Szukaj

Falujące obroty
BMW Seria 3 E36 Coupe 320 i 150KM 110kW 1992-1999

  • Autor: Szosti
  • Kategoria: silnik
Witam. Chciałem dzisiaj nadmienić taką wadę naszych aut przy stosunkowo dużym przebiegu. Na pewno wielu osobom z jakichś dziwnych przyczyn obroty silnika falowały bez wyraźnego powodu. Właśnie dlatego chciałem wyjaśnić o co najczęściej chodzi w tej usterce, podam kilka sytuacji do jakich może dojść odnośnie tego problemu. Zacznijmy od narzeczy, które są najmniej kosztowne i najłatwiej je sprawdzić, a więc do dzieła! A więc po pierwsze: !Obroty falują nam najczęściej na zimnym silniku! Wtedy należy sprawdzić na sam początek gumę za przepływomierzem czy nie jest popękana bo z wiekiem parcieje i lubi się rozszczelniać, gdy stwierdzimy, że owa guma jest OK. Druga możliwość: Wtedy zabieramy się za sprawdzenie silnika krokowego. Tutaj możemy sprawdzić go nie ingerując w nic, czyli przykładamy do niego rękę - sprawny krokowiec podczas swojej pracy wibruje, jeżeli czegoś takiego nie odczujemy to być może mamy przyczynę. Możemy pójść także drugą drogą z tym, że trochę trudniejszą i wyjąć owy silniczek i go wyczyścić. W trzeciej kolejności: Sprawdźmy na koniec sam przepływomierz. Możemy go odłączyć i zobaczyć czy jakieś zmiany zajdą, bądź podpiąć drugi jak i również sprawdzić czy jest na nim napięcie, jeżeli nie ma to lecimy po nową przepływkę ;p

Jest także inna przyczyna falujących obrotów z tą różnicą, że silnik faluje na ciepłym silniku i odczuwalny jest spadek mocy jak i również podniesione spalanie. Najczęstszym skutkiem tych rzeczy jest padnięty czujnik wałka lub wału (także można sprawdzić to przez ich odłączenie), jak i również sonda lambda. Najlepszym sposobem żeby nie gdybać jest podjechanie na diagnozę i podpięcie pod kompa gdyż w większości wypadków podanych wyżej będziemy mieli zapisane błędy i będziemy mieli pewność co jest nie tak ;) Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego tematu to proszę o kontak na priv ;) Pozdrawiam serdecznie Ps. to może tyczyć się większości BeEmEk a nie tylko e36 :) Jak wyżej wspomniałem!

Komentarze

Termostat moi drodzy ;)
Odpowiedz
POMOCY.. zapomniałem dodac że auto nie posiada LPG.
Odpowiedz
witam. mam e36 316i m43 z 1993roku. a wiec u mnie całkowicie brak mocy i problem z odpaleniem, dodam jeszcze ze auto jechało i zostało postawione na noc i po dwóch dniach juz nie odpalił.
Odpowiedz
filter paliwa albo pompa duzo ludz mialo z tym problem tej zimy
Odpowiedz
Witam.Mam problem z obrotami na zimnym silniku jest ok a jak sie nagrzeje to skakaja obroty jak właczam klime zeby samochod sie nagrzał w środku to jeszcze gorzej wariuje dochodziło nie raz do tego ze przy dojechaniu doswiatel samochód gasł.Po sprawdzeniu przez komputer pokazało ze przepustnica walnieta ale zaostala wymieniona i dalej wariuje pomózcie. bmw e36 1.6 motor
Odpowiedz
Ja miałem w swoim Bmw e36 318i M40 tak na benzynie chodził w miarę ale gdy wrzuciłem na gaz to porażka gasł na światłach nie dało się jeździć.Wymieniłem sondę nic krokowy 3 sztuki nic założyłem stabilizator BRC do silniczka to się poprawiło ale nie do końca ale zauważywszy że da się gazem wyrównać obroty .Otwieram maskę a tam linka była oparta na regulacji gazu byłą dokręcona na maxa i do wziąłem wyregulowałem i działa jak nowy żadnych problemów nie mam teraz
Odpowiedz
Kolega wyżej pisał,ze moźe byc to sonda lambda.czy mozna samemu jakos to sprawdzić?w którym miejscu znajduje sie ta sonda?
Odpowiedz
Beata
Witam,mam bmw e39 98r.wymieniłam czujnik położenia wału,gume miedzy przepływomierzem.wszystkie 6 swiec zaplonowych.Jakis czas był spokój,a teraz znowu falują obroty,przy dodaniu gazu auto dusi się i zużywa benzynę na maxa.co jest?
Odpowiedz
w moim przypadku to był czujnik wałka rozrządu
Odpowiedz
BMW Seria 3 E36 Coupe