Częstą usterką jest silnik wentylatora chłodnicy. Wymieniłam trzy w ciągu 6 lat eksploatacji, przebieg 100 000 km.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 97
Nie wystąpiła: 21
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~doktor
7 lat temu
1
witam mam problem z wentylatorem.przyjadę z 40 km a on po takim dystansie się nie załącza. podpinalem wentylator bezpośrednio do akumulatora i dziala. gdzie szukać prxyczyny
Silnik wentylatora się zaciera bo przez jego male otwory w obudowie dostaje się do niego wilgoć i błoto-wymieniłem już dwa ale wystarczy otwory zakleić silikonem i taśmą i po kłopocie na długie lata-ja tak zrobiłem i już 4 lata spokoju-nie dajcie się namówić na kupno całego wentka z obudową bo za połowę ceny macie sam silnik do podmiany 100 zł-uwaga bo są 2 rodzaje jego mocowania-dobrać właściwe do posiadanej obudowy
A przy okazji w 1.1 są dwa rodzaje załączania wentylatora-jeden to czujnik w chłodnicy a drugi to czujnik sterownik w kompie
Pada alternator bo go zamontowali nisko przy prawym kole(gorszego miejsca już nie ma) i ciągle myje go woda z kałuży-wymieniłem już 2 razy-rada to założenie dolnej osłony silnika lub jazda tylko po suchym.
Zaciera się tylna wycieraczka-wystarczy rozmontować mechanizm wybić trzpień wycieraczki z obudowy,przetrzeć papierem z rdzy i nasmarować, założyć nowe oring za około 60 gr i złożyć do kupy i po problemie-nie ładować młotkiem bezpośrednio w trzpień bo zaklepiecie gwint nakrętki wycieraczki.
Tuleje wahaczy tylnych nie wytrzymują długo gdzieś do 60-100.000 km, na podmianę radzę założyć poliuretany żółte droższe ale wystarczą na znacznie dłużej i zaoszczędzimy na robociźnie...
SC 1.1 2003r. 80 000 km, wentylator własnie został wymieniony. Nie padł jeszcze całkiem, ale w warsztacie powiedzieli, że sie konczy, więc kazałam wymienić. Przed zima juz sie kiedys przegrzał silnik w korku.
mam problem z seicento nie załancza sie wentylator chłodnicy nawet jak podpinam na krótko bezpieczniki sprawne jak podpinam próbówkę do wtyczki czujnika to nie mam plusa na niej ja stawiam na przekaźnik sle nie wiem gdzie sie znajduje czy ktos morze mi powiedzieć gdzie sie znajduje przekaźnik wentylatora albo co mam zrobić
Przed chwilą naprawiłem podobny problem.
Okazało się że bolce w złączce uległy korozji, podejrzewam że DEBEŚCIAK ma ten sam problem.
Najłatwiej przy wyłączonym silniku i skręconym kole włożyć rękę i wyciągnąć wtyczkę przy wentylatorze. Leżąc podgiąć nadkole i "wymacać" wtyczkę, jest na tyle długi przewód że można go wyciągnąć na zewnątrz i wyczyścić. Warto "odgiąć" styki.
No właśnie pada zwykle po zimie bo się podczas niej nie kręci.Zamiast całego wentka(cena ponad 200zł) można wymienić sam silnik (130zł a le uwazać bo są dwa typy ich mocowania no i zakleić otwory w obudowie do których wpływa woda i rdzewieje wnętrze...
Kolego DEBEŚCIAK w 1.1mpi nie ma włącznika wentylatora. Jest on sterowany przez ECU. Twój problem jawi się pewnie w samym silniku wentylatora, wymień go nawet jak na krótko się włącza.
Witam,mam mega problem-SC 1.1MPI-gotuje się w korkach w mieście,nie włącza się wentylator ktoś może wie gdzie znajduje się czujnik który włącza wentylator?Dodam że wentylator na krótko działa,bezpiecznik za akumulatorem jest ok i przekaźniki również
w moim seju 900-ce 2002 rocznik około 117000 przejechane...wymieniałem nie dawno wentylator, ponieważ stary się zatarł i zagotowała mi się woda...po wymianie nadal się nie włanczał choc czujnik, termostat itp były sprawne...problemem okazał sie jeden z głównych bezpieczników umieszczonych nad akumem...spalił się prawdopodobnie pod wpływem przeciążenia zatartego wentylatora:)
mój padł po ok 67000 i 7 latach jazdy, wadą jest jego ażurowa obudowa oraz umieszczenie przed kołem z którego wali woda poprzez otwory w nadkolu, ale jest prosta rada na to żeby mieć święty spokój, jak wentylator się już zatarł to trzeba kupić nowy(polecam lucasa ale broń boże nie kupywać valeo, te paści mają ażurową obudowę i są nierozbieralne) następnie srać na gwarancję,rozebrać go i porządnie przesmarować,złożyć uszczelnić silikonem i zamontować ja dodatkowo go osłoniłem po zamontowaniu na uchwycie do chłodnicy.
uwaga na lewy gwint na śrubie od wiatraka.
Warto też w zimie dogrzać silnik na postoju aby wentylator się załączył, ponieważ w ziemie on nigdy się nie załancza
aby sprawdzić czy wentylator jest dobry czy już sie kończy należy pokręcic wiatrakiem jak chodzi ciężko to jest praktycznie do wyrzucenia lub można go rozebrać wyczyścic i przesmarować(jeśli jest rozbieralny)
rocznik 2002 ,900-sei.przebieg 370 tyś.prawie nic ale po drobnej stłuczce w ubiegłym tygodniu ciągle włączający się wentylator.Myślę że to wina czujnika.
W sejach padaja wentylatory bo sa one stosunkowo nisko zamontowane a to znaczy czesty kontakt z woda i sola z ulicy. Trzeba kontrolowac co jakis czas, a zwlaszcza po zimie. Wymiana jest bardzo prosta wiec mozna zrobic samemu jesli ma sie chec. Wymiana w ASO-jakies 350 zl. Tyle mnie skasowali kiedys we Wroclawiu na Karkonoskiej jak mi sie woda zagotowala i zostalem przyparty do muru.
też miałem problem z wentylatorem. OK 75000km gotowanie, ale przy silnym korku . Była zima więc nie skojażyłem od razu - ALE UWAGA - zimą przy ujemnych temperaturach nie jest on potrzebny, jak zrobi się cieplej to od razu w korku czerwona lampka na desce i gotowanie. Wymiana wentylatora poskutkowała , po następnych 2 tygodniach wymieniłem jeszcze czujnik temperatury i dopiero odpukac problemy ustały .
Dla maisterkowiczów można dopasować silnik wentylatora od poloneza caro na szrocie jakieś 20zł trochę zabawy uchwyty pasują ale wiatrak trzeba zamienić,kostka prądowa pasuje tylko trzeba sprawdzić kierunek pracy jak nie gra to zamienić kable, silnik jest pełny bez otworów więc może się nie zatrze. Jak na razie u mnie pracuje:)
Trzy razy mi się gotował w korku, myślałem, że to wyciekający płyn chłodzący, a to wentylator się powoli zacierał. Po wymianie (przy 140 tysiącach) wróciło do normy.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu