- Autor: Emil
- Kategoria: wnętrze
- usterka wystąpiła przy przebiegu 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną.
Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno.
W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Średni koszt
przejechania 100 km
36,33 zł
Zakup 'wzmacnianych' np. na allegro to załatwienie sprawy na rok.
Użytkownicy na forach mają "patent" na wzmocnienie klap tak by uniknąć ich dalszych usterek.
Wymiany można dokonać poprzez zrzucanie deski lub metodą "drutowania" poprzez wycięcie otworów w ścianie nagrzewnicy.
Nie poleca się wycinania otworów ponieważ może to spowodować problem z osią obrotu klap i ponowne usterki - powodujące konieczność wymiany całej obudowy nagrzewnicy.
Do tego dochodzi kwestia estetyki oraz naruszenia integralności obudowy nagrzewnicy.
Podobno powodem pękających klap jest uszkodzenie ogranicznika - nie wiem, nie sprawdzałem, temat do szerszego rozpoznania.