- Autor: ~Piotr
- Kategoria: silnik
Witam mam problem posiadam lanosa 1,5 16V gaz od jakiegoś czasu gdy jadę na zimnym silniku wcisnę sprzęgło i mi gaśnie. Na ciepłym silniku za to obroty nie schodzą poniżej 1,5 tys na gazie jak i na benzynie i cały czas falują, a do tego silnik jest jakby słabszy. Wymieniłem już wszystkie filtry, przewody zapłonowe, świece, silniki krokowe, czujnik przepustnicy, sondę lambdę, rurę gumową od filtra do kolektora, zrobiłem regulacje gazu programowanie biegu jałowego i nawet reset komputera nic nie pomogło Proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!
Komentarze
lanos 1.4, falują obroty na biegujałowym i zawieszająsię na ok. 2000 obr./ min, jak silnik jest ciepły. na zimnym tego nie ma. okrresowo jak długo stoi na biegu jałowym to sam podnosi sobie obrty silnika.
co to może być? gdzie szukać przyczyny?
U mnie też od czasu do czasu falują obroty ale zdarza się to kiedy silnik jest już ciepły a obroty zamiast być na poziomie 800 skaczą 600-1200 jest to od czasu do czasu ale jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi kiedy auto jest zimne (stoi całą noc) po zapaleniu silnika i rozpoczęciu jazdy kiedy przełączam z pierwszego biegu na drugi to coś go blokuje(przytyka brak gazu) na moment a potem już jest wszystko ok. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy i nic nie pomogło. Świece filtry powietrza paliwa też na bieżąco wymieniam. Ktoś mi kiedyś powiedział aby sprsawdzić wtryski i sonde lambde co Wy na to? Czekam na Wasze odpowiedzi i pomoc!
witam, mialem ten sam problem nie moglem jechac szybciej jak 40-50/godz. i okazalo sie ze kable wysokiego napięcia do 2 świec mialy zwarcie. wcześniej wymieniłem świece na oryginalne jakie sa zalecane wg Daewoo.mechanik wymienil i jest spoko a obroty w większości utrzymuja się na poziomie 900 obr. chociaz są dni ze skaczą do 1500 ale ogólnie spoko
Jeżdże Lanim 1.6 16V 78kW -
zdarzały mi się problemy najróżniejsze w moim Lanosie
aczkolwiek jeśli chodzi o obroty
Wymiana świec, filtrów, czyszczenie krokowego i wszystko ok...
Teraz jak jest i co w niektórych przypadkach robie...
A więc... na całkiem zimnym silniku po odpaleniu na benzynie
czasem obroty skoczą do 1200-1400max/ przygazuje, przełaczam na gaz
i przy spadzie obrotów (patrz wskazówka obrotomierza)
delikatnie jeszcze raz przygazuje zeby w miare obroty sie wyrownały
bo bez tego to albo spadnie do 500-700obr./min albo zdechnie(bardzo sporadycznie) po paru min jazdy wszystko idealnie sie normuje...
Jeśli chodzi o tzw. zawieszanie sie obrotow na 1500-2000-i więcej obrotów... -włączam zapłon, wyjmuje kleme + na 2-3 min / podłączam, wyłączam i właczam zapłon- odpalam i powinno byc ok (mowiąc po prostu -reset komputera)
Jesli czasema komuś zdarzy sie ze ma zaraz po odpaleniu, bądz podczas jazdy dziwnie mu obroty skoczą na np 1.5 tys obrotów
wystarczy pod maską sprawdzić czy nie wyleciał czasem z zadnej strony
krótki wężyk (około 8-10cm) idący od kolektora ssącego do silnika.
Mi częściej sie to zdarza, przez co zamiast zasysać powietrze z silnika to wyskoczy i zasysa spod maski ;)
Jest jeszcze jeden taki (bardzo cieniutki wężyk) z prawej strony kolektora, warto czasem tam też zajrzeć)
Osobiście (teraz) nie mam najmniejszego problemu którego bym nie opanował z moim Lanosem- a zaznacze ze kupując go byłem dosłownie ciemny w kwestii mechaniki samochodowej...
Cóż... w razie jakichkolwiek pytań - smiało mozna pisać na e-mail
grzechoo.rx@gmail.com - w miare mozliwości postaram sie pomoc....
moze cos dopowiedzieć - moze jakies fotki z opisami
jak kto woli -ważne żeby rozwiązać problem ;)
Pozdrawiam!
PS_I:Jeżdżę jednostką większą, bo 1,6 16V 78kW/106KM
PS_II:Jakby ktoś coś wiedział proszę o maila na adres antonio211@wp.pl
Mialem tak kiedys w Toyocie.