- Autor: ~lszlachta
- Kategoria: silnik
Podczas normalnego ruszania silnik pracował nierównomiernie - czytaj dławił się. O ile w czasie ruszania było to tylko irytujące to podczas wyprzedzania stawało się też niebezpieczne. Początkowo radziłem sobie z dławieniem podczas wyprzedzania zrzucaniem na niższy bieg, ale z czasem sytuacja się pogłębiała, a nie lubię zarzynać silnika. Co dziwne problemy nie pojawiały się codziennie i nie zależały od czynników atmosferycznych. Bywały momenty, że samochód przez dłuższy czas (tydzień, dwa tygodnie) jeździł poprawnie. Uszkodzona cewka zapłonowa. Znalezienie odpowiedzialnego za usterkę elementu trwało kilka miesięcy (samochód dawał odpocząć od problemu) i kosztowało mnie sporo pieniędzy oraz nieporównywalnie więcej nerwów. Podejrzenia padały m.in. na układ paliwowy (wymieniony katalizator), później przewody zapłonowe, świece zapłonowe, po drodze jeszcze kilka innych rzeczy aż w końcu cewka zapłonowa okazała się strzałem w dziesiątkę.
Średni koszt
przejechania 100 km
35,00 zł
Komentarze