- Autor: ~cooki
- Kategoria: silnik
Na desce rozdzielczej świeci się pomarańczowa kontrolka awarii silnika. Pod maską zauważyłem odłączone wężyki od ciśnienia, takie czarne małe po podłączeniu jest ok. Dzieje się tylko na benzynie na gazie jest ok. Natomiast gaz od czasu do czasu strzela i spod maski unosi się dym o dziwnym zapachu.
Średni koszt
przejechania 100 km
33,00 zł
Komentarze
2) Kup u gazownika zawór przeciwwybuchowy - wygląda to jak klapka ze sprężyną powrotną; wmontuj go w górną część obudowy filtru powietrza (nad filtrem)
3) I bardzo ważne - sprawdź czy gazownik, który zakładał instalację, nie wmontował w rurze dolotowej między filtrem powietrza a przepustnicą klapki zabezpieczającej sam filtr przed tzw. "cofką" i wybuchem; jeżeli taka klapka jest założona, trzeba ją zdemontować.
Ten błąd, który się pojawia na desce rozdzielczej to efekt "strzału" gazu i wywalenia wężyka podciśnieniowego łączącego przepustnicę z sensorem MAP. Bez tego połączenia komputer benzynowy nie może obliczyć ilości powietrza doprowadzanego do przepustnicy i przechodzi w tryb awaryjny (wydłuża czas otwarcia wtrysków na benzynie). Zaś na gazie silnik nie będzie pracował właściwie ze względu na "lewe" powietrze dochodzące przez wejście ww. wężyka.