- Autor: studendd
- Kategoria: silnik
Witam.
Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam
sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki.
Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał.
Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny.
Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie.
Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również.
To są parametry z zamrożonej ramki:
Calculated Loud Volue 70%
Engine Coolant Temperature 79C
Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa
Engine RPM 2560rpm
Vehicle Speed Sensor 122km/h
Intake Air Temperature 10C
Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s
Absolute Throttle Position 48.6%
Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Komentarze