Szukaj

Kolektory ssące.
BMW Seria 5 E60

  • Autor: ~Robert
  • Kategoria: silnik
Uważajcie na klapki kolektora ssącego. Co około 50 000 km proponuje profilaktyczne czyszczenie kolektora ponieważ często przez nasze zanieczyszczone paliwo tworzy się nagar w kolektorze i w okolicach tych klapek. Tracą one wtedy ruchliwość, łamią się, a następnie wpadają do silnika niszcząc go. Koszty masakryczne.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 19
Nie wystąpiła: 8

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Użytkowniku Robercie (autor posta)--- klapki się usuwa fizycznie i wsadza się zaślepki i po problemie , nawet ja to wiem a nie posiadam silnika 3.0
Odpowiedz
Adi, marz dalej.
Odpowiedz
Same bajeczki widze:) teraz już iem ze o bmw to wy możecie sobie dalej marzyć:)
Odpowiedz
Ja w mojej E46 po prostu usunąłem klapki
Odpowiedz
W moim e46 2.0d 150 KM też urwały się klapki w kolektorze. Do wymiany poszedł silnik bo remont był nieopłacalny. Mechanik powiedział że co 100 tyś km trzeba profilaktycznie wymienić kolektor.Podobno to standard w dieslu BMW.
Odpowiedz
Faktycznie tzw. "klapki" ulegaja uszkodzeniu ale nie jest to spowodowane zlym paliwem tylko niedbaloscia i oszczednosciami wlascicieli. Glownymi przczynami uszkodzenia jest nieszczelny EGR, slabej jakosci olej, zla filtracja w odmie.
Odpowiedz
Taki przypadek miałem w w E-46 3.o d. Rzeczywiście koszt masakryczny. Mój mechanik twierdzi, że w E-60 3.0d ta wada jest już usunięta (zmieniono konstrukcję zawieszenia klapek0
Odpowiedz
BMW Seria 5 E60