Niezależnie od pory roku strasznie szybko i mocno parują szyby . Nawet gdy nawiew jest włączony na maxa. Swoją drogą słabo grzeje ten nawiew.
Komentarze
~Joker.
11 lat temu
0
Witam, miałem problem z parowaniem szyb ale praktycznie całkowicie się go pozbyłem. Gdy jechałem można było wyczuć petrygo. Okazało się że jeden z wężyków mi przecieka. Uszczelniłem go i w tym samym czasie wymieniłem termostat. Nie wiem co z tego pomogło ale aktualnie jeżdze bez parowania ;)
Panowie, sam miałem problem z parowaniem szyb i zamarzaniem tego w zimę przy dosyć niskich temperaturach. Wypunktuje co zrobiłem i pomogło: 1. Wymiana filtra kabinowego. I nie prawda że nie ma go w wersjach bez klimy. Koszt to ok30zł. Trzeba odkręcić wycieraczki przednie i ten plastik czarny co jest przed nimi. Jak masz auto przed sobą, to po lewej stronie pod tym plastikiem jest. 2. Naprawa podłogi. Miałem trochę dziurawe progi, wstawiłęm nowe i małe dziury w podłodze załatane. 3. Zawsze koniecznie obieg zewnętrzny! Czasami nawet trochę szyby można uchylić. 4. Jeśli zimne powietrze leci, to trzeba pomyśleć o nagrzewnicy. 5. Dywaniki gumowe i częste ich suszenie, wylewanie wody, śniegu. Pod nie można dać gazety. 6. Wysuszyć samochód- jak jest już zimą, to do garażu, jakąś farelka, tylko uważajcie na to żeby nie spalić samochodu :) 7. Są preparaty anty parowąniu szyb- mi wystarczyło umyćie pianką do golenia. 8. Koniecznie, przed kończęniem jazdy, chwilę przewietrzamy samochód, by zrównać jak najbardziej temperatury! Dużo daje. 9. Sprawdzamy uszczelki, przy drzwiach itd. 10. I na koniec - nie trzymamy rzeczy w samochodzie, które trzymają wilgoć :) ją często woziłem że sobą koc. Dotyczy się to również szmatek, ręczników itd wszystkiego co trzyma wilgoć. No i wietrzymy często samochód :) problem parowania i zamarzania szyb gwarantuje że albo zniknie albo będzie o wiele mniejszy :)
mialem to samo szyba az tlusta. sprawdz pod pulpitem na grodzi(scianie) czy jest mokra (tlusty plyn chlodzacy) jak tak to nagrzewnica do wymiany100 zl +robota ok 200zl tylko kup dobra bo sa 2 rodzaje.
U mnie winna była nagrzewnica. Przy maksymalnym nawiewie i uchikonej szybie z przodu było coś widać. Usterka pojawiła się po wymianie chłodnicy - ciekła. Jak układ się uszczelnił przyszła kolej na nagrzewnicę. Po wymianie nagrzewnicy sugeruję rozkręcenie i wyczyszczenie "skrzynki" rozdziału powietrza w której była zamontowana nagrzewnica - w zależności od tego jak długo jeżdżone było z wyciekiem będzie we wszystkich komorach lepka maź po płynie. Druga rada to "umucie" nowej nagrzewnicy przed montażem , moja (koszt 50zł) była zakonserwowana olejem , którego zapach możemy czuć około roku (ja tak mam). Co do rozbiórki - na forum miłośników punto krok po kroku ze zdjęciami gdzie są śrubki. Na koniec do PUNTO1 były montowane 2 typy nagrzewnicy , warto najpierw wymontować i sprawdzić przed zakupem.
żeby wyjąć nagrzewnicę musisz zdjąć maskownice głośniki schowek skrzynkę bezpieczników tunel przy lewarku zmiany biegów panel sterowania nawiewu odkręcić całą deskę od wewnątrz i w komorze silnika odsunąć deskę i masz nagrzewnicę życzę powodzenia
Posiadam Punto Cabrio...niestety podczas deszczu troszke mi kapie do wewnątrz, ale gdy jest ładna pogoda problem jest ten sam :( zaczne od filtra kabinowego, ale nawet nie chce myslec co bedzie jak okaze sie, że to wina nagrzewnicy. Pozdrawiam!
U mnie tez ten problem jest, jednak nie az w takim stopniu, jak ustawie nawiew na szybkosc 2 i kierunek na szyby to paruja tylko boczne szyby przednie przy lusterku a Tylne calkowicie.
Komentarze