Citroen C-Elysee II Sedan 1.2VTi 72KM 53kW 2012-2015
Autor: Deny
Kategoria: silnik
usterka wystąpiła przy przebiegu 850 tys. km
Podczas jazdy wyskoczył komunikat uszkodzony silnik napraw usterkę.
Auto jechało normalnie silnik suchy olej norma
Komentarze
Dariusz
3 dni temu
0
Firma kupiła kilka tych aut. We WSZYSTKICH benzynowych 1.6 pojawia się problem żółtej kontrolki.
Serwisy nieźle kombinują, bo na gwarancji wymieniają nawet dwa razy katalizator. Kwitnie handel używanymi katalizatorami tego modelu. A jest to usterka elektroniki. Celowo sprawdzałem w każdym aucie po zapaleniu się kontrolki spaliny w ASO. Wynik był zawsze pozytywny. Żadnych przekroczeń. Poza tym opowiadanie o niskim spalaniu to lipa. W mieście rzeczywiście jest OK, 6-7 l/100. Ale spróbujcie jechać na autostradzie to wyjdzie Wam 12 litrów latem i 14 zimą!!! Na ok 55 litrowym zbiorniku przejeżdżałem nawet tylko 350km!!! I bez żadnych szaleństw, równa jazda. Przejechałem razem ok. 500tys km trzema autami tego modelu, więc wiem co mówię.
Cześć panowie mam ten sam problem z katem w 1,2 od 2013 posiadam auta i wymieniłem już dwa razy lata prawdopodobnie to będzie coś z parametrami silnika jadę w środę do firmy specjalizującej się w kątach i będą go pod tym kątem sprawdzac
Też tak czasami mam na LPG, jednak najczęściej gdy przejadę dłuższy kawałek na niskich obrotach kupiłem interfejs obd 2 za 70 zł z allegro i kasuje błędy kata co kilka tys km aby nie tracić czasu i kasy na mechaników
ta sama usterka, ASO twierdzi, że to KAT. oddałem KATA do specjalistycznej firmy, która czyści katalizatory. Sprawdzili i powiedzieli, że KAT trzyma swoje parametry. świece i kable wymienione 30Tyś temu. Benzyna tankowana 95.
po podłączeniu pod komputer wszystkie parametry w normie, spaliny idealnie. Wymieniony sterownik silnika przy 90Tyś ( akcja serwisowa).
czy zaufać mechanikom i wymienić sondę lambda ?
Mam to samo. Check engine i awaria kata. Tankowałem już nawet pod korek 98, wytrzymało 300 km i znów błąd. Kasowanie nic nie daje. Oryginalny kat w ASO 5 tys, zamiennik 1.5k z niepewnym wynikiem czy to zadziała.
walcze z tym samym komunikatem 2 katalizatory już wymieniłem teraz stwierdzili na serwisie że to przez swiece do wymiany,wymienili i obserwuję co dalej będzie
U mnie swiece też wymienili, ale w dalszym ciagu gdy silnik schodzi z szybkich obrotów na wolne na chwile jednoczesnie zapalają sie kontrolki cisnienia oleju i STOP.
zatankuj do pełna , przegoń autko mi po ok, 300 km pomogło, podłączanie do kompa i kasowanie błędu awaria układu spalania nic nie pomagało po przejechaniu kolejnych 6km ponownien zapalał się komunikat.
Serwisy nieźle kombinują, bo na gwarancji wymieniają nawet dwa razy katalizator. Kwitnie handel używanymi katalizatorami tego modelu. A jest to usterka elektroniki. Celowo sprawdzałem w każdym aucie po zapaleniu się kontrolki spaliny w ASO. Wynik był zawsze pozytywny. Żadnych przekroczeń. Poza tym opowiadanie o niskim spalaniu to lipa. W mieście rzeczywiście jest OK, 6-7 l/100. Ale spróbujcie jechać na autostradzie to wyjdzie Wam 12 litrów latem i 14 zimą!!! Na ok 55 litrowym zbiorniku przejeżdżałem nawet tylko 350km!!! I bez żadnych szaleństw, równa jazda. Przejechałem razem ok. 500tys km trzema autami tego modelu, więc wiem co mówię.