Szukaj

WARIATOR- elektrozawór zmiennych faz rozrządu.
Fiat Barchetta I

  • Autor: ~Prince88
  • Kategoria: silnik
Ciekawe dlaczego nikt o tym jeszcze nie napisał? Przeciez awaria wariatora to typowy powod sprzedazy tego auta. Sprężyna która znajduje się w tym zaworze zacina się co powoduje stukot diesla na zimnym silniku. Wydaje się że silnik nie zdążył się jeszcze przesmarować mija chwila i dźwięk znika. Mija tydzień dwa sprężyna pęka. Dochodzi do zderzenia tłoków z zaworami. U mnie sprawa o tyle ciekawa że poszedł jeden zawór i został wypluty oszczędziło to troche kasy... Porażka te same ,,wariacje`` ma Alfa ze swoimi przebojowymi silniczkami.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 7
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

do ~Prince88 co ma pęknięcie wewnętrznej sprężyny regulatora zmiennych faz do zderzenia tłoka z zaworami? Jedyną usterką jest zwiększone spalanie, klekotanie na niskich i średnich obrotach no i nie osiaganie normy spalin nawet euro 1 ;p
Tłok może spotkać się z zaworami jedynie w przypadku wypięcia się zaworu co jest bardzo żadkie a głównie poprzez zerwanie lub przeskoczenie paska rozrządu ale z wariator tego nie spowoduje.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Fiat Barchetta I
Średni koszt przejechania 100 km
74,00 zł
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Barchetta I