- Autor: ~Navara
- Kategoria: silnik
Pytam z ciekawosci, bo już wymieniłem auto na inne. Oto co z moja a4 było nie tak:
Jestem pechowym posiadaczem pechowego egzemplarza A4 1.9 tdi 130km rocznik (pechowy;) 2003. Kupiłem pd pierwszego właściciela we wrześniu 2007 z przebiegiem 108kkm. Samochód salonowy, serwisowany w ASO, bezwypadkowy. Teraz ma 136kkm. Po zakupie do 120kkm jeździł bez problemów i na wiosnę 2008 zaczęło się szarpanie silnika. Na małych i średnich obrotach jak jadę ze stalą prędkością albo łagodnie przyspieszam to czasami silnik szarpie, ale nie gwałtownie tylko tak jakbym wcisnął silniej pedał gazu (o 1-2 cm) i powoli odpuścił do poprzedniej pozycji. Zdarza się to kilka razy na 100km. Mniej to czuć na małych obrotach a na pedale do dechy albo zupełnie odpuszczonym się nie zdarza. Sprawdzone było już wszystko, wszystkie przewody, kontakty, trysk, jakieś czujniki (na wszelki wypadek wymienione bo wymiana droższa od czujnika) diagnostyka elektroniki, komputer wkładany z innego A4, sprawdzane wnętrze silnika i układ dolotowy, szczelność przewodów, filtry i nic a ja płaciłem jak za zboże. Najlepszy numer robią w ASO. Każą płacić za drogie diagnostyki których do końca ze mną nie uzgodnili i z bezczelnym uśmiechem mówią ze wykluczyli usterkę tego czy tamtego a do sprawdzenia zostaje coś tam innego i proponują następny termin za 2 tygodnie, po czym wykluczają coś innego i tak bez końca. Niby wszystko sprawne a on szarpie i każdy serwis ma inna teorie i żadna się nie sprawdza. Boje eis ze w zimie to auto zabije mnie na jakimś zakręcie. Ostatnio ktoś poradził żeby zrobic chip-tuning to może pomoże. Ale jak nie pomoże to będzie trudniej ten pojazd sprzedać, a mam go już serdecznie dość i chyba się rozstaniemy w tym roku. Miał ktoś tutaj taki problem?
Średni koszt
przejechania 100 km
37,00 zł
Komentarze
Byłem u jednego speca, podłaczyl kompa i mowi ze 2 wtryski do wymiany (1 na pewno, 2 sie niby konczy). Ale czytalem kilka dni forum bo jakos nie chcialo mi sie w to wierzyc. Po za tym ladowac w 17 letnie auto 1,5 klocka mi sie nie usmiechalo. Po za tym nie mialem zadnych objawów uszkodzenia wtrysków (nie kopcil, nie falował, odpalal na dotyk, mial kopa) W koncu przeczytalem gdzies ze moglem trafic na zle paliwo (tankuje tylko na markowych stacjach) Suma sumarum kupilem 3 puszki dobrego specyfiku na czyszczenie wtrysków. 1 puszka poszła na prawie pusty bak, potem dolewka 20l paliwa i kolejna puszka, jak wyjezdzilem paliwo, bak do pelna i ostatnia puszka. Objawy zaczely stopniowo ustepować. Od pol roku mam spokoj. Polecam. Za 3 puszki dalem 180zl. Komplet wtryskow plus robota wyszlo by w najlepszym przypadku 1300-1500zl.
mam taki problem
Audi a4 2002 1,9 tdi na postoju spadają na chwilę obroty i ponownie wracając lub podwyższają się dochodzą do tego drgania autem w trakcie jazdy jest wszystko ok
Usterka której nie można zdiagnozować po kilku(nastu) wizytach w warsztacie może nie być drobna - nie dowiesz się dopóki nie zdiagnozuje ktoś tego. Ja na takie auta i warsztaty bym uważał. A4 to nie Audi 80 ani Merc 124 - nie te czasy niestety. A był wpis o białym dymie z rury - możliwe pęknięcie tłoka, to nie przelewki!
NAJPIERW NALEŻY POJECHAĆ NA KOMPUTER , ALE JA UWAŻAM ŻE NALEŻY SPRAWDZIĆ POMPOWTRYSKI LUB GUMKI NA POMPOWTYSKACH
POZDR.
NAJPIERW NALEŻY POJECHAĆ NA KOMPUTER , ALE JA UWAŻAM ŻE NALEŻY SPRAWDZIĆ POMPOWTRYSKI LUB GUMKI NA POMPOWTYSKACH
POZDR.
Czy wadliwa (zużyta) poduszka pod silnikiem może powodować drgania drążka zmiany biegów JAK I wydobywający się niepokojący mnie dźwięk podczas "dohamowywania" silnikiem ? słychać go nawet w kabinie podnoszący nieco dyskomfort podróży. Mówię tu raczej o puszczeniu gazu przy prędkości powiedzmy 90-70-50 na biegu 4 i 3 jak i wyższych na innych biegach.
Ten dźwięk przypomina "szuranie" jest odczuwalny po puszczaniu pedału sprzęgła w momentach zwalniania silnikiem.
P.S.: Piszę bo nie mam możliwości na razie sprawdzenia sobie u sąsiada w servisie, i chciał bym zapoznać się z przewidywanymi kosztami wymiany w Polsce po przedstawieniu w/w objawów otrzymaniu wyczerpujących odpowiedzi od kolegów specjalistów
Pozdrawiam Daniel
A4 B6 Avant 2002 1.9TDi 130ps /skrzynia 6th gear/
dla zainteresowanych kilka fotek :)
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.269522693081259.72097.100000705900798&type=1&l=91bb35ddc4
Posiadam A4 FSI 2.0 benzyna 2003r. U mnie sytuacja wyglada podobnie jak u kolegów- mianowicie szarpie silnikiem delikatnie na wolnych obrotach, przerywa delikatnie przy 2-3 biegu czuć najbardziej jakby minimalne przerywy w paliwie, katalizator jakby rzęził na zimnym przy odpalaniu na ssaniu jak spadaja odroty do "normalnych" te delikatne rzęrzenie ustaje, ostatnio pali za drugim razem dopiero, z rury wydechowej słychać jakby prychał powietrzem co 2-3 sekundy i polprzeżroczysty biały dym, przy każdym prychnięcui widać delikatną dyskotekę na wyświetlaczach jak i swiatłach, obroty odkąd kupiłem poniżej 900 i trzęsie lekko budą(PO ODŁĄCZENIU AKUMULATORA na noc i odpaleniu rano przez godzinke pracuje jak z fabryki obroty równe 900 silnik rowno chodzi i jakby kopa dostal nawet buda nic nie trzesie, obserwując obroty widzę jak z 900 w sekunde tryk cyk i wskazówka spada lekko poniżej 900 nawet czasami 840-870)
Wczoraj.. po pracy odpaliłem i dyskoteka się nasliła, silnik jakby chodził na 3 gary, obroty jeszcze niżej ok 800 i biały dym z rury pachnący zwykłą para( było dosyć wilgotno i zimno) słyszałem taki dzwięk jakby pasek rozrządu przeskoczył i wtedy zaczęłą się nie rowna praca silnika a po dodaniu gazu, powoli czy tez szybko, niema problemów z wejściem na obroty, nie dławi sie, ogólnie problem jest tylko na wolnych obrotach a przerywanie czuć na luzie i sztywnym gazie przy 2000-2500 obrotow.przy wyprzedzaniu jest elegancko( jak ktoś ma problem przy ruszaniu lub wyprzedzaniu warto sprawdzić rury i czy nie lapie gdzies lewego powietrza- u mnie wlot zle złożony na łączeniu) vag pokazuje parę błędów sensorów i chyba coś z termostatem ale kody będę miał dopiero jutro.
Domyślam się że mógł mi przeskoczyć też rozrząd objawy są podobne ale chyba wtedy nie wchodziłby na obroty??? troche może i zaczął głośniej i troszkę metaliczniej chodzić( troszke jak diesel)ae może to ten katalizator..
NIE CHCĘ SIĘ GO POZBYWAĆ. NAJPIERW ZDJAGNOZOWAĆ I WTEDY ZADECYDOWAĆ.
Belka sprawdź u siebie wtryski i koło-dwumasowe.
2. Jeśli chodzi o drgania to jechać do dobrego zakładu i sprawdizć wtryski i dawki paliwa... może poprzedni właściciel ustawił 400 Nm przy 1600 obr/min i wtedy możecie wymieniać wszystkie części i nic nie zrobicie.
3. Jeśli elektryka nic nie pokarze, to juz tylko usterka mechaniczna.
- jechac na sprawdzenie koła dwumasowego ~300 zł
- poduszki... tylko wymiana wszystkich poduszek na ...ORYGINALE... inaczej nikt nie stwierdzi ze są dobre... mimo ze wyglądają na całe
4. Sprawdizć: przeguby, ukł podciśnienia, sprawdzić górę auta.
posiadam audi a4 2005 rok i podobny problem jesli nie taki sam...
od poczatku na wolnych obrotach drganie silnika a teraz nawet na 2 i szarpie autem...jade do mechanika w czwartek ale chcialbym sie dowiedziec co to moze byc...zadne wahacze i poduszki to juz pewne...
POMOOOCY!!!