Szukaj

Szuranie przy przyspieszaniu
Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 130KM 96kW 2018-2021

  • Autor: I.R.
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka fabryczna
Przy przyspieszaniu około 2000obr. napęd zaczyna pulsacyjnie szurać, dźwięk znika przy 1800 lub 2300obr.
Dźwięk jest proporcjonalny do przyłożonej mocy, a jego częstotliwość z proporcionalna do obrotów silnika.
Występuje zarówno przy "Auto" jak i 2"WD"
Aso do tej pory się wypiera.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 36
Nie wystąpiła: 2

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Dotyczy półosi pojazdu. Podczas przyspieszania pod obciążeniem z układu napędowego jest słyszalny hałas jak i delikatne wibracje. Można to doskonałe zauważyć przy prędkościach autostradowych jak i przyspieszaniu na 5 biegu między prędkościami 100 km/h a 130 km/h. Podczas jazdy że stałą prędkością 130km / h problem ten się pojawia kiedy pojazd zostaje obciążony jadąc pod górkę lub z niej zjeżdżając ( mowa o autostradach) wtedy czuć wibrację i hałas oraz delikatne szarpanie . Pojazd aktualnie ma przebieg w granicach 41 tyś kilometrów. A mam go od stycznia. Zobaczymy co powie serwis.
Odpowiedz
Też mam, aso jak u wszystkich na zmianę: nic nie słyszy/się wypiera/zapewnia ze to normalne.
Tak się kończy bycie frajerem i kupienie rumuna.
Odpowiedz
Witam, Duster 1.3/150 km, 4x4
Przy 1000 km pojawił się ten objaw, szuranie na 5-6 biegu między 1800 a 2000 tyś obrotów, serwis w Rzeszowie stwierdził taka charakterystyka pracy, ale czemu dopiero po 1 tyś km, a nie od początku ?? Tego już nie wiedzą. Prz 30 tyś na przeglądzie podciągnęli linki, nic to nie dało i dalej sobie tak jeżdżę.
Klient jest najlepszy i zawsze ma rację, no chyba że zapłacił to już nie bardzo.
Odpowiedz
Miałem to samo. Okazało się ze pojawiła się nieszczelność uszczelki głowicy a olej wyciekł do układu chłodzenia. Całe szczęście serwis RRG od razu zamówił drugi silnik z Francji. Czekam teraz na silnik. Zobaczymy co będzie po wymianie.
Odpowiedz
Dacia 1.3 130 kM 16000 tys przebiegu przerywa łapie błędy dwa razy w serwisie i dalej to samo
Odpowiedz
Dacia Duster 1.5 DCI przebieg 500 km, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika ok. 1800-2000 w kabinie pojazdu słychać pulsacyjne "szurania, "ocierania". W serwisie po badaniu powiedziano, że nic nie mogą wymieniać( samochód mam od 10dni) bo nic nie zmieni wymiana czegokolwiek. Producent wysłał im wewnętrzne maile, żeby zbywać tematem, że ten typ tak ma.
Dlatego po diagnostyce zgłosiliśmy usterkę na piśmie i zażądaliśmy odpowiedzi na piśmie. Żałuję że kupiłam ten samochód.
Odpowiedz
U mnie w nowym Dusterze 150Km, 4x4 tak samo - terkotanie przy 1700 - 1800. Coś chyba rezonuje. Ale z tego co widzę, prawie każdy o tym mówi. Chyba po prostu Duster tak ma.
Odpowiedz
W milionach samochodów przez dziesiątki lat była to awaria, aż przyszedł serwis dacia i zapewnił że to tak ma być.
Tak... Jasne...
Odpowiedz
Najgorsze że to szuranie się nasila a do tego doszło takie metalowe stukanie jakby śrubka podskakiwała gdzieś w środku? , mi stuknął rok i przejechane 7500 km a silnik robi się coraz głośniejszy, nie mówiąc o tym że w 3 miesiącu po odebraniu z salonu przy przebiegu 2000 km puściła uszczelka górna silnika i zalało go olejem, taki to wspaniały wynalazek "TCE" mamy gdzie chwalą się że to ten sam co w Mercedesie klasy A O_o
Odpowiedz
Dacia Duster II SUV