Szukaj

Nie odpala po rozgrzaniu
Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999

  • Autor: Duszyn
  • Kategoria: silnik
Po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu się rozrusznika. Auto przestało odpalać. Trzeba było czekać trochę czasu aż wszystko ostygnie. Nieprawidłowe chłodzenie i uszkodzony rozrusznik. Okazało się iż doszło do problemów z chłodzeniem ( zapowietrzone przewody ). Rozrusznik przez swój wiek podczas nagrzewania zmieniał swoja strukturę w środku i nie chciał kręcić. Odpowietrzenie instalacji chłodzącej i wymiana rozrusznika

Komentarze

1. Zapowietrzenie może mieć związek z typową, "standardową" usterką tego modelu, czyli nieszczelności w nagrzewnicy. Niestety do wymiany nagrzewnicy trzeba rozwalić (wymontować) całą deskę rozdzielczą.
2. Kwestia rozrusznika w tak wiekowym samochodzie, to norma. Zużywają się szczotki grafitowe oraz łożyska osi (konkretnie tulejki - pasują od CC lub "malucha"). Wymieniając samodzielnie szczotki + tulejki mieścimy się poniżej 50 zł.
3. Problem z odpalaniem na ciepło powodować może też czujnik położenia wału korbowego (czujnik Hall-a). Półprzewodnikowe czujniki z wiekiem tracą czułość, a charakterystyka pracy zależy od temperatury (gdy pod maską zrobi się cieplej, czujnik może "przerywać"). Poszukiwania zaczynamy oczywiście od oczywistych banałów typu pompa paliwa, filtr, przepustnica, wtrysk, cewki WN, przewody WN, świece.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,6
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto I Hatchback