- Autor: Szosti
- Kategoria: silnik
Witam. Chciałem dzisiaj nadmienić taką wadę naszych aut przy stosunkowo dużym przebiegu. Na pewno wielu osobom z jakichś dziwnych przyczyn obroty silnika falowały bez wyraźnego powodu. Właśnie dlatego chciałem wyjaśnić o co najczęściej chodzi w tej usterce, podam kilka sytuacji do jakich może dojść odnośnie tego problemu. Zacznijmy od narzeczy, które są najmniej kosztowne i najłatwiej je sprawdzić, a więc do dzieła! A więc po pierwsze: !Obroty falują nam najczęściej na zimnym silniku! Wtedy należy sprawdzić na sam początek gumę za przepływomierzem czy nie jest popękana bo z wiekiem parcieje i lubi się rozszczelniać, gdy stwierdzimy, że owa guma jest OK. Druga możliwość: Wtedy zabieramy się za sprawdzenie silnika krokowego. Tutaj możemy sprawdzić go nie ingerując w nic, czyli przykładamy do niego rękę - sprawny krokowiec podczas swojej pracy wibruje, jeżeli czegoś takiego nie odczujemy to być może mamy przyczynę. Możemy pójść także drugą drogą z tym, że trochę trudniejszą i wyjąć owy silniczek i go wyczyścić. W trzeciej kolejności: Sprawdźmy na koniec sam przepływomierz. Możemy go odłączyć i zobaczyć czy jakieś zmiany zajdą, bądź podpiąć drugi jak i również sprawdzić czy jest na nim napięcie, jeżeli nie ma to lecimy po nową przepływkę ;p
Jest także inna przyczyna falujących obrotów z tą różnicą, że silnik faluje na ciepłym silniku i odczuwalny jest spadek mocy jak i również podniesione spalanie. Najczęstszym skutkiem tych rzeczy jest padnięty czujnik wałka lub wału (także można sprawdzić to przez ich odłączenie), jak i również sonda lambda. Najlepszym sposobem żeby nie gdybać jest podjechanie na diagnozę i podpięcie pod kompa gdyż w większości wypadków podanych wyżej będziemy mieli zapisane błędy i będziemy mieli pewność co jest nie tak ;) Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego tematu to proszę o kontak na priv ;) Pozdrawiam serdecznie Ps. to może tyczyć się większości BeEmEk a nie tylko e36 :) Jak wyżej wspomniałem!
Komentarze
Witam,mam bmw e39 98r.wymieniłam czujnik położenia wału,gume miedzy przepływomierzem.wszystkie 6 swiec zaplonowych.Jakis czas był spokój,a teraz znowu falują obroty,przy dodaniu gazu auto dusi się i zużywa benzynę na maxa.co jest?