Szukaj

Skaczący wskaźnik temperatury.
Citroen Berlingo I 1.8 90KM 66kW 1997-2002

  • Autor: ~lesiosta
  • Kategoria: układ chłodzenia
Wskazówka temperatury płynu chłodzącego przeważnie po zapaleniu i przejechaniu kilku kilometrów wskakuje na pole czerwone, po przejechaniu następnych kilometrów wraca mniej więcej na środek i tak co jakiś czas. Płynu nie ubywa, po wyciągnięciu termostatu robi się to samo.

Komentarze

Witam serdecznie CITROEN BERRLINGO 1.8B po rocznej walce z samochodem i wizytą u przynajmniej 20 warsztatach samochodowych jak i również serwis citroen nie poradził sobie z problemem ,jak i elektrycy .Opiszę problem swój jak auto się poruszało Ok dało się jeździć ale światła postoje krótkie tęperatura wody rosła do góry prawie pod czerwoną kreskę co za tym idzie przez górny korek powoli wypychała wodę oczywiście WĘTYLATORY SIĘ WŁĄCZAŁY schładzały i tak cały czas .Po wizytach w warsztatach wymienione zostało WIELOKROTNIE czujniki ziel,niebieski.brązowy, termostat,chłodnica,trzy kostki na wętylatorach I NIC NIE POMOGŁO ostateczności stwierdzili że to głowica uszczelka a może blok silnika oleju w wodzie chłodzenia nie było . WYMIENIŁEM SILNIK I CO LIPA TO SAMO. Doszedłem do wniosku że wemienie jeszcze wętylatory koszt ich 980zł sam bez żadnych mechaników elektryków itp. Zamówiłem katalogowo po nr. Win oczywiście żeby nie było zbyt łatwo nie pasują oczywiście piana w pysku składam wszystko spowrotem i przy wyłączonym zapłonie podłączając z prawej strony na dole okrągłom kilkonasto pinową wtyczkę wentylatorów uruchomiły się same wtyczkę gniazdo odrapałem szczotką drucianą spryskałem preparatem do styków wszystko poskładałem autko działa jak mażenie wętylatory włączają się wcześniej w upalne dni nawet po zgaszeniu silnika pochodzą sobie i się wyłączają .UMNIE USTERKA POLEGAŁA NA ZAŚNIEDZIAŁYCH STYKACH W TYCZKI WĘTYLSTORÓW jak ma ktoś jakieś pytania podaję nr. Tel 889.634.534
Odpowiedz
U mnie powodem skoku (właściwie 2- 3 skoki jeden po drugim, aż do czerwonego pola) i zapalenia się kontrolki STOP jest nagrzewnica. Wystarczy że skrajnego lewego położenia obrócić regulator nieco w prawo, na cieplejsze położenie. A przy okazji im bardziej w prawo, tym większy smród, jakby spalenizny. Na zimnym nawiewie nic się nie dzieje, a klima całe lato działała dobrze. Jest to Berlingo II, 1,4 benzyna. Umówiłem się na warsztat.
Odpowiedz
umnie po odpaleniu silnika pochwili temperatura jdzie do gury itam zostaje ana pulpicie mruga kontrolka stop,odłanczałem czujniki i dalej to samo
Odpowiedz
witam
czy ktos rozwiazal ten problem??
w moim autku robi sie to samo i nie wiem gdzie lezy przyczyna :/
Odpowiedz
miałem podobny problem...byc moze w pewnym wieku tym modeom tak sie dzieje.. u mnie wymieniali i chłodnice i uszczelke pod głowica i zaworami i tez sam czujnik jednak nic nie pomoglo..jedynie skoki temperatur bylu nizsze
Odpowiedz
fil22
Czujnik temperat.płynu wadliwy lub uszkodzenie wskaźnika w desce.Możliwe też uszkodzenie instalacji do czujnika -zwarcie /
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Citroen Berlingo I 1.8 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Berlingo I