Szukaj

Problem ze skrzynią biegów
Fiat Freemont 2.0 Multijet II 16v 170KM 125kW 2011-2016

  • Autor: MMtor
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 130 tys. km
Witam. Od jakiegoś czasu szwankuje skrzynia biegów (automat). Co jakiś czas, sekundę po zatrzymaniu się, skrzynia jakby spóźniała się z przerzuceniem biegu. W efekcie, odnosi się wrażenie jakby ktoś stuknął nas z tylu.
Wymieniłem olej w skrzyni i odniosłem wrażenie, ze na chwilę pomogło. na chwile niestety. Ktoś, cos, jakieś pomysły ewentualnie podobne doświadczenia?

Komentarze

Witam ma problem z biegiem wstecznym w garazu chodzi jak wyjade na nierownosci juz nie chodzi dostaje szalu
Odpowiedz
ForesterXT2016
Niestety opisany problem występuje w tedy gdy nie jest prowadzony odpowiedni serwis Automatycznej Skrzyni Biegów oraz w przypadku kiedy Automatyczna Skrzynia Biegów jest nie właściwie użytkowana, oczywiście jeżeli wykluczymy problemy ze elektryką/elektroniką sterującą ASB. Olej w ASB należy wymieniać po przejechaniu około 35-45tys km jeżeli samochód jest głównie użytkowany w miejskiej jeździe lub na krótkich dystansach albo w cięższych warunkach terenowych jak ruszanie na wzniesieniu podjazdy pod górki itp. parkowanie samochodu na mrozie (nie garażowany w zimę). Niewłaściwe użytkowanie skrzyni polega na zmianie biegów z R na D i odwrotnie bez bezwzględnego zatrzymania auta (nawet nie może się delikatnie toczyć), szybkie zrywy samochodu zanim zostanie osiągnięta temperatura pracy oleju w ASB jest to około 80C, jeżdżenie na biegu jałowym N (grzeje się ASB). Przy prawidłowo użytkowanym automacie powinno zmieniać się olej co 60 tyś km aby uniknąć usterek które zostały opisane powyżej wówczas ASB nie przystworzy żadnych problemów. Preferowana metoda zmiany olej W ASB jest metoda dynamiczna ale można również wymienić metodą statyczna (w tym wypadku skróćmy interwal wymiany oleju o około 15% dystansu wcześniej wspomnianego) ponieważ przy tej metodzie wymieni się około 60% oleju (może uda się troszkę więcej).

Pamiętać należy ze olej należy wymienić przed utrata jego właściwości smarnych a nie po ich stracie, dlatego nie należy zbyt długo przeciągać interwałów wymiany oleju.
Również należy zapoznać się z instrukcja obsługi samochodu w tych kwestiach i ale tez nie ufać informacjom ze olej jest dożywotni bo to jest bzdura.
Odpowiedz
Te auto jest raczej do żwawej jazdy nie do jazdy ,,ślimaczej" SUV tych gabarytów musi spalić swoje a tu czytam jakieś rekordy oszczędności , nie tak się nie da silnik jak i skrzynia musi mieć swoje ciśnienie tak został zaprojektowany , pozdrawiam.
Odpowiedz
Ten samochód to moja największa porażka motoryzacyjna. Połączenie amerykańca z silnikiem fiata nie mogło dać nic dobrego. Niby człowiek wiedział ale się skusił ... Problemy ze skrzynią automatyczną, klimatyzacją, elektroniką (w każdym jednym uszkodzony moduł bluetooth, słaby tylny most, odpadające plastikowe osłony foteli przednich, uszczelka smoka olejowego i wiele, wiele innych ... Szczerze nie polecam! Ja już na pewno wiem: nigdy więcej fiat i nigdy więcej amerykaniec !!!!
Odpowiedz
W pełni się zgadzam. Skrzynia automat siadła , potem bimasa, caly czas coś nie tak, zmów dziwne dźwięki przy hamowaniu…
Odpowiedz
to macie Panowie faktycznie pecha, użytkuję 130 tys. wymiany na czas, płyny i inne i poza wymianą amorów z tyłu, bo przyszalałem trochę w terenie to nic większego nie było, miły, cichy, wygodny, wersja lounge tak a propos, gdyby robili je nadal pewnie skusiłbym się na nowszy (a mam 2016- ostatni)
Odpowiedz
Automat=skrzynia do remontu
Odpowiedz
Też to mam. Prawdopodobnie elektrozawór TCC lockup OE Mopar
Odpowiedz
Mam dokładnie to samo i doprowadza mnie to do szału. Zauważyłem pewną zależność. To ordynarne zrzucanie biegów występuje tylko przy równej wolnej jeździe. Gdy samochodem jeździ się dynamicznie ten problem nie występuje. (2.0, 170KM, 4x4).
Odpowiedz
Fiat Freemont