- Autor: Duszyn
- Kategoria: silnik
Po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu się rozrusznika. Auto przestało odpalać. Trzeba było czekać trochę czasu aż wszystko ostygnie. Nieprawidłowe chłodzenie i uszkodzony rozrusznik. Okazało się iż doszło do problemów z chłodzeniem ( zapowietrzone przewody ). Rozrusznik przez swój wiek podczas nagrzewania zmieniał swoja strukturę w środku i nie chciał kręcić. Odpowietrzenie instalacji chłodzącej i wymiana rozrusznika
Średni koszt
przejechania 100 km
31,00 zł
2. Kwestia rozrusznika w tak wiekowym samochodzie, to norma. Zużywają się szczotki grafitowe oraz łożyska osi (konkretnie tulejki - pasują od CC lub "malucha"). Wymieniając samodzielnie szczotki + tulejki mieścimy się poniżej 50 zł.
3. Problem z odpalaniem na ciepło powodować może też czujnik położenia wału korbowego (czujnik Hall-a). Półprzewodnikowe czujniki z wiekiem tracą czułość, a charakterystyka pracy zależy od temperatury (gdy pod maską zrobi się cieplej, czujnik może "przerywać"). Poszukiwania zaczynamy oczywiście od oczywistych banałów typu pompa paliwa, filtr, przepustnica, wtrysk, cewki WN, przewody WN, świece.