- Autor: Teo
- Kategoria: silnik
W czasie jazdy zapala się kontrolka ciśnienia oleju i silnik gaśnie. Po chwili można ponownie uruchomić silnik a kontrolka oleju nie zapala się. Jednak po jakimś czasie historia się powtarza. Poziom oleju w skrzyni w normie. Do wymiany oleju jeszcze brakuje sporo km. Proszę o poradę. Teo
Średni koszt
przejechania 100 km
23,00 zł
Objawy - nierówna praca, wypadanie zapłonu, gaśnięcie ale to wszystko tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym OK.
Zatykający się smok olejowy powoduje niedostateczne smarowanie i silnik zaczyna zużywać olej, który następnie zapycha katalizator. Smok się zapycha od łuszczącego się paska rozrządu. Ja wymieniam olej co 10 tys. Jakiś syntetyk 5w30 (ostatnio Mannol) i nie ma problemu. Przy wymianie kół zmiennych faz przy okazji wymieniłem pasek rozrządu, ale był OK.
No i przy 85 tys. zapchał się katalizator. Wyświetla check i komunikat że układ wydechowy uszkodzony. Facet od Citroenów od razu polecił kupić katalizator nowy. Mam w garażu ale jeszcze nie zamontowałem. Mam nadzieję że to to.
Polecam sprawdzić te 3 rzeczy (najważniejsze pasek rozrządu ze smokiem, potem koła zmiennych faz i katalizator).
Ja z kołami zmiennych faz jeździłem od warsztatu do warsztatu i tylko kasowali za niepotrzebnie wymieniane części. Dopiero warsztat zajmujący się BMW ogarną szybko. Nie wiem skąd jesteś ale w Gdańsku znalazłem takowy.