- Autor: ROBERTWAD
- Kategoria: układ chłodzenia
Podczas jazdy temperatura spada nagle podnosi się, nie utrzymuje się na jednym poziomi. W korku wzrasta do 90, a po krótkiej jeździe spada o 2 kreski. Chodzi mi o to, że są te skoki temperatury. Zaczęło się to jak nastały mrozy. Jaka może być tego przyczyna?
Średni koszt
przejechania 100 km
35,00 zł
Termostat wymieniłem pochopnie -sytuacja bez zmian-
Podczas obserwacji tego zjawiska (skoki temperatury o jedną trzecią wartości w czasie około dwóch sekund wskazówka przemieszcza się tak szybko jak robi to podczas wyłączenia zapłonu , u mnie to tempo przemieszczania dotyczyło obu kierunków tzn. do góry i w dół )
Nigdy nie doszło do zagotowania płynu w układzie chłodzenia.
Co pomogło i zażegnało problem wyciągnięcie wtyczki czujnika temperatury psiknięcie preparatem Kontakt Spray oraz dodatkowe mechaniczne zabezpieczenie wtyczki w obsadzie czujnika przed wysunięciem.Od tego czasu spokój.
Czujnik temperatury to rezystor ze zmienną wartością zależną od temperatury jakiekolwiek zmiany wartości luźny lub zaoksydowany styk
lub obie przypadłości naraz zmieniają w ciągu sekundy odczyt rezystancji a tym samym wskaźnik na tablicy poruszą się prawie z prędkością wskazówki obrotomierza.
Uwaga nie włączać zapłonu przy wyciągniętej wtyczce -błąd silnika -
pozdrawiam
yoradek