Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~dominik
9 lat temu
Rozwiązanie problemu
23
Witam. Moje auto to Bmw e36 1.8is coupe M44 od 3 lat jest w nim instalacja gazowa STAG. Problem jest z falującymi obrotami na wolnych obrotach na jeździe na gazie na ciepłym silniku wtedy gdy z autostrady 130km/h średnio dojeżdżam do ronda lub kiedy jest na drugim biegu i wtedy strasznie falują mi obroty,a gdy stoję na postoju czy parkingu to obroty już nie falują a tylko trzęsie autkiem delikatnie. Po przełączeniu na benzynę wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną? Jeśli ktoś ma bądź miał podobny kłopot to proszę o komentarz. Nie byłem jeszcze u gazownika który zakładał mi tą instalacje gazową gdyż jestem poza krajem.
Do : Witam, mam ten sam problem co dominik. Mianowicie gdy odpalam autko bmw e36 1.6i. na benzynie to jest wszystko w porządku, gdy automatycznie się autko przełączy na gaz (sekwencja) to w aucie są drgania, trzęsie autkiem, a czasami nawet gaśnie. Jak przełączam na benzynę to wszystko jest ok... Co może być przyczyną? Co zrobić? jaki koszt u mechanika w razie W? proszę o odpowiedzi, Dziękuje !
witam.moje e36 1.8is faluje i gasnie.zimne czy ciepłe.na gazie czy benzynie.dusi sie.powyżej3tys.idzie dobrze.świece czarne i suche.wymieniłem wszycho o czym tu piszecie.nic nie dało.więc jest tu jakiś naprawde łebski gość który ma pojęcier co jest?(komp nic nie wykazał.
witam mam problem z moim bmw e36 1.6 compakt M43. w upalne dni jak się nagrzeje nie odpala w tym momencie jest brak iskry na świecach. kazdego ranka odpali lub jak jest chłodniejszy dzien. jeszcze kilka tygodni temu jak nie chcial odpalic wystarczyło poruszac kablami przy skrzynce bezpieczników lub cała skrzynka. W tej chwili nic to nie daje/.czujnik wałak rozrzadu został załozony drugi robił to samo- powróciłam do starego. czujnik wału jest założony drugi nadal te same objawy. prosze o pomoc
właśnie dziś znalazłem powód falujących obrotów jestem właścicielem bmw 316 i pod odmą znajduje się klapka w róże była oberwana po naprawie czuję zauważalny wzrost mocy a już miałem dość tego auta . przy odpalaniu na zimno pufało powietrzem z filtra
witam wszystkich mam bmw e36 1.6 z lpg 92r mój problem polega na tym iz na gazie odpali jak przełączę na bęzynie to chodzi ale kulawo falują obroty itd. po za tym nie idzie go odpalić na benzynie jak w/w tylko po przełączeniu z gazu, też nie chce wyjść poza 3tys obrotów w czasie jazdy dużo rzeczy po wymieniałem i myśle ze to komp od sterowania silnikiem co wy na to. ? ? ?
mam e36 vanos 2.0 150 km i chodzilo jak igielka i w zasadzie dalej normalnie chodzi , tylko np jak jade autostrada np 10 km 200km/h to jak zjade i dojade do swiatel wrzucam luz i zgasnie zapale i chodzi normalnie czasami szarpnie na obrotach wtedy a takto ok no i robi sie piana w ukl chlodzenia. i jak tak szaleje to bierze olej a jak nie jezdze szybko to nic sie nie dzieje chodzi jak igielka wtedy. czy to uszczelka pod glowica ?
W moim przypadku nieszczelność układu dolotowego silnik m40,lpg,na dolocie mam klapke zabezpieczającą przed wystrzałem w filter ,jest tam gumowa opaska i przez nią ciągną lewe powietrze.Owinąłem skotem a silnik zaczą pracować normalnie.
witam
Jestem posiadaczem BMW E36 316 rocznik 1992.Mam takie same problemy jak wy.Wymieniłem przeplywke oraz kopułkę ,palec ,świece, przeczysciłem silnik krokowy, czujnik wałka rozrzadu jest ok sonda lambda tez ok.I dalej silnik faluje.Juz duzo kasy wladowałem w ten samochod, auto ma przejechane 170 tys km.Moze jakies rady co mozna zrobic bo rece opadaja a portfel robi powoli sie pusty.
Pozdrawiam
PODMIEN SILNICZEK KROKOWY! CZYSCZENIE CZSAMI WOGOLE NIE POMAGA TYLKO JESZCZE BARDZIEJ SZKODZI! JA MIALEM TAK W E36 318I DOPIERO 4! SILNICZEK KROKOWY DZIALAL PRAWIDLOWO ZE OBROTY PRZESTALY FALOWAC NA WOLNYCH OBROTACH...POZDRO
miałem to samo w swojej e 36 compact radze sprawdzic przewody przy kolektorze i te co ida do silniczka krokowego dostaje lewego powietrza i dlatego obroty falują
Witam ja Mam podobny problem z falującymi obrotami sprawdziłem krokówke ok przepływke ok przepustnica ok sprawdziłem wszystkie uszczelki nie ma lewego powietrza wymieniłem Czujnik położenia wałka rozrządu sonda ok a myśleliście czy pompka paliwa nie ma coś z tym wspólnego ?ostarnio nie mogłem odpalić powód zawiesiła sie pompka wiec podniosłem fotel i uderzyłem w pompke i jest ok auto pali no ale trzeba bedzie ją wymienić bo zawiesiła sie raz zrobi i drugi .w przyszłym tyg.wymieniam pompke i napisze czy pomogło obrotą falującym.:D
Ja miałem w swoim Bmw e36 318i M40 tak na benzynie chodził w miarę ale gdy wrzuciłem na gaz to porażka gasł na światłach nie dało się jeździć.Wymieniłem sondę nic krokowy 3 sztuki nic założyłem stabilizator BRC do silniczka to się poprawiło ale nie do końca ale zauważyłem że da się gazem wyrównać obroty .Więc Otwieram maskę , a tam linka była oparta na regulacji gazu ,a regulacja byłą dokręcona na maxa wziąłem odkreciłęm wyregulowałem i działa jak nowy żadnych problemów nie mam teraz
C
szosti mam pytanie do ciebie posiadam e46 328i i mam problem falujacych obrotow tylko na zimnym silniku i ubytki w mocy wiekrze spalanie.Teraz powiem co jusz wymienilem przeplywke,czujnik polozenia walka rozrzadu,swiece filtry,na kompie zero bledow chyba zostal juz tylko krokowiec do przeczysczenia mialem wymienic tez czujnik polozenia walu ale na koputerze niema takiego bledu.
WITAM WAS BMW E36 318IS W MOIM PRZYPADKU BYŁ PRZETARTY PRZEWÓD OD POTENCJOMETRA Z ZEWNĄTRZ NIE BYŁO NIC WIDAC BO PRZETARŁ SIĘ W PESZLU . POMOGŁO A WCZESNIEJ TEZ Z TYM WALCZYŁEM.
Witam Was!
Miałem podobne problemy w swojej e36 320i 91r.
Sprzedałem! Nie no żartuję:)
Obroty falowały mi na "luzie" i to dośc nie źle bo nie raz od 0-1000, czasem przygasał, jak dawałem ostro gazu np. na trasie to najpierw jakby się dławił a potem dostawał paliwo i szedł.
Objawy:
- falujące obroty ( im bardziej zagrzany tym większe)
- wyraźnie odczuwalny brak mocy
- zwiększenie spalania ( zarówno benzyny jak gazu)
Dodam, że mam sekwencje.
Elektronik nic nie wykrył!
Okazało się, że to sonda lambda, po wymianie na oryginał koszt ok 250zł objawy minęły i wszystko dalej gra i trąbi:)
Jeżeli komputer wam tego nie wykryje, wypnijcie przekaźnik od sondy lambda i zobaczycie czy się chociaż trochę falowanie zmniejszyło ( ja nawet trochę bez tego przekaźnika pojeździłem:)), jeśli tak znaczy, że sonda lambda do wymiany.
witam was, posiadam BMW E46 318i z silnikiem m43. Obroty faluja mi na biegu jałowym (1000 - 500 obrotów). odłączyłem dzis przepływomierz na włączonym silniku i obroty falowały w dolnym przedziale (1000 - 500 obrotów) ale samochód miał już kopa od 1500 obrotów (wcześniej od 2200 - 2500). Podłączyłem przepływomierz i odłączyłem silniczek krokowy i falowanie było minimalne w przedziale 1000 - 1100 obrotów ale nie takie jak zawsze. Dolot szczelny, węże od odmy dobre, odma wymieniona. Ja juz nie mam pojecia co to może byc. jestem tak zmęczony tym problemem że musze sie kogos poradzić. Prosze was o pomoc.
Witam wszystkich. Mam problem pewnego dnia moje E36 z silnikiem 1,6 rok 95 nie odpaliło. Po kilku kręceniach musiałem korzystać z klem kolegi i jego bateryjki. Po chwili silnik zapalił. Popracował 20 minut i jak chciałem ruszyć znowu zgasł ... Kolejne kręcenie nie dało efektów i zaczęło śmierdzieć paliwem. Po podniesieniu maski zauważyłem że benzyna cieknie z filtra powietrza do tego stopnia że wywaliło mi prawie 15 litrów :/ Dziwne cholernie... zauważyłem też wyciek z małej rurki po prawej stronie silnika. Mechanik twierdzi że może to być wtrysk ... jeżdżę na gazie już 4 rok ... Możecie pomóc ?
Posiadam e36 316 102KM z gazem i takze bunia mi falowala ale po wymianie krokowca na nowy i gumy ukl dolotowego obroty wyrownaly sie na pb jak i lpg. Jedno co mnie zastanawia to - przy zimnym(chlodnym) silniku obroty potrafia sie utrzymywac na 2000/1800 przez pewien czas a pozniej jest ok i hula jak powinien.
do tomasz do wentylatora dostaniesz się tylko od komory silnika trzeba zdjąć podszybie i wlot powietrza przy podszybiu życze powodzenia i cierpliwości bo jest ciasno:)
Witam
Moje kochanie BMW e46 ma podobny problem.
Faluje mi na zimnym jak i na ciepłym silniku. Odlączając silnik krokowy wszytsko bylo ok i nie falował lecz po wymienieniu silniczka na drugi okazalo sie ze jest jeszcze gorzej. Wysokie obroty, sam mi gazowal mimo ze noga z gazu zeszla, po prostu tragedia;( Wrocilam wiec do starego silniczka. Ratunku!
BMW 318i+\GAZ ja tez mam ten sam problem co nizej elektyk podlaczyl kompa i powiedzial mi ze do wymiany silniczek krokowy i przeplywomierz koszt okolo 400 zl oczywiscie mowie tu o uzywanych a orginalne boscha okolo 1000zł ;/ a wiecie co zauwazylem jeszcze kiedy faluja znaczy u mnie tak jest za jak jest malo plynu w chlodnicy to tez faluja ...
mam ten sam problem mam bmw e36 1.8.is i faluja mi obroty czest gasnie niewiem co to moze byc wymienilem juz silniczek krokowy swiece i przewody i gl....
przyczyną nie równej pracy silnika poza wyżej wymienionymi usterkami są stare spękane fajki zapłonowe,czasem na pierwszy i drugi rzut oka są ok. więc zanim zaczniemy remontować nasz silnik zmieniamy fajki! czasem cewki zapłonowe( oczywiście świece nowe)
Witam. Chciałem dzisiaj nadmienić taką wadę naszych aut przy stosunkowo dużym przebiegu. Na pewno wielu osobom z jakichś dziwnych przyczyn obroty silnika falowały bez wyraźnego powodu. Właśnie dlatego chciałem wyjaśnić o co najczęściej chodzi w tej usterce, podam kilka sytuacji do jakich może dojść odnośnie tego problemu.
Zacznijmy od narzeczy, które są najmniej kosztowne i najłatwiej je sprawdzić, a więc do dzieła!
A więc po pierwsze:
!Obroty falują nam najczęściej na zimnym silniku!
Wtedy należy sprawdzić na sam początek gumę za przepływomierzem czy nie jest popękana bo z wiekiem parcieje i lubi się rozszczelniać, gdy stwierdzimy, że owa guma jest OK.
Druga możliwość:
Wtedy zabieramy się za sprawdzenie silnika krokowego. Tutaj możemy sprawdzić go nie ingerując w nic, czyli przykładamy do niego rękę - sprawny krokowiec podczas swojej pracy wibruje, jeżeli czegoś takiego nie odczujemy to być może mamy przyczynę. Możemy pójść także drugą drogą z tym, że trochę trudniejszą i wyjąć owy silniczek i go wyczyścić.
W trzeciej kolejności:
Sprawdźmy na koniec sam przepływomierz. Możemy go odłączyć i zobaczyć czy jakieś zmiany zajdą, bądź podpiąć drugi jak i również sprawdzić czy jest na nim napięcie, jeżeli nie ma to lecimy po nową przepływkę ;p
Jest także inna przyczyna falujących obrotów z tą różnicą, że silnik faluje na ciepłym silniku i odczuwalny jest spadek mocy jak i również podniesione spalanie.
Najczęstszym skutkiem tych rzeczy jest padnięty czujnik wałka lub wału (także można sprawdzić to przez ich odłączenie), jak i również sonda lambda. Najlepszym sposobem żeby nie gdybać jest podjechanie na diagnozę i podpięcie pod kompa gdyż w większości wypadków podanych wyżej będziemy mieli zapisane błędy i będziemy mieli pewność co jest nie tak ;)
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego tematu to proszę o kontak na priv ;) Pozdrawiam serdecznie
Ps. to może tyczyć się większości BeEmEk a nie tylko e36 :)
Do Szosti: Witaj Mam taki problem moje BMW e36 318ti tracilo obroty na cieplym silniku usterka ta ustala ale teraz auto samo przyspiesza od 80km w gore gdy przychamuje do 60 auto trzyma stala predkosc i szarpie . linka gazu sie nie zacina na 100%
No racja racja... też walczę Ciągle z tym problemem....
tylko u mnie jest wieksze pole manewru niestety. Mam e36 3 coupe ( 318is ) dokładniej to 318 byla jużnie jest :P
Teraz pod maską leży 2.5 24v Vanos (193KM) i idzie jak burza....tylko tu jedno ale.... zimny chodzi zajefiście ciepły też... mocy pełno, kompresja lux, tylko na postoju niezależnie czy "dostała" czy nie obraty skaczą w skali od 700-1000 niby nic... nie gaśnie ale nie powiem że nie wkurza... jbc w nick mam maila .. coś trafnego na myśli z chęcią poczytam.... Pozdro
Mam 15 lat i chce udowodnic ze to ze sie ma bmw 1.6 e36 z gazem i falują obroty to nieznaczy ze trzeba wlożyc sekwęcje ja mam ten sam problem to jest autko moich rodziców przeszło przez ręce 4 mechaników kazdy bral kase a dalej to samo bylo fatalnie wymienilem przeplywke bo tamta byla zepsyta wyczyscilem krokówke i jest o 60% lepiej niz bylo zostalo mi wymienic gume bo mam ją rozwaloną w 3 miejcach:/ w wtorek ją wymienie
1,8 is coupe, tez falują dopóki jest zimny, niedawno pekla guma od kolektora do przepływomierza, mam instalacje gazowa od "żuka" i powiedzieli dopóki nie załoze sekwencji to obroty beda skakac
mam e36 2.5 i tez mam ten problem z obrotami i wymienilem w nim wszystko wszystkie gumy weze cale sterowanie tzn.sterownik sonde przeplywke nawet przewody i nic nadal obroty skacza silniczek krokowy sprwny nawet wymienilem nowe cewki i lipa zaczynam myslec ze ten typ naprawde tak ma
Mam compacta 316i rok 94, potwierdza się to o czym piszecie. W moim przypadku powodem pracy na podwyższonych obrotach była pęknięta guma łącząca silnik z filtrem powietrza.
Falowanie jest efektem niesprawności, któregoś z mechanizmów sterowania silnikiem najcześciej są to: przepływomierz, silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, sonda lambda. Jeżeli wszystko jest sprawne nic nie ma prawa falować. Śmieszy mnie ogólna opinia - ten typ tak ma.
Guma łącząca filtr powietrza z silnikiem ulega parcieniu. Jak pęknie na zgięciu, lewe powietrze dostaje i w efekcie falowanie obrotów oraz podwyższone spalanie.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu