sie dzialo,(podskakuje) przy skrecaniu w lewo cisza..to musi byc cos w prawym kole,na co byscie obstawiali????prosze o kontakt na e-maila konrad21sck1@wp.pl
Mam podobną sytuację, u mechanika rozkręciliśmy lewą półoś, 0 luzów, luz został wykryty w skrzyni biegów, zaczęło się od "klikania" - znane w fordach mondeo i focusach, następnie przy 100km/h następują drgania, w miejsce gdzie wchodzą krzyżaki widoczny luz na koszyku. w który umieszczamy krzyżak... jestem przed naprawą.
problem?
1.Sprawdz wtryski
2.Sprawdz poduszki
3.Sprawdz przeguby
4.Sprawdz sprzęgło jeśli dajecie ostro wpizde
5.skrzynia mooim zdaniem raczej nie bo drgań zabardzo nie powinno być tylko zgrzyt.
Tu jest mowa o 1.8 tddi 66ps 90km ten model nie ma KOłA DWUMASOWEGO!!!nie czytajcie tych bzdur sprzęgło kompletne luka (tarcza,docisk,sprzęgięłko)kosztuje ok 600 zł + 300 wymiana
jeżdżę psikusem od 1,5 roku i sam w nim wszystko wymieniam,pamiętajcie o regularnym wymianie oleju co 10 tys bo to jest wazne dla turbiny mniej dla silnika.
Mi w serwisie powiedzieli, że przyczyną może być skrzynia biegów lub koło dwumasowe, ja obstawiam wydech, miałem urwany gumowy wieszak wydechu i rura leżała na tylnej belce. przypuszczam, że to dalsze wibracje wydechu.
witam, mam dokładnie ten sam problem !dzisiaj likwiduję luzy w zawieszeniu [ oby pomogło ]jeżeli nie zostaje KOŁO DWU MASOWE koszt wymiany koło + tarcza sprzęgła + mechanik 2000 tyś PLN .
Mam dokładnie to samo co koledzy wyżej. Powyzej 100km/h zaczynają sie drgania ,ktore troche łagodnieja kolo 120 . Po zdjeciu nogi z gazu drgania ustepuja . Sytuacja ta ma miejsce tylko podczas jazdy ,na postoju nawet przy wysokich obrotach nic sie nie dzieje.
Czy ktoś to może juz rozgryzl ,bo mechanicy rozkładaja rece.
ja mam tak samo jak inni forumowicze i dalej z tum problemem sie tulam masakra !!A najbardziej czuc to na 1 2 3 biegu a jak siedzi pasazer to problem troszke zanika.. jakis pomysł ?
Trzeba chyba brać się za wtryski! Domowy sposób sprawdzenia, to na wolnych obrotach luzować po kolei po jednej nakrętce rurki wtryskiwaczy i słuchać jak zmieniają się obroty. Na tym gdzie jest najmniejsza różnica między dociśniętym a poluzowanym jest problem. Silnik wcale nie musi kopcić ani mieć białego dymu. Wtryski to układ dwu sprężynowy i trzeba precyzyjnie wyregulować momenty otwarcia, ale to już nie w domu!
hmmm i u mnie jest podobnie ale zauważyłem że jak dawałem na luz to drgania ustawały jednak sprawdziłem że po dodaniu lekko gazu to od 1500 obrotów w góre słychac to samo ,sprawdźcie ewentualnie u siebie czy nie macie tak samo a ja za cztery dni jestem umówiony z mechanikiem na wymianę prawej poduszki silnika bo jedna od skrzyni już wymieniłem .Jak pomoże to napisze ,pozdrowienia dla wszystkich
witam,mam ten sam problem,mechanik wyciągnął półoś prawą i okazało się,że jest tam małe wgłębienie. jutro wiozę półoś do regeneracji,koszt 150zł. Zobaczymy co będzie. moje gg 4899241. zawsze wieczorem jestem na niewidocznym. w razie w.. odezwijcie się
A co sądzicie Panowie o przyczynie w uszkodzeniu poduszki podparcia
silnika...?
Ja w swoim wszystko wraz z półosią prawą posprawdzałem i nie wiadomo!
A ważne, że w ostrym przyspieszaniu ponad 80-tkę drga nadwozie a ja na kierownicy nic nie odczuwam!PS łoska wewn.przegubu są wymienione...
Ja wymieniłem wewnętrzny przegłub(miał luz 0.5cm)i problem znikną. (drgania pojawiały się przy przyspieszaniu od 80km/h.np;140km/h wciskam sprzęgło autko nie drży,na jałowym biegu też nie drży.W najgorszym przypadku może być zurzyte koło dwu masowe lub pęknięta rama nadwozia.(volvo s40 )
Nie pomogę, ale czekam również na podpowiedź, bo mam to samo. Mam forda fokusa 1,8 TDDI 2000r. Wzięło się również z niczego. Koła wszystkie wyważyłem, sprawdziłem i dalej trzepie samochodem powyżej 80 km/h i jak u kolegi przyhamowaniu silnikiem i na luzie tego nie ma.
Mam to samo FOKUS 1,8 TDDi 1999 r.Nie pomogła wymiana półosi(prawej z przegubem)-stara była krzywa (uderzona).Wymienione wszystkie newralgiczne części awieszenia (poduszki, gumy, sworznie) i dalej "bije" i trzęsie autkiem... A zaczęło się z niczego - od miesiąca zaczął drgać przód samochodu - tylko w trakcie przyspieszania i powyżej 80km/h.. Na luzie i przy hamowaniu silnikiem tego nie ma
Mam to samo w swoim Focusie i dzisiaj jadę do mechanika. Najprawdopodobniej wina leży na półosi lub krzyżak przegubu napędowego wew. się zużył. Lepiej żby był to krzyżak. Kosztuje 80zł, półoś w serwisie ok. 1500, używana po renowacji 640zł, używana ze szrotu ok. 150zł. Mam nadzieję, że jakoś pomogłem Ci w Twoim dylemacie. Pozdrawiam.
Komentarze
1.Sprawdz wtryski
2.Sprawdz poduszki
3.Sprawdz przeguby
4.Sprawdz sprzęgło jeśli dajecie ostro wpizde
5.skrzynia mooim zdaniem raczej nie bo drgań zabardzo nie powinno być tylko zgrzyt.
Tu jest mowa o 1.8 tddi 66ps 90km ten model nie ma KOłA DWUMASOWEGO!!!nie czytajcie tych bzdur sprzęgło kompletne luka (tarcza,docisk,sprzęgięłko)kosztuje ok 600 zł + 300 wymiana
jeżdżę psikusem od 1,5 roku i sam w nim wszystko wymieniam,pamiętajcie o regularnym wymianie oleju co 10 tys bo to jest wazne dla turbiny mniej dla silnika.
Czy ktoś to może juz rozgryzl ,bo mechanicy rozkładaja rece.
silnika...?
Ja w swoim wszystko wraz z półosią prawą posprawdzałem i nie wiadomo!
A ważne, że w ostrym przyspieszaniu ponad 80-tkę drga nadwozie a ja na kierownicy nic nie odczuwam!PS łoska wewn.przegubu są wymienione...