- Autor: ~deffi
- Kategoria: instalacja elektryczna
Podczas pracy rozrusznika słychać głośny gwizd, zgrzyt lub chrobot. Rozrusznik nie kręci wałem, albo kręci dopiero za którymś razem. Kłopoty z zapaleniem silnika. Mechanizm bendiksa przy rozruszniku. Zapieka się lub po prostu kończy smar w prowadnicy i zębatka się nie chce do końca wysunąć przez co nie zazębia się o koło na wale, przyczyną może być również wyrobienie łożysk powodujące przekoszenie prowadnicy. KONIECZNA SZYBKA NAPRAWA - zębatki mogą się spiłować, wymiana wieńca na kole to już grubsza robota. Wyjęcie i rozebranie rozrusznika. Przesmarowanie mechanizmu prowadzącego dobrym smarem, odpornym na wysokie temperatury, w razie konieczności (sprawdź luz) wymiana łożysk, ostatecznie wymiana bendiksa. Uwaga przy skręcaniu rozrusznika: jak za mocno skręcisz, to objawy mogą być te same, co przed naprawą, pomimo tego, że wszystko jest ok, magnez nie będzie miał siły wypchnąć ustrojstwa. Skręcamy z wyczuciem, a najlepiej z użyciem klucza dynamometrycznego.
Średni koszt
przejechania 100 km
28,00 zł
Komentarze