Po przejechaniu 40 tys. wypadły sprężyny z tarczy sprzęgła.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 55
Nie wystąpiła: 41
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~peter
9 lat temu
2
seicento 900, 1999r, auto w moich rękach od 2003; sprzęgło oryginalne od nowości, 216.600 km; niedługo będzie do wymiany, przy wjeździe na bardzo strome pochyłości lekko czuć zapach ślizgających okładzin
Trwałość sprzegła to ok. 100 tys. km. - przy w miare prawidłowej technice jazdy - kto dba i jeżdzi z uwagą , a wcale nie delikatnie - to pojeżdzi i 150 tys. km. też . Są oczywiście i flejtuchy , matoły , ashlochy i dyletanci bez wyobrażni - i tacy pojeżdzą krótko -30 - 50 tys. km. Są rzeczy nie napisane w instrukcji , a ważne . Linka sprzegła jest b. trwała - tylko trzeba ją często smarować np. co miesiiąc . Ważna jest wymiana oleju w skrzyni min. co 50 tys. km. lub co 4 lata - tylko syntetyk 75 w/90 . Alleluja i do przodu - tak trzymać , nie popuszczać !
Z tym sprzeglem jest różnie jednym pada szybko innym wytrzymuje 200.000km to świadczy o niedbalstwie fabryki i o sposobie exploatacji. Mój 2003 1.1 ma 180000 i sprzeglo się nie ślizga ale czasami drga,kumpla sporting ma 238000i sprzeglo tez ma orginał, czyli da się jeździć dlugo bez awarii ale spokojniejnie
W moim Seicento 900 z roku 1998 wczoraj padło oryginalne sprzęgło (nieoryginalna tylko linka, która już kilka razy była wymieniana). Przebieg: 184 tys. km. Koszt tejże ekspresowej (bo niecałe 24 h) naprawy to: 250zł części (tarcza, docisk, łożysko, linka) marki LUK + 200 zł robocizna.
ja mam seicento 900, posiadam je od nowosci, jest z grudnia 1999 roku, przejechane 150 tys km i sprzeglo jak chodzilo tak chodzi, nie ma z nim najmniejszego problemu
seiko 2003 1.1. potrzebuję kupić sprzęgło- proszę o radę jakiego producenta.. faktycznie najdroższe najlepsze? różnice w cenach znaczne- sachs 360zl, valeo 240zl, luk podobnie 230zl ale są też za 100zl. dzięki za pomoc
Seicento Van 1.1(Fiat 600) + gaz z 2006 roku, niecałe 110 tys. przejechane. Sprzęgło do wymiany, koszt sprzęgła 370 zł + wymiana 300 zł = 670 zł.
Nie jestem obeznany w tych sprawach, ale wiem, że nazwa producenta zaczyna się na Z... :)
Ja właśnie kupiłam swoje SEICENTO 1.1 + gaz. Ale sprzęgło jest w nim okropne :( Nie wiem czego jest to przyczyną ale żeby je wcisnąć trzeba się wręcz dobrze zaprzeć. Ale z odpuszczaniem nie ma problemu.
mam na liczniku 81 000 km silnik 1.1 wzmocniony do 75 km i 105 Nm sprzęgło wporządku mieszany styl jazdy czasem powariuje ale przeważnie spokojnie, silnik na tyle elastyczny, że praktycznie ruszam bez dodawania gazu, podobno te sprzęgła wytrzymują większy przyrost mocy powołuje się na Pana Chojnackiego, polecam komplet LUK, Valeo odradzam, w ASO komplet luk kosztuje ok. 260zł
Dopiero kupiłem swoje SC 900, wyciek oleju z skrzyni sprzęgło prawie zatarte, tarcze prawie wytarte do zera. Przebieg 152290 km, sprzęgło prawdopodobnie od nowości.
Przy 103 k brak możliwości zmiany biegów padły sprężyny sprzęgła:/ Ogólnie słabiutki ten Sej albo ktoś go przede mną maltretował. Kupiłem przy 90tys km a już 5 pierwszych awarii z listy zaliczyłem :/ + wycieraczka tył, cieknące półosie, i rozlatujące się łożyska
Opinie świadczą o braku kontroli jakości przy produkcji. Jak się trafi. Moje seicento 1.1 przy 53 tyś km ma już zniszczone sprzęgło, cały silnik obsrany olejem, cieknącą skrzynię i ciężko chodzącą kierownicę.
seicento 1,1 mpi 80000, zero usterki, panowie i panie sprzęgło (pedał) należy używać tylko w momencie wbijania biegu lub wrzucania na luz. Zero jazdy na pół sprzęgle!!Ewentualnie przy cofaniu!!!
mnie w moim seju spręzyny wypadły na dzieńdobry po 90tys km wymieniłem komplet - całą tarcze itp koszt naprawy wyniósł mnie 450zł...podejrzewam sprzęgło wytrzymało by dłuzej...ale eksploatowały mój samochodzik zanim go kupiłem 2 kobiety...stad ta awaria hihi ;) Pozdrawiam
SEJ 1,1 SPI 1999 Sprzęgło wymienione po 200 000 tyś. km na LUK oraz oryginalna linka sprzęgła razem z drążkiem i linkami zmiany biegów oraz olejem w skrzyni POLECAM TYLKO I WYŁĄCZNIE TUTELA ORYGINALNY OLEJ FIATA !!!. Obecnie już 226 000 i wszystko hula.
mam seicento kupione w salonie jest ok tylko ze leci 10rk eksplatacji drobne naprawy wykonuje sam chce sie zabrac za wymiane zprzegla ale nie moge nic na ten temat znalesc zadnych opisow i fotek w necie jeli ktos ma namiary prosze o pomoc >
Ja mam 10 lat taki samochód i przejechane 310 tysięcy km i dalej mam sprzęgło oryginalne bez napraw. W sumie tylko raz na jakieś 70 tysięcy robię mały remont zawieszenia, silnik też jest nieremontowany, jedynie wymieniony łańcuszek rozrządu i dalej pojadę tym samochodem ponad 140 km na godzinę, a dodam, że to jest 900 i od 160 tys. km jeździ na gazie.
Ja w swoim miałem wymianę po roku od nowości przy przebiegu 12000 km (na gwarancji). Po gwarancji następna wymiana 30000 km przebiegu, wycieki z silnika, j/w okładziny prawie nie zużyte. Poza tym na gwarancji: dwukrotna wymiana amortyzatorów tylnej klapy (wylewał się olej), dwukrotna wymiana wentylatora chłodnicy (spalił się, w serwisie mechanik powiedział, że każdy, który przyjeżdża ma zjarany), po gwarancji następna wymiana (dopasowanie od starej pandy), zaraz po kupnie siedzenie pasażera składało się przy hamowaniu, po gwarancji wycieki (bardzo duże) z obu półosi skrzyni biegów - dobrze, że go ukradli (miałem AC). Odradzam - nie kupujcie go.
Ja swoim seicento robię około 5 tys. km miesięcznie, na liczniku ma 130 tys. i żadnej wymiany sprzęgła. Wszystko działa bez zarzutu. Trzeba tylko jeździć umieć.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu