Szukaj

Uszkodzenie tulei tylnej belki.
BMW Seria 5 E39

  • Autor: ~waldigit
  • Kategoria: zawieszenie
Stukanie przy energicznej zmianie biegów i hamowaniu-trudna wymiana bez demontażu belki, wysoki koszt naprawy w serwisie BMW.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 31
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Sprawdźcie łącznik gumowy łączący wał napedowy Laki skrzynią biegów
Odpowiedz
Bmw touring 300 tyś km 4 poduszki w tragicznym stanie ,wymieniłem sam bez ściągacza,bez rozbierania wózka,wjiechałem na kanał palnik 10 min grzania ostrożnie! I tuleja poducha sama wyjdzie bez problemu, montaż nowej bez problemu wyczyścić smar i lewarkiem wchodzi.teraz jest super trzyma się drogi zawieszenie pracuje jak nowe
Odpowiedz
230000tysi i nic...
Odpowiedz
Tuleje wyjąć nie jest łatwo.
Niestety często przy wymianie "warsztaty" traktują je palnikiem ponieważ mało kto posiada ściągacz (ok.700zł).
Przy pomocy ściągacza (można wykonać go samemu) to max. 2 godz. pracy.
Odpowiedz
Objawy zerwanych tulei belki to klekotanie na muldach (jak tylna klapa w polonezie caro). Wymiana jest trudna i kosztowna. Nowe ponoć po niedługim czasie też się psują. Ja zastosowałem patent z gumowymi pierścieniami które włożyłem nad tuleje, żeby zlikwidować luz. Grubość pieścienia gumowego ok 13mm, otwór w środku 50mm, średnica zewnętrzna 100mm. Nie stuka bo tuleje nie pracują, są zaciśnięte na stałe.
Odpowiedz
I nic nie znajdą dopóki nie podniosą auta do góry i nie włożą breszki między belkę a podłogę, wtedy ich oczom ukaże się rozwarstwiająca się tuleja. Na stacjach to sobie mogą trzepać i tak nic nie wytrzepią.
Odpowiedz
U mnie też jest jakiś dosyć duży luz gdzies z tyłu na stacji diagnostycznej nic nie wykryli dzieje się tak kiedy puszczam gaz i lekko dodaje.
Odpowiedz
Mam właśnie takie objawy w moim, jak postawiłem na przegląd w serwisie boscha to nic nie stwierdzili gdzie im zasygnalizowałem problem, a za usługę wzięli 200 zł.
Odpowiedz
BMW Seria 5 E39