W moim przypadku problem był w zużytych potencjometrach (przyciskach) na kierownicy.
Rozwiązanie które sprawdziło się u mnie: - demontaż przycisków z kierownicy, nieco uciążliwe ich rozebranie, przesmarowanie kontaktem do potencjometrów. Działa jak marzenie bez jakichkolwiek błędów :)
Miałem ten problem na standardowej kierownicy z plastiku, która miała już przebieg 250.000 km. Kupiłem skórzaną młodszą i problem ustąpił. Widocznie sam czujnik w kierownicy na panelu sterowania był przybrudzony.
Uszkodzenia tempomatu sa bardzo klopotliwe ze wzgledu na mnogosc przyczyn (kontroler tempomatu, komputrer glowny, czyjnik sprzegla, czujnik hamulca, czujniki abs, esp, wiazki kabli, przyciski na kierownicy) mozna strzelac i wymieniac komponent po komponencie i trafic lub nie. W przypadku mojego uszkodzenia jest to komputer lub kontroler, bo poczatkowo zalapuje chwile utrzymuje predkosc a pozniej wywala blad i kontrolka service. Na wyswietlaczu info: Speed Control Faulty. W przypadku naprawy obydwu czesci cena przekracza rzeczywista kozysc z uzywania tempomatu wiec postanowilem nie naprawiac :(
Do ~DawidF: Witam. Miałem podobny problem w swojej c4-ce. Przyczyna okazała się banalna - przepalona żarówka w tylnej lampie. Po wymianie żarówki wszystko było ok.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu