Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V 150KM 110kW 2008-2010
Autor: ~Aron
Kategoria: zawieszenie
Stukanie na niewielkich dołkach Na bruku to mało się nie rozleci Usterka od nowości w aucie Łożyska "macpersonów" Amortyzatory Łączniki stabilizatorów Nachodzenie namolne gwaranta i straszenie sądem mediami
Komentarze
~smok
11 lat temu
Rozwiązanie problemu
2
Witam,
Czy jest osoba, która sobie poradziła z tym problemem i wyeliminowała stuki? Czytam, że problem tkwi w górnym mocowaniu amortyzatora oraz amortyzatora, który nie nadąża amortyzacją i przenosi zbyt dużą siłę na górne mocowanie? po jakimś czasie górne mocowanie zostaje "rozbite i rozmiękczone", po czym element gumowy zostaje zdeformowany i dźwięk się nasila w stronę metalicznego. Czy to są jedyne części, które powodują stuki. Dodam, że ww. efekt nie powstaje zawsze na nierównościach, ale najczęściej na pofałdowaniach poprzecznych drogi, wtedy wyraźnie słychać stuk.
Czy jest osoba, która sobie poradziła z tym problemem i wyeliminowała stuki? Czytam, że problem tkwi w górnym mocowaniu amortyzatora oraz amortyzatora, który nie nadąża amortyzacją i przenosi zbyt dużą siłę na górne mocowanie? po jakimś czasie górne mocowanie zostaje "rozbite i rozmiękczone", po czym element gumowy zostaje zdeformowany i dźwięk się nasila w stronę metalicznego. Czy to są jedyne części, które powodują stuki. Dodam, że ww. efekt nie powstaje zawsze na nierównościach, ale najczęściej na pofałdowaniach poprzecznych drogi, wtedy wyraźnie słychać stuk.
Zawieszenie oparte na belce skrętnej a taką posiada Cruze bardziej przenosi drgania na nadwozie ale ma też kilka zalet (...)Na pewno rozwiązanie Chevroleta nie odbiega od innych marek, chyba że ktoś jest uprzedzony, albo naczytał się za dużo o wielowahaczach. Nie ma bezgłośnych zawieszeń !
Ludzie opanujcie się, nie podoba się to sprzedajcie samochód i kupcie inny!
Serwisy nie robią żadnych problemów z naprawą,nie spotkałem się z tym ani ja ani moi znajomi.
Może po prostu odrobina kultury i łatwiej wszystkim w życiu będzie :)
Ludzie opanujcie się, nie podoba się to sprzedajcie samochód i kupcie inny!
Serwisy nie robią żadnych problemów z naprawą,nie spotkałem się z tym ani ja ani moi znajomi.
Może po prostu odrobina kultury i łatwiej wszystkim w życiu będzie :)
Pojawiła się akcja na Facebook Chevrolet Poland. Wszystkich borykających się z problemem stuków w zawieszeniu w Chevrolecie Cruz zapraszam do aktywnego wzięcia udziału. Podaję instrukcję jak wykonać wpis:
Wchodzisz na stronę www.facebook.com/Chevrolet.Poland
W dużym prostokątnym obszarze z napisem "Ostatnie posty innych użytkowników na stronie Chevrolet Poland" znajdziesz wpis:
Krzysztof Ch.
Szanowni Państwo, w imieniu użytkowników nieformalnego...
To o ten wpis chodzi. Kliknij na niego i dopisz się na dole w komentarzach
Ja mam ten sam problem, zrobiłem 7 tyś po asfalcie i stuka jak bym furmanką jechał, za tydzień jadę do serwisu, autko ma dopiero 5 miesięcy, mam nadzieję, że coś z tym zrobią, jeśli nie to jest to kicha nie samochód, gorszy od malucha.
To nie stukają amortyzatory, ale ich główne mocowania są fabrycznie wybrakowane! one powodują stuk! Cruze jest w Polsce sprzedawany od 2009! ale do tej pory chevrolet nic z tym stukiem nie zrobił! Kompletnie nic! Po raz ostatni kupiłem Chevroleta w swoim życiu!
Ja też dostaję szewskiej pasji gdy słyszę to stukanie jakby uszkodzonego zawieszenia. Wymiana amortyzatorów nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Auto z segmenty klasy C, a zawieszenie tłucze się jak u wysłużonego auta u końca swoich dni. Chevrolet zna problem i rzecz jasna jakby go nie dostrzegał nie uznając tych „stuków” za wadę jaką w moim odczuciu niewątpliwie jest. Radzę wszystkim poważnie przemyśleć zakup Cruza. Ładne auto ale mocno niedopracowane. Może kolejne odsłony Cruza będą bardziej udane i może w końcu kooperanci produkujący części będą lepiej dobierani. Inaczej dobra passa sprzedaży tych aut w Polsce jaką szczyci się obecnie producent szybko się zmieni na tendencję spadkowa, na czym ucierpi również sama marka.
W załączeniu link do filmu przedstawiającego problem.
http://www.youtube.com/watch?v=zKZhNS9YJzg&feature=player_embedded
Tydzień temu, zakup kontrolowany seria 13, tylko kupowali cruza to nic ciekawego nie mówili poza tym ze godne uwagi auto. Właśnie każdy jak by napisał do tvn turbo to myślę że by podjeli temat. Tylko ciekawe ilu nas jest nieszczęśliwców z tym zawieszeniem.Podejrzewam ze ciezko by było tak zmobilizować wszystkich żeby w jednym czasie napisać.
Jestem za bo mam ten sam problem i dość stuków , żeby zebrać podpisy użytkowników cruzów ze stykającym zawieszeniem i napisać zbiorowe pismo do TVN turbo może ich zainteresuje ten problem, z tego co wiem to sami posiadają cruza było ostatnio w zakupie kontrolowanym.
Witam moze ktos napisze o tym do TVN turbo i do producenta skoro jest cos nie tak?!
Byly opisywane rozne jazdy testowe ale nikt nie wspomina o stukach...
wiec o co tu chodzi? I co mowia przy przegladach aut ?
Ja zauwazylem,ze byl luz na jednej oslonie z przodu podwozia wiec przyciagnalem ja mocniej plastikowa spinka.N ajkich oponach i cisnieniu jezdzicie?
Panowie coś tutaj jest nie tak!! Po dwóch wymianach gwarancyjnych amortyzatorów kupiłem Amortyzatory Bilstein 2 tygodnie temu i stuki nie ustąpiły!!!!!!!!!!!!!!!! Jestem zdesperowany!!!!!!!!!Luzów nie ma żadnych!!!!!!!!!! TO MOJA OSTATNIA PRZYGODA Z CHEVROLETEM !!!!!!!!!!!!!
Amorki są idealnie sprawne w innym przypadku nie wymieniliby (bo zużyte). Po wymianie stuki ustają, ale tylko na chwilę. W Chevrolecie coś o tym wiedzą bo w innym przypadku sprawnych amorków by nie wymieniali. Szukam zamienników, ale jeszcze nikt nie produkuje. auta 10 letnie jeżdżą cicho, a to nowe stuka. Przez to już nigdy nie kupię Chevroleta. Strasznie męczy mnie jazda z tymi stukami. Pozdrawiam
Czesc Cruzowicze.
Czy badaliscie amorki na przyrzadzie i jakie sa wyniki.
Umnie tez cos od czasu stuknie, szczegolnie na kostce, jakichs nierownosciach ,dziurach ale nie wyglada to na amortyzatoryale jakies luzy w pasowaniu elementow wyposazenia podwozia albo nadwozia.
Na jakich oponach jezdzicie?
Czy jest osoba, która sobie poradziła z tym problemem i wyeliminowała stuki? Czytam, że problem tkwi w górnym mocowaniu amortyzatora oraz amortyzatora, który nie nadąża amortyzacją i przenosi zbyt dużą siłę na górne mocowanie? po jakimś czasie górne mocowanie zostaje "rozbite i rozmiękczone", po czym element gumowy zostaje zdeformowany i dźwięk się nasila w stronę metalicznego. Czy to są jedyne części, które powodują stuki. Dodam, że ww. efekt nie powstaje zawsze na nierównościach, ale najczęściej na pofałdowaniach poprzecznych drogi, wtedy wyraźnie słychać stuk.