- Autor: Dastan
- Kategoria: silnik
Nieprzyjemne metaliczne dźwięki zwłaszcza przy wysokich obrotach, pierdzenie przy schodzeniu z obrotów. Brak mocy, gorsza kultura pracy, większe wibracje. Zły stan oleju silnikowego, ubytek oleju lub woda w oleju. Jeśli olej jest zwyczajnie zużyty, konieczna jest wymiana samego oleju.
Natomiast jeśli w oleju znajduje się woda - należy określić jej pochodzenie w sposób organoleptyczny - najlepiej smakiem (należy sobie przygotować odrobine wódki do przepłukania ust w przypadku posmakowania samego oleju)
Jeśli płyn jest bez smaku - jest to najprawdopodobniej woda, która skropliła się w wyniku zmian temperatury ale nie zdążyła odparować - wiąże się to z jazdą na bardzo krótkich dystansach. Rozwiązaniem jest zwyczajnie wymiana oleju (warto się postarać i wymieć go 2 razy - najpierw zalać jakimś najtańszym, spuścić i zalać dobrym albo zrobić płukanie silnika)
Jeśli płyn ma słodkawy smak - jest to najprawdopodobniej glikol z płynu chłodzącego silnik - a to oznacza uszkodzenie uszczelni pod głowicą i konieczność jej jak najszybszej wymiany.
Średni koszt
przejechania 100 km
27,50 zł
Komentarze