Szukaj

Kolektor ssący.
Daewoo Matiz

  • Autor: ~pptaszek
  • Kategoria: silnik
Plastik się starzeje i pod wpływem płynu w chłodnicy kolektor ssący zaczyna przeciekać w miejscu otworu, który jest nie wiadomo do czego potrzebny jakby go od razu nie można zaślepić.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 51
Nie wystąpiła: 13

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

może to być dziura w uszczelce kolektora ssącego, zaciąga fałszywe powietrze
Odpowiedz
co się dzieje jak jest silnik rozgrzany i przygasa na obrotach????
Odpowiedz
Szawert - serdeczne dzieki za szczegółowy i dokładny opis - jak to się robi!
Zrobiłem i jest super !
Odpowiedz
tak zrobiłem jak podaje Szawert
i jest spoko
Odpowiedz
Potwierdzam, nie trzeba wymieniać kolektora ssącego, wystarczy dorobić zaślepkę.
Odpowiedz
Kolega "boss" ma rację. Przeciekającego kolektora ssącego wcale nie trzeba wymieniać na nowy. Wystarczy odciąć piłką do metalu tę część, która przykrywa kanał wodny w bloku silnika. W tym celu nawet nie trzeba odkręcać kolektora od silnika. Wystarczy szerokim brzeszczotem do metalu (najlepiej samym - bez ramki), odciąć plastik zaraz za uchem w górnej części kolektora (przy pierwszej górnej szpilce widocznej z lewej strony kolektora, stojąc twarzą do komory silnika). Trzeba ciąć pionowo po prawej stronie tego "ucha" (można też odmierzyć 4cm od lewej krawędzi kolektora i narysować pionową kreskę na plastiku). Żeby wygodnie manewrować piłką można zdjąć tymczasowo pochłaniacz oparów (robi się wtedy naprawdę sporo miejsca). Po odcięciu odkręcamy dwie nakrętki górnej i dolnej szpilki i zdejmujemy odciętą część kolektora (jak się na nią popatrzy, to widać popękane rowki, które powinny przytrzymywać uszczelkę - to jest właśnie źródło przecieku). Teraz wystarczy dorobić zaślepkę, najlepiej z grubszego stalowego płaskownika o szerokości 4cm i długości ok. 8cm, zaznaczyć na mim otwory według odciętego kawałka kolektora i wywiercić wiertłem fi 8,5mm. Teraz pozostaje tylko oczyścić szmatką i np. rozpuszczalnikiem nitro powierzchnię styku płaskownika i bloku silnika, posmarować silikonem odpornym na wyższe temperatury, założyć zaślepkę na szpilki i zakręcić dwie nakrętki. Poczekać aż wyschnie silikon, uzupełnić borygo i jeździć Matizem zapominając na zawsze o jakichkolwiek problemach z cieknącym kolektorem :)) Naprawa zajęła mi około 1,5 godziny i w kieszeni zostało sporo pieniędzy.
Odpowiedz
Tydzień wyciekł mi płyn chłodzący z kolektora na silnik. W zbirniczku wyrównawczym nic nie zostało. Zapach w samochodzie nie do wytrzymania. Oddałem samochód do mechanika za 400 otrzymałem sprawny samochód z nowym korektorem. Dziś niestety padł mi alternator. Podejrzewam, że został zalany wcześniej płynem chłodzącym z uszkodzonego kolektora i dziś dokończył żywota. Naprawa 600 zł.
Odpowiedz
Ostatnio miałem awarię w postaci wypływu płynu chłodzącego z kolektora ssącego. Wykonano mi naprawę w postaci odcięcia części kolektora ssącego i zaczopowali mi śrubą z uszczelkami i podkładkami. Póki co działa i powiedzieli że dają mi na to wieczystą gwarancję.
Odpowiedz
I mnie to trafiło - wyciek płynu z pod kolektora ssącego.
Naprawa:
1-oddać do serwisu-wymienią kolektor 300+300zł i jak się rozpędzą -zdejmą głowicę(bo łatwiej zdąć kolektor),wymienią uszczelki+rozrząd=ok1000zł
2-naprawić samemu-tzn.jak napisano wyżej-odciąć część kolektora(pod pochłaniaczem par paliwa), dorobić blaszkę która zasłoni otwór w głowicy dodać dla pewności uszczelkę z gumy i O.K.
otwór w głowicy ma podgrzać gorącym płynem powietrze w kolektorze.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Daewoo Matiz
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,6
l/100km
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Matiz