- Autor: ~Centaur
- Kategoria: silnik
Na postoju silnik nie gaśnie, ale są zmiany obrotów silnika, spadają do ok. 500 po czy po 1-2 sekundach wracają do ok. 800-900. W czasie jazdy po zmniejszeniu gazu na wyższym biegu obroty spadają po czym po dodaniu gazu silnik wchodzi w wyższe obroty z opóźnieniem. Również w korkach przy ruszaniu silnik wchodzi w obroty po 1-2 sekundach, mimo dodania od razu zdecydowanie gazu Diagnozy stawiane w stacjach samochodowych(dwie różne stacje)
1. Czujnik położenia przepustnicy (tzw. potencjometr)albo regulator ciśnienia powietrza - wlot.
2.Silnik krokowy Wymieniłem w zakładzie czujnik położenia przepustnicy. elektryk narzekał,ze dla starych aut nie może wykonać badania komputerowego, bo dla starych aut nie ma programów.
Nie ma żadnej poprawy po tej naprawie.
Ten wpis to prośba do znawców o postawienie właściwej diagnozy
lub sposobu usunięcia usterki.
Od razu zaznaczam, że nie jestem mechanikiem. Jedno mogę Ci powiedzieć nie daj się naciągać na wymiany krokowych silników ani przepływomierzy. Ja mam podobny problem z Fiestą z 94 roku ale z silnikiem 1.4 po roku problemów a ostatnio bo bardzo intensywnych poszukiwaniach znalazłem problem. Najprawdopodobniej u Ciebie też pomoże. Musisz skupić się na regulatorze ciśnienia paliwa na listwie! Zapal samochód i pobaw się przewodami odłącz zatkaj palcem i od razu zauważysz poprawę. Podjedz do jakiegoś dobrego mechanika i zmuś go żeby sprawdził ten właśnie podzespół. Ja więcej nie mogę Ci pomóc bo jak napisałem nie jestem mechanikiem tylko chemikiem:) Pozdrawiam serdecznie.