Ogniska korozji obok zamka tylnej klapy i jeszcze wżery na dachu nad przednią szybą.Słyszałem że na korozje najlepszy preparat to CORTANIN F. Czy to działa ?
Punto 1997r.silnik 1100.
Nie zgadzam się. Rocznik 94 1.7TD, przebieg 185k. Kupiony jak miał 2 lata i był chyba po niezłym dzwonie, aczkolwiek jak na razie rdzy za bardzo nie widać. Była kiedyś na jednym tylnym błotniku, ale Hammerite się z tym uporał i już nie ma problemu.
97r i bez rdzy. Lakier metalik, mam go miesiąc, więc nie wiem czy był pod daszkiem. Niedługo zajmę się podłogą, od spodu jest widoczna rdza, ale to nic wielkiego. Jak wjadę na kanał to napisze więcej co i jak.
Rok `97. Masakra. Połowa podłogi po zimie już jest do wymiany. Należy bardzo zwracać uwagę na to w jakim stanie jest konserwacja. Klapa bagażnika zaczęła puchnąć wokół zamka i na dolnym rancie. Poza tym to nawet nieźle się trzyma jak na te lata. A`propos podłogi, można kupić gdzieś takie elementy do wymiany?
A ja posiadam wersję z 97` zrobioną na Niemcy, gdzie cała karoseria jest ocynkowana i nie ma grama rdzy. Do tego auto bardzo dobrze wyposażone, nawet ma oryginalne sterowanie głośnością oraz stacjami radiowymi w kierownicy. 2xAirBag i halogeny. ;)
Mi rdzewieje jedynie tylna klapa wokół zamka, co już zabezpieczyłem. Teraz widzę wychodzący bąbel troszkę za drzwiami kierowcy, średnica 1 cm. Punto 3-drzwiowe, czerwone.
Zastanawiam się skąd tylu szczęściarzy podpisujących się pod tym punktem jako niesłusznie dodany, czyżby Wasze Punta nie rdzewiały? Mój komentarz powyżej, samochód 98 rocznik, garażowany pod chmurką oprócz dziur w błotniku rok temu zauważyłem ogniska korozji i musiałem zabezpieczyć dziury w podłodze na styku z progami, a kupowałem go m.in. ze względu na ocynkowane blachy i aby w przyszłości uniknąć kłopotów z rdzewiejącymi blachami.
Potwierdzam, w moim przypadku, rocznik 98, przerdzewiał tylni prawy błotnik w rejonie przewodów paliwowych i woda wyrzucana przez koła poprzez sporą dziurę dostawała się do środka pod dywaniki. Wszystko za sprawą znajdujących się tam przewodów paliwowych. Błoto wyrzucane przez koło osadzało się na przewodach stykając się z blachą błotnika. Nawet latem jest tam mokro. Proponuję zajrzeć w to miejsce. Tylko założenie pełnych nadkoli rozwiąże ten problem. Pozdrawiam.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu