Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
daarson
13 lat temu
0
Pokrywa klawiatury potrafi popękać ... zaraz obok otworów śrub , pęknięcia widoczne są dopiero po dokładnym umyciu rozpuszczalnikiem - trzeba dobrać większą podkładkę i podkleić ją silikonem - następnie , przykręcić śruby .
wycieku oleju z silnika sie zgodze, uszczelka do wymiany, samochod ma przejechane 50 000 km i do tego termostat plyn wywala z rurek zalewa silnik jak termostat walnol
Mam praktyki na serwisie fiata i w dokumentacji serwisowej napisane jest że w tym oto modelu uszczelniacze silnika należy wymienić przy przebiegu 100tyś km. Ja w mojej kropce mam 150 tyś zrobione na oryginalnych uszczelnieniach( oprócz uszczelki pokrywy zaworów). Wskazuje to na to że od reguły mogą być wyjątki zależy od rodzaju lania oleju i nie przeciążania silnika (unikać przegrzewania szczególnie co przy sprawnym układzie chłodzenia jest teoretycznie niemożliwe)
Pierdolnij 2 uszczelki ;), żart, nie sprawdzałem czy działa.
Wycieki są, ale niegroźnie, zrobiłem 100km i nigdy nie trzeba było dolewać oleju przed przegladem, tyle że widać że syf się klei.
Mechanik mi powiedział, że ten typ tak ma i trzeba się do tego przyzwyczaić.
Właśnie też myślę nad osadzeniem uszczelki na silikonie. U mnie spiłowanie nie pomogło.
Do ilovefiat: A są takie? Spiłowanie pomogło na wycieki spod pokrywy zaworów.po prostu trzeba to zrobić umiejętnie.Operację przeprowadziłem 7-8 lat temu i i już nie cieknie ani nawet się nie poci.
Stara zasada doświadczonych kierowców to: podwójne wysprzęglanie, jazda bez "półsprzęgła" no i w miarę spokojne przełączanie biegów. Nic na siłę.
(Kierowca-35lat za kołem)
Właśnie mam podobny problem i chyba spróbuje zrobić tak jak Severian napisał. Już wcześniej o tym myślałem, ale teraz już jestem desperacko zmuszony bo za tydzień mam przegląd i muszę go doprowadzić do porządku.
Ja miałem wyciek spod pokrywy zaworów w 1.2 8v., mechanik robił mi to dwa razy i dalej ciekło. Pomogło spiłowanie pokrywy o 0,5 mm. Po prostu szczelina pomiędzy pokrywą a głowicą silnika jest zbyt wielka i uszczelka nie jest dociskana jak należy. Kolejny babol fiatowskich speców. ;)
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu