Szukaj

Drgania kierownicy przy 115-120 km/h.
Audi A4 B8

  • Autor: ~Szpenio
  • Kategoria: zawieszenie
Z tego co wiem, to jest to problem systematyczny, który miano wyeliminować od mniej więcej lata 2009. Bardzo dokładne wyważenie kół (na samochodzie) trochę poprawia sytuację ale nie niweluje jej.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 61
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Hej mam audi a 4 b8 /8k
I problem z wibracjami w sumie kierownica ale jak by całe auto latalo..wywazalem koła parę razy ..nawet zbieżność kilka razy bo nie mogli dojść dlaczego auto skręca ciągle na prawo.wibracje kierownicy tak około 100 km h a po wyżej czuć na całym aucie wibracje ..myslalem co To moze być. Może przerób wewnętrzny ż lewej bo ż prawej zmieniłem..jezdze na 19.245.35 oponach .Może macie jakieś pomysły jak te wibracje usunąć..od czego zacząć? Nie bardzo mnie stać na wymiany skrzyń..dwu mas..a na to drugie bym się zastanawiał czy aby nie dwu masa nie padła..
Odpowiedz
Sprawdźcie podporę i łożysko wału.
Odpowiedz
Typowa wada auta używanego.
Z tego co się doczytałem wcześnie, cytuje;
"warto regularnie sprawdzać stan przednich wahaczy. Drgania wyczuwalne przy wyższych prędkościach to nie wina źle wyważonych kół czy pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale najczęściej objawy luzów w przekładni kierowniczej."
Źródło;
http://autokult.pl/9856,audi-a4-b8-awarie-i-problemy
Odpowiedz
Dokładnie tak!
Jeśli masz dobrze wyważone koła, sprawdź następnie swoje zawieszenie (najczęściej tuleja wahacza). Jeśli tuleje OK, jeśli tarcza hamulcowe OK (te będą bić szczególnie przy hamowaniu), jeśli geometrię w aucie masz OK, to zostaje Ci przekładnia kierownicza. Ta potrafi mieć luz który daje o sobie znać podczas jazdy. do 100km/h nie wyczujesz, powyżej koło kierownicy zaczyna drgać lewo-prawo.
Regeneracja (koszt max 600zł) i po sprawie. Ja u siebie miałem ten problem, włosy wyrywałem bo sprawdzaliśmy wszystko, auto z 2015r, 130tys przebiegu od nowości i nagle takie coś co ciężko było na pierwszy rzut zdiagnozować. Ale metoda eliminacji najlepsza. Auto zrobione!
Odpowiedz
U mnie pojawił się ten problem drgań na kierownicy i gałka biegów wyczuwalne były drgania od 110 km/h problem pojawił się kiedy postanowiłem wymienić stare oryginalne opony na nowe i tak o to po wymianie pojawiły się te denerwujące wibracje nawet na luzie podczas jazdy z prędkością okolo 110 km/h wibracje były odczuwalne cały czas. Zaznaczam ze przed wymiana na starych oponach było idealnie wprost doskonale! teraz wiem ze zakup tanich opon (nowych) to był błąd. 200zl za oponę a 600zl jest różnica i to podczas jazdy..kola 17/225/55 zdecydowanie polecam dobry warsztat i opony z górnej polki..Micheline albo Bridgestone .
Odpowiedz
Audi A4 B8 2.0TFSi, 8 biegów tiptronic, 2011r. - ja mam drgania podwozia przy 70km/h i potem przy 130km/h. Nawet nie szukałem przyczyny. Może felgi 18" krzywe. Zmienię na zimówki koła, to będę wiedział, czy to wina kół czy jakiegoś podzespołu auta. Chociaż czuję, że to drugie, bo kierownica nie drga.
Odpowiedz
U mnie problem całkowicie usunąłem i nie trzeba było nic wymieniać. Pojechałem do dobrej firmy wulkanizacyjnej, Pan zdjął koła "niby wyważone wcześniej u innego fachowca" zrobił pozycjonowanie opony na felgach, jeszcze raz dokładnie wyważył, znowu pozycjonowanie - chyba z 4 razy tak powtarzał - następnie założył koła do samochodu i dokończył doważaniem kół na samochodzie. Problem znikł w 110 %, żadnych drgań, całkowicie zero problemu.
Odpowiedz
Jest prosty sposób na pozbycie sie drgań lub przynajmniej wyraźne zmniejszenie, trzeba wymienić tuleje na dolnym wahaczu tzw bananie na poliuretan, u mnie pomogło.
Odpowiedz
hej ja mam a4 b8 211koni multitronic przy ruszaniu z miejsca do 60 km-h czyje drgania szczegolnie na podłodze
Odpowiedz
Audi A4 B8