Szukaj

Tylne zawieszenie- wahacze.
Fiat Punto I

  • Autor: ~jurek
  • Kategoria: zawieszenie
Stuki w tylnym zawieszeniu-powód-zużycie łożysk w mocowaniu wahaczy.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 10
Nie wystąpiła: 0

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

We współczesnych modelach Fiata (np. Bravo II) dalej zdarza się ta awaria, chłopcy projektanci nie zrobili za bardzo postępu...
Odpowiedz
Wszyscy, którzy ocenili tą wadę jako "niesłusznie dodaną", to debile.
Jest to typowa wada (jak cieknące nagrzewnice) tego modelu.
Łożyskowanie wahacza wymaga przeróbki na obsługowe (smarowniczka) oraz zamknięcia otwartej konstrukcji wahacza.
Szczegóły na forum FiatPunto,Com,pl
Odpowiedz
Do pmx007pl: Dokładnie tak.

fiatpunto.com.pl/topic31883.html

www.fiatforum.com/punto-mk1-guides/179035-rear-suspension-arm-repair-kit.html
Odpowiedz
tak własnie potwierdzam wrzystkie wyżej wymienione usterki
Odpowiedz
Ile kosztuje naprawa zawieszenia?
Odpowiedz
Tak to typowa wada dla tego modelu. Od razu przy kupnie kupiłem dwa zestawy naprawcze.
Odpowiedz
Potwierdzam, przy 45 - prawy wahacz, przy 55 - lewy. Poduszki pod tylną belką również - wymiana przy 55 tys. km.
Odpowiedz
Mam punciaka z 1995 roku - do 5 lat spokój - ale potem:
- zawieszenie robiłem już 3 razy - wymiana łożysk w wahaczach - praca samodzielna zestawy naprawcze ok. 100 pln za wahacz i dzień pracy na kanale - na szczęście mam kanał - przyczyną jest simering chroniący łożyska - słona woda przedostająca się do łożysk robi swoje - łożyska zapiekają się i rozsypują w drobny mak - efektem tego jest wykrzywiający się na boki wahacz i destabilizacja toru jazdy - na moje oko przy naszych fatalnych drogach usterka pojawiająca się dość regularnie średnio co 90-100 tys. kilometrów. Kolejną natarczywą wadą są wybijające się poduszki pod tylną belką - głośne stukanie na wybojach sukcesywnie zwiększające się w miarę narastania zużycia się poduszek - w moim punciaku (przebieg 280 tyś km) wymieniałem 3 razy - komplet stanowią 4 poduszki.
Odpowiedz
Potwierdzam, rocznik 98, przy 50 tys. wymiana łożysk w prawym wahaczu, około 100 tys. lewy wahacz, przy 140 tys. znowu prawy. To chyba nie tragedia, przy naszych drogach nie ma zawieszenia, które by sobie poradziło.
Odpowiedz
Fiat Punto I