Ja wymieniłem dwumas wraz z kompletnym sprzęgłem przy przebiegu 264tys km. Auto mam z polskiego salonu i wymieniłem profilaktycznie zestaw, bo przy ciągnięciu przyczepki zaczęły się pojawiać drgania. Turbo działa i gwiżdże, nie ma żadnej turbo dziury itp rzeczy. Pompa wody? no nigdy z nią kłopotów nie było.
silnik 1.9 JTD 115KM
Witam jestem posiadaczem fiata stilo jtd 100 z 2005 roku,Wymiana kompletu: dwumasa + sprzęgło + łożysko po niecałych 130 tys ,posiadam autko odnowości to pierwsza awaria większa ,wcześniej to wymiana sprężyn sprzodu ( jedna pękła P.R.P.po 100tyś) w tym dwarazy naprawiałem zawieszenie,jestem bardzo zadowolony z tego autka
.
sprzeglo wymienione 150tys. kolo dwumasowe juz sie zaczyna odzywac teraz jest 155tys.
nogi nie trzymam na sprzegle jak to Taxi sugeruje, ale nie zaprzecze ze jezdze b. dynamicznie.
turbine oszczedzalem jak byla zimna
Mam Stilo od początku, które wykorzystuję do pracy jako taksówkarz. Obecnie samochód przejechał ponad 207 tys. km, a sprzęgło nadal sprawuje się dobrze. Uważam, że problemy ze sprzęgłem poniżej przebiegu 150-200 tys. km to efekt nieprawidłowej eksploatacji lub stałego trzymania lewej stopy na pedale sprzęgła.
W czasie jazdy na urlop "straciłem" sprzęgło przy przebiegu ok. 100 000 km 1,9 JTD 115KM - pedał wpadł w podłogę - bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów. Awaryjnie - na drugim biegu - dojechałem do autoryzowanej stacji w Wejherowie, gdzie pan M. zza biurka - bez oględzin i testu usterki - wycenił naprawę na ok. 2500zł przy założeniu, że nie trzeba będzie wymienić koła zamachowego i łożyska. Po tej miłej informacji skontaktowałem się ze swoim ulubionym mechanikiem też z ASO, który niestety musiał zdać się na mój opis usterki, a dodatkowo postawić słuszną diagnozę. Po tej rozmowie ponownie udałem się do warsztatu i poprosiłem aby najpierw sprawdzono układ hydrauliczny sprzęgła - obwód i pompę, a dopiero później podejmę decyzję co do kosztownej naprawy. Okazało się, że przy tym przebiegu najczęściej zapowietrza się układ, a koszt odpowietrzenia mieści się w 150 zł. Tak więc informuję użytkowników, że nie zawsze jest potrzebna kosztowna wymiana sprzęgła, które wytrzymuje ok. 150 000 km!
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu