Witam. Pytanie odnośnie multitronica.
Przy ruszaniu wyje (, odgłos podobny do wycia pompy wspomagania... ) . Jak już zmieni na 3 bieg to jest coraz ciszej... Od 40km/h w górę cichutko..
Zrobiłem 3tys km ani nic lepiej ani gorzej, nie szarpie, nie zamula... Olej wymieniony
O co chodzi?
Wit am wszystkich
Posiadam Audi A4 2002 Rok 3.0 v6 w cabrio w automacie Z przebiegiem 95 Tys kilometrow wiec niewiele
Pojawil sie problem ze skrzynia biegow tiptronic Wyje przy okolo 100 kmh... Czy ktos cos moze powiedziec na ten temat?
Multitronic jest lepszy od tip-a. Początkowo nie mogłem sie przywyczaic, szczególnie w benzynie, ale w połaczeniu z dieslem to jest bajka jazda. A co do awaryjnosci, to tak samo multitronic jak tip moze sie popsuc, jak sie kupuje ze skreconym o 200 tys licznikiem, to trudno sie dziwic, ze padaja! W Niemczech czy Francji predzej znajdziesz auto z rozwalonym silnikiem niz z niesprawnym multi...
Audi A6 1,9 TDi, 2002 Multitronic. Jestem drugim właścicielem. Auto zza Odry. 300 tys i nic się nie dzieje. Użytkownicy mający skrzynię automatyczną myślą że jest bezobsługowa. Dbają o wymianę olejow, płynów , pasków /łańcuszków. Skrzynia się psuje po 200 tys. i konsternacja. Ja uważam że skrzynia jest super. Komfort jazdy nieporównywalny z żadną inną skrzynią. Wymiana oleju rzadziej niż w silniku, więc nie przesadzajmy.
Mam audi 2.0 bnz ze skrzynia multi tronik dzisiaj zaczela mi sia rozlanczac na D potem zaczęły migac kontrolki prnd na czerwono ale normalnie przelanczala dalej co moze by powodem ?
Do : Kolego drogi. To tryb awaryjny skrzyni. Powidem jedt hszkodzony sterownik skrzyni. Znajduje sie w samej skrzyni i naprawa jego to koszt ok. 800 zlotych ale elacznie z wymiana oleju.
Witam mam problem z moim audi a4 b6 2.5 v6 tdi 155 km mianowicie podczas ruszania jest mocne szarpniecie podczas jazdy tez jest odczuwalne szarpanie i dziwne zmiany biegów
Z tego co widzę to najwięcej usterek w tej skrzyni występuje przy najbardziej pożądanym przebiegu 150-165t. km skręconym z 300-400t. km a potem lament że skrzynia be... A co do usterek to głównie pada sterownik (pękają ścieżki tak samo jak w oplowskich sterownikach silnika) koszt naprawy ok 500-800zł .Regularna wymiana oleju i normalna bezproblemowa eksploatacja gwarantowana.
Do : MULTI
Mam Audi a4 b6 2,0 benzyna Z multitroniciem i szarpie przy ruszania do obrotów 1800. Co to może być. Proszę o kontakt do dobrego specjalisty
Do : To sa dobre skrzynie. Nalezy pamietac o wymianie oleju polecam febi . Jak cos dalej sie dzieje to wina lezy w sterowniku ,jest umieszczony na poczatku gdzie jest wtyczka . Latwe dojscie. Moze byc wina w silniku i sterownik wtedy nie wie co ma robic a tam jedno z drugim scisle wspolpracuje. Nie kombinowac i nie zgadywac co moze byc jesli cos sie dzieje. Do mechanika ktory naprawia skrxynie i pod kompa podlaczyc tam jest masa parametrow.
proszę o pomoc, jestem posiadaczem audi a4 b6 2,5 tdi ze skrzynią multitronic, mam taki problem że gdy temperatura jest niska tom żeby ruszyć musze dodać gazu do 1500 obrotów auto wtedy z trudem zaczyna ruszaći sie rozpędzać, druga sprawa to powyżej 140 wskazówka obrotomierz skacze o 3000 do 4000 i samochód szarpie,dodam że poprzedni właściel wymieniał olej tylko nie wiem jaki wlal z góry dziekuje za pomoc
A4 1,9 tdi- przebieg 260 000 tys i skrzynia chodzi jak marzenie, najlepsza skrzynia jaką miałem, przejechałem na niej 100 tys., wymianiać olej i cieszyc się z jazdy , to wszystko
Hej mam problem z audi a4 cabrio 3.0 2002
sluchajcie gdy naciskam hamulec jadac gasnie mi i wtedy odlanczam baterje na 15 min resetuje i jade ale i tak slabo chodzi ciagle mi sie to zdaza.Moze ktos cos wie.Pozdrawiam.
mam Audi 1,9 tdi 130 kucyków 2002 multitronic - problem jest przy ruszaniu,jak dasz delikatnie gaz,to ok,jak mocniej,to szarnie 2,3 razy,ale jedzie(chyba,że zimny to potrafi zgasnąć),w czasie jazdy ideał,przy cofaniu też ok,olej zmieniałem,nie było syfów,opiłków,zmieniany był też w razie czego sterownik w skrzyni - jedni mówią,że wymieniać konwerter ,drudzy koło dwumasowe,inni,że skrzynię i auto:)może ktoś podpowie?jestem z Kłodzka,Dolny Śląsk,słyszałem legendy o cenach napraw we Wrocku - 5 tysi w górę itd...
Do : do tryba1:mam taki sam problem jak Ty, identyczny silnik, skrzynia multitronic, rocznik 2004, czy udało Ci się rozwiązać ten problem? będę wdzięczny za odp. Pozdrawiam.
Mam taką skrzynie w A6 2,5 TDI z 2004 roku. Jej największym mankamentem jest to, że raz na 60 tyś km trzeba wydać 400 zł na olej. Poza tym jeździ się rewelacyjnie, multitronic to skrzynia bezstopniowa, przyspiesza płynnie i jest dynamiczna. Jeżdżę automatami, ale żaden nie daje takiej frajdy z jazdy jak multitronic. Mam w tej chwili przejechane 220 tyś. jak do tej pory nic się nie dzieje. raz zdarzyło się skrzynia szarpała, naczytałem się głupot w internecie i myślałem, że czeka mnie bankructwo, okazało się, że po zmianie oleju problem zniknął.
jestem zadowolonym posiadaczem 3.0 z multitronic`iem. Od okolo 1 miesiąca pojawił mi się problem z drżeniem auta, ale tylko podczas przyspieszania, szczególnie z niższych obrotów, gdy samochód ma ciężej.
Gdy odejmuje gazu, lecę z górki problem praktycznie znika, jest minimalnie wyczuwalny.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? Zastanawiam się czy to aby na pewno problem ze skrzynia. Zero ubytków mocy czy jakichkolwiek innych objawów.
Bardzo a bardzo piszecie bzdety co niektórzy co to niemiec dopuścił do produkcji auto ze skrzynią co nie dojeżdża do 500 tys ? Pewne te po dzwonach tak mają .
Mam taką skrzynie w swoim A6 2.8 i nie zamieniłbym tej skrzyni na żadną inną. Samochód reaguje od razu bez tzw. wycia silnika podczas rozpędzania.Jest kulturalnie jak w elektrycznym aucie. Spalanie porównywalne jeśli nie mniejsze niż na manualu. Nawet jeśli zostałbym postawiony przed faktem remontu takiej skrzyni po 300 tyś km nie zawachałbym się ani chwili.
Szanowni forumowicze bardzo proszę o informacje co może być w modelu B6 ze skrzynią tip-tronik, jak zagrzeje się olej w krzyni to lekko szerpie dosłownie delikatnie przu prędkości około 60km/h i powtarza się to przy około 100km/h. Dziękuję za info i pozdrawiam
witam mam okazje kupić Audi A4 B6 z silnikiem 3.0 benzyna rok produkcji 2003r. koleś chce za nią 23900zł właśnie z tą skrzynią co onej piszecie. warto kupić taki samochód na co mam uwagę skupić jak będę takie auto kupował
Do Łukasz: Nie wiem jak do ciebie pisac, potem takie indywidua pizza ze multitronic jest to d... wymiana oleju co 60k kilometrow obowiazkowo. To nie jest zwykla skrzynia gdzie sa trybiki ale pas lancuchowy ktory chcac nie chac produkuje pyl metaliczny. W twoim wypadku pewnie za pozno. Wez jedz do autoryzowanego servisu I zadzwon do pani z providenta. Jak kipniesz na zawal widzac kwote twoje dzieci beda musialy to splacac. Tyle ci powiem!
Witam, jestem u«ytkownikiem A4 Avant 1.9 TDI Multitronik od maja b.r. Model z 2004 roku, aktualnie przebieg 202tys. W trasie wczoraj wystpil objaw nastepujacy: podczas przyspieszania przy predkosci ok 130km/h samochod zachowywal sie jak zolw. Nie czuc bylo w ogole mocy, poza tym obroty rosly, a nic sie nie dzialo poza tym. Nie wiem kiedy byl wymieniany olej, wiem ze sterownik byl wymieniony przy przebiegu 175 tys. Gdzie w Warszawie najlepiej sprawdzic skrzynie i co moze byc powodem takiego zachowania samochodu? Nie zaobserwowalem zadnego halasu, tylko czasem szarpniecia na zimnym silniku przy ruszaniu
Posiadam audi a4 b6 (rocznik 2004 - nowsza generacja) ze skrzynią multitronic i mam pewien problem przy ponownym rozpaleniu auta którym jeździłam np 5 minut temu. Na `zimnym` silniku jest wszystko ok, ale gdy nim pojeżdżę, zgaszę i znowu chcę go odpalić, coś strasznie rzęźi, gruchocze. Byłam dziś u mechanika wymienił rozrusznik, który ponoć był zalany olejem z turbiny i pomimo to problem nadal występuje. Facet powiedział mi, że to coś co rzęzi jest pomiędzy silnikiem a skrzynią. Przyznam że się trochę zmartwiłam bo gdy zapytałam mechanika co by mi poradził, ten zapytał "czy go sprzedać czy naprawiać?" Kurcze przecież to młode auto. Czy ktoś z Was miał podobny problem?
witam moze ktos wie dla czego multi tronic nie chce mi biegów zmieniac aby startuje na jedynce i na wstecznym.jak jest włonczony postuj to wogóle mi na gaz nie raguje. olej mam wymieniony i nie wiem co dalej
Podzwońcie po salonach audi - serwis.
Poproście o opinię o tych skrzyniach.
dla dziadków, spokojnej jazdy to będą i służyć wiele lat.
A jak chcesz trochę pocisnąć proponuję dsg.
Nawet w Skodach z 2005 roku idzie już spotkać dsg.
Jak Audi mogło taki szit pakować do aut za taką kase...
Ludzie dajcie spokój z tym audi bo szkoda kasy...
Samochód wydaje głośny dzwięk przy zapalaniu.
Wymieniłem napinacz i łańcuch rozrządu lecz nic się nie zmieniło. Skazany byłem tylko na orginały Silnik ALT 2.0
Nie wiem co dalej lecz wygląda na to na następny element czyli wariator faz rozrzadu koszt 1400zł plus wymiana
Do : Też mi klekotal jeździłam po nechanikach każdy mowil ze to napinacz w końcu stwierdziłam żeby to wymienili i jak rozkrecili okazało się że wariator faz rozrządu tylko oryginalna część nie ma zamiennika koszt i mnie nowej 2195zl i nie klekotal mi tylko przy odpaleniu A cały czas. Wymienilam i jak narazie mam spokój
tak czytam wypowiedzi i chce mi sie śmiac z wypowiedzi gości co nie maja zielonego pojecia o multitroniku,jak człowiek dba to ma proste jak skrzynia widzi olej raz na 100000 to coz mamy potem opinie jakie mamy..;)napisze krotko posiadam a4 multitronic od nowosci auto 2004 rok przejechane 218 tys nigdy wiekszego problemu ze skrzynia poza naprawa sterownika koszt 1200 zł w 2010 roku to fakt ze była taka ich wada wymiana oleju co 40 50 tys km koszt ok 400 zł z oryginalnym olejem atf z robocizna producent zaleca 60 tys.i napisze tak nigdy nie zamieniłbym tego auta z ta skrzynia na zadne inne jest poprostu znakomite a jazda ta skrzynia to bajka.nie ludzie nie słuchajcie bzdur słuchajcie tych ludzi co uzytkuja te skrzynie od lat ..;)
Multitronic to bardzo dobra skrzynia biegów tylko tyle, że trzeba o nią dbać wymiana oleju ja przejeczałem już 180 tys i chodzi jak malina. Ciekawe czy któryś z panów jeżdził
autem z taką skrzynią co pisze te negatywy
Jak sie kupuje "okazje" od handlarzy za 2/3 ceny, po dzwonach albo 400 tys cofnietych na 180, to sie potem taki bzdury wypisuje! Ze skrzyna zla, albo zawieszenie pada, i turbiny na 200 tys starczaja... Ludzie kupuja zlomy od turasow/ ruskich a potem wylewaja zale na forach. Jezdze na multitronicu od roku, przebieg oryginalny 170 tys w a4 1.9 tdi 130KM - najlepszy automat jakim kiedykolwiek jechalem. Niesamowita wygoda, szybka reakcja i mozliwosc wyboru jazdy ekonomicznej - tryb D, oraz tryb S gdzie skrzynia wkreca silnik, szybciej "redukuje" i sprawia ze silnik jest o wiele zwawszy - no i tez wiecej pali... Inny przyklad, w rodzinie jest passat 2003 rok z tym samym silnikiem, przyjechal do PL majac 120tys, dzis ma 247tys i poza rozrzadem byl wymieniony alternator i przegub... Zero problemow z turbo, wtryskami, czy oplakiwanym na wszystkich forach wielowachaczowym zawieszeniem. Tylko ze oba auta byly kupione w niemieckich salonach (auta "w rozliczeniu") po ktore sami jechalismy i kosztowaly 3-5 tys wiecej niz "porownywalne" w PL. Kupujcie dalej okazje, taniej od komisow i handlarzy i wyplakujcie sie potem w necie...
Witam wszystkie osoby, które wypowiadają się na temat awaryjności skrzyni multitronik i stwierdzam, że 95% powinno zmienić czasopismo. Jedna wielka bzdura! Szczególnie, że mało który posiada taką skrzynię! Szkoda,że te strony przejeli pisarze. Pozdrawiam normalnych ludzi
Spróbowałbym wymiany oleju - wiesz może kiedy został wymieniony ostatni raz? No i bloki pomiarowe chętnie bym obejrzał (być może coś zablokowało układ hydrauliczny).
Witam odnośnie multitronic mam audi 2.5 tdi 155KM 2002r.Mam problem mianowicie szarpie przy ruszaniu ,a ostatnio po wciśnięciu pedału gazu auto nie zbiera się odrazu tylko tak po 4-5 sek.Byłem u mechanika od automatów i stwierdził że skrzynia cała do remontu, pytam się go czy wymiana oleju coś da a on na to że nie tylko remont wchodzi w grę. Co o tym sądzisz Bart-S i inni?????
Witam,mam skrzynię tiptronic i od jakiegoś czasu zauważyłem że jak np. soję za światłąch czy ogólnie gdzieś na załączonym biegu to odczuwalne jest takie buczenie,wibracje sam nie wiem jak to do końca nazwać. Jak przełączę na neutral to to buczenie znika. Dodam,że nie zawsze jest to tak mocno odczuwalne,najgorzej jest na zimnym silniku. Jakieś pomysły??
Pozdrawiam
ja mam audi a 4 b6 3.0 v6 benz.multitronic i gdy wrzucam obojetnie jaki bieg to wsteczny neutral lub drive to PRND KONTROLKI NA LICZNIKU migaja na czerwono również jak przełacze na tiptronic :) wiecie czym moze byc to spowodowane ???? Pozdrawiam
Jezdze a6 z 2006r 2,7d z multitronokiem skrzynia padla przy 80tys km wrzucili nowa 7 `biegowa` i tez padla po 15tys ale dlatego ze nie wymienili filtra oleju i opilki metalu ze starej dostaly sie do tej i znowu nowa wpakowali wszystko w serwisie Audi w belgii, na tej smigam juz 20tys i jest ok a nie oszczedza auta
;)i nawet jak sie popsuje za miesiac to i tak kupie nowa .To najzwspanialsza zecz w dziejach motoryzacji!!!
Jeśli chodzi o komfort jazdy nie znam lepszej skrzyni. Co do awaryjności - w przeważającej ilości przypadków dochodzi do niej przez głupotę i nieprawidłowy sposób eksploatacji auta przez właściciela. Bardzo często mamy też do czynienia z przypadkiem gdy kupując pierwsze Audi dana osoba nie ma pojęcia o automatach tej marki i jest pewna, że kupuje tiptronika.
Legendy o awaryjności tej skrzyni są w większości przypadków przesadzonymi mitami głoszonymi przez osoby, które nigdy na tym rodzajem automatu nie jeździły bądź słyszały coś od kolegi...
Fakty są następujące - wysoki maksymalny moment obrotowy naprawdę wykańczał multitroniki pierwszych generacji (nadwozie B6 2001-2004), dlatego do usterek dochodziło najczęściej w autach z silnikiem diesla. Poza źle przygotowanym programem który dodatkowo wykańczał przekładnię bardzo częstą usterką był (i jest) padający sterownik skrzyni. Dodatkowe wibracje przenoszone z silnika na skrzynię w autach z silnikiem diesla i benzyniakach z większą pojemnością (>=3.0) powodują uszkodzenie elektrycznych połączeń. Z tym problem audi poradziło sobie przez modyfikację sprzęgła (wcześniej 6 tarcz ściernych w kolejnej generacji 7) stąd np. w nadwoziu B7 o wiele mniej usterek tego typu. Problem ten w zasadzie nie dotyczy benzyniaków (poza wspomnianym wcześniej 3.0 gdzie maksymalny moment był praktycznie taki sam jak w jednostkach TDI).
Jednak to co najbardziej boli te skrzynie to brak regularnej wymiany oleju ATF (co 50/60tyś) oraz nieprawidłowa eksploatacja (mocne obciążenie jednostki na krótkich dystansach + nagłe i mocne hamowanie, jazda w terenie górskim, używanie haka). Auto z przekładnią CVT przeznaczone jest dla spokojnych kierowców stawiających przede wszystkim na komfort jazdy - osobom z zapędami sportowymi polecam „manualne” jednostki ;)
Potwierdzam, że kilka faktów które podał „taki jeden z A4-klub.pl” jest nieprawdziwa. Multitronic nigdy nie był wkładany do Quattro – występuje tylko w autach z napędem na przód. Poza tym Audi nigdy nie wycofało się ze skrzyni CVT – wręcz przeciwnie... Jednostka cały czas była dopracowywana, zarówno pod względem mechanicznym i hydraulicznym (np. nowa i wydajniejsza pompa oleju) jak i od strony softu (lepiej dopracowany program, który łagodniej traktuje skrzynię). Obecne generacje ze spokojem wytrzymują obciążenia rzędu 400Nm i więcej...
Wcześniej ktoś wspominał o problemach przy ruszaniu (np. na podjazdach). Problem może być związany z adaptacją skrzyni – ta lubi często wypadać np. przy odłączeniu akumulatora. Efekt jest taki, że auto nie rusza od razu a na wzniesieniu lubi stoczyć się więcej niż 0,5m. Aby dowiedzieć się więcej na temat Multitronika oraz pozbyć się w/w problemu zapraszam do lektury wątku na Audi A4 Klub Polska poświęconego właśnie tej skrzyni:
"withold" napisałeś dokładnie to co ja chciałem napisać.
"taki jeden z A4-klub.pl"
naoglądał się samochodów kolegów na spotach i nasłuchał nie zadowolonych kolesi z ciężką nogą, dal których ta skrzynia rzeczywiste nie jest przeznaczona.
multitronic jest skrzynią dla normalnych ludzi, a dynamiczna jazda zabije nawet skrzynie manualną. proponuje popatrzyć na fora innych modeli i okaże się że tylko beczka(Benz)z 60` lat które miały 2-3 litrowe diesle (80-100 ps) bez doładowania jeżdżą bezawaryjnie po kilka milionów km. dziś nie ma takich aut.
BMW fajne trwałe i bezpieczne, ale na forach chłopaki piszą o wymianach sprzęgła, dwumasu po 30-40 tyś. również manualne skrzynie padają i audi w tym nie odstaje. ktoś mi kiedyś powiedział TOYOTA trwała, ale ilu młodych i narwanych jeździ tym samochodem???
Kubicy też się auto psuje
problem polega na tym jak ciężka mamy nogę i co chce się widzieć za dobrą bądź złą monetę.
Ja używam automat bezstopniowy, ma 100 tyś i bardzo sobie go chwale cisza spokój i niewielka róznica w spalaniu miasto - trasa ok. 5%
problemy oczywiście są, ale do auta trzeba jak do żony z sercem i czasem posłuchać
taki jeden z A4-klub.pl, wypisujesz kompletne bzdury. 1. Multitronic nigdy nie oferowany był z napędem na cztery koła, 2. łańcuch nie jest problemem w tej skrzyni. Multitronic jest nadal oferowany. To świetna skrzynia, pod warunkiem odpowieniej opieki.
Skrzynia multitronic nie jest najlepszym wyborem. Zresztą już nie jest w Audi oferowana. Cały problem polega na tym, że jest to skrzynia bezstopniowa i przy swoich niewątpliwych zaletach ma też poważną wadę. Jest nią niezdolność do napędzania ciężkich i mocnych aut. Tzn. napędza, ale pada. Samochody z dużym momentem obrotowym są zabójcze dla skrzyń i łańcuchów w nich zastosowanych. Toteż Audi bardzo szybko zaczęło się z multitronica wycofywać, najpierw z wersji quattro, gdzie skrzynia dostaje mocniej, a potem w ogóle. Dziś automatyczne skrzynie to dobre i sprawdzone tiptroniki. Jeśli ktoś chce mieć automat i święty spokój, a kupuje auto używane niech się upewni, że kupuje tiptronika. Uwaga, Audi dalej stosuje w nowych modelach zmodernizowane multitroniki z innym sterowaniem i siedmiolamelkowe i te wersje nie notują już takich rekordów awaryjności. Jednakowoż do mocnych aut najlepsze są skrzynie manualne, ew. tiptronic.
Ja miałem padnięty multitronic, wymieniłem na regenerowaną i ponad rok chodzi jak lala. Wczoraj jechałem tiptronic-iem i porównanie wychodzi blado dla tiptronic. Koszt wymiany z gwarancją 6 miesięcy 6500,- zł. Dodatkowo musiałem zapłacić za transport z Anglii, bo tu mieszkam. Jak ktoś ma pytania to chętnie odpowiem na Skype:krzysztof197511
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu