Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Wojciech
7 lat temu
0
Posiadam C3 z 2005 roku od nowości. Pierwsze pęknięcie w 2009 po 20000 km, w 2011 pęka druga po 30000 km, w 2014 znowu pęknięcie i wymiana obu sprężyn. W dniu dzisiejszym kolejne pęknięcie po 60000 km. W każdym przypadku awaria następowała po cofaniu ze skrętem w prawo z tego samego parkingu. Dziwi mnie, że tak renomowana firma nie może rozwiązać takiego problemu, który bezpośrednio rzutuje na bezpieczeństwo użytkownika. Moja cierpliwość się kończy, czas rozstać się z tym pojazdem.
przód siedzi, przy kręceniu kierownicą w prawo i w lewo postoju i przy próbie ruszania do przodu i do tyłu coś stuka coś stuka w zawieszeniu przednim. Czy to sprężyny ?
U mnie dzisiaj poszła lewa sprężyna na parkingu / 2006r. przebieg 80 tys. /.
Po opinii zaciągniętej u mechaników i na różnych forach zdecydowałem o wymianie całego przodu - sprężyny, amortyzatory i łączniki stabilizatora.
U mnie prawy przód rocznik 2003 przy przebiegu 88.000, lewy tył pół roku wcześniej lewy tył :( Przy drugiej awarii zmieniłem wszystkie sprężyny. Na szczęście tylko lekko wygięła drążek stabilizatora, nic więcej.
Auto ma 52 tys. przebiegu ( 8 lat). Dzisiaj lewa sprężyna pękła, poczułem smród palącej się opony. Dobrze, że stało się to w mieście, ledwo dojechałem powoli do mechanika.
prawy przod po 65000km wieczorem jak wracalem wszystko ok a rano juz siedzial przy ziemi wygiety jest jeszcze napewno drazek stabilizatora a reszta sie okaze u mechanika
potwierdzam, u mnie poszła prawa sprężyna na postoju prawdopodobnie w nocy (po południu przyjechałem było ok, następnego dnia rano już się nie dało jechać), c3 2007 1,4i, przebieg 63500
To samo. Prawa przednia sprężyna przy 39kkm. Żeby było śmieszniej, na postoju, a samochód delikatnie jeżdżony. Tak głośno strzeliła, że w domu słyszeliśmy jakby coś z dachu na samochód spadło. Zakupiłem komplet na przód kayaby (dla zainteresowanych nr. kat. RH2608 do benzynowych 1.4i), może będą lepsze.
sprężyna lewa pękła po 96 000 km, 2006 rocznik - na szczęście na postoju. Podobno można zamontować jakąś miskę osłonową, która w razie pęknięcia sprężyny, zabezpieczy pozostałe elementy przed uszkodzeniem
U mnie pękła prawa przednia przy wolnym parkowaniu przy lekkim skręcie w prawo. Mechanik powiedział, że być może to była wina łożyska. W każdym bądż razie do wymiany była sprężyna, poduszka amortyzatora,łożysko amortyzatora, osłona amortyzatora. Koszt całkowity naprawy 480 złotych. Mój C3 to model 1,4, benzyna, rocznik 2006, przebieg 49.000 km.
U mnie obie sprężynki padły po 86 952 km... Tak charakterystycznie coś hrupnęło na postoju. Potem jeszcze z tym jeździłem jakiś czas. Wymiana obu 676 zł
Potwierdzam :-) U mnie padła z prawej strony(na postoju na szczęście).Ale jak już któraś wam"zdechnie"to nie"wychodżće przed szereg"i nie wymieniajcie od razu dwóch-bo bez sensu!
Posiadam c3 i też mi strzeliła sprężyna podczas jazdy ,a co za tym idzie pogięłło droążek stabilizatora wahacza i amortyzator coś te sprężyny w c3 są felerne
Zgoda moi Panowie, właśnie wróciłem z wyprawy w piękne polskie góry moim c3 (2003). Było super, narty dużo śniegu no i oczywiście do kompletu sprężynka prawy przód. Niestety w wersji low rider C3 nie dał się prowadzić ale z dwojga złego lepiej, że glebę zaliczył na postoju. Obecnie mam już komplet 2 zamienników ;-) - zobaczymy na jak długo.
Potwierdzam usterkę opisaną przez Hardy Ralf. Są to sprężyny jednostronnie hartowane.
U mnie strzeliły obydwie sprężyny i poszły w dół, przez co wygięły stabilizatory - na szczęście przewodów hamulcowych i od czujnika ABS nie pozrywały.
Wada materiału użytego w sprężynach powoduje, że bez żadnego ostrzeżenia pękają (w najlepszym wypadku na postoju). W konsekwencji często uszkadzany jest również czujnik ABS.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu