Delikatne buczenie, i metaliczny dzwiek podczas przyspieszania. Jezeli ktos mial cos podobnego lub wie co to moze byc prosze o komentarze. Dzieki pozdrawiam.
Komentarze
~Marcin
8 lat temu
9
Witam posiadam audi a4 b6 1,8t od jakiegos czasu slychac dziwne brzeczenie w przedziale obrotow 2,5-3 tys. slychac to przy lekkim przyspieszaniu i puszczaniu gazu i jak jest silnik rozgrzany do 90 stopni jak jest zimny jest cisza w czym moze byc problem bo nie mam pomyslu.
Witam wszystkich. Opisze w miarę krótko mój przypadek.
Audi A4 B6 1,9 TDI AWX 130KM 203tys km. (oryginalne)
BUCZENIE W ZAKRESIE 1600obr/min do 2100obr/min tak mniej więcej.
1.Myślałem że to koło dwumasowe bo już mi szarpało podczas ruszania - zmieniłem i ku mojemu zaskoczeniu nic się nie zmieniło. Ale sprzęgło i tak już było do roboty to nic się nie stało :)
2. Łącznik elastyczny przed katalizatorem (100cm-długość) i to się okazało strzałem w dyche :) Nastała cisza :) Jednak delikatne wibracje wyczuwałem tak jakby od strony tłumika przenoszone. To były na prawdę minimalne wibracje hehehe :)
3. Zainwestowałem w oryginalny wieszak tylnego tłumika koszt 92zł serwis. Do tego dokupiłem bałwanek gumowy czyli tak jakby komplet na końcowy tłumik koszt 92zł+21zł=113zł. I teraz cieszę się ciszą w środku.
Jasne, że ma. I też jakość oleju. Skoro nie dogrzewa ci nie trzyma temperatury 90 to wymień termostat, bardzo niskie koszta. Przy kolejnej wymianie oleju zmień na Motul-w miare ekonomicznie wychodzi, a jeszcze lepiej na Liqui Moly - trochę droższy ;)ale warto. Filtr paliwa i powietrza MANN albo Knecht. I tyle ....
CEDE , a czy ta temperatura ma jakis wplyw na glosniejsza prace silnika, bo ja tez mam ten problem i zauwazylem, ze temperatura nie zawsze jest na 90st
CEDE , a czy ta temperatura ma jakis wplyw na glosniejsza prace silnika, bo ja tez mam ten problem i zauwazylem, ze temperatura nie zawsze jest na 90st
koledzy !! mam audi a4,b5 1.9 tdi 110ps.od dwóch lat walczę z tym problemem i nic nie pomaga. wymieniłem poduszki silnika i skrzyni, kompletne, nowe sprzęgło włącznie z dwumasą.wymieniona pompa wtryskowa. dawka i kąt wtrysku ustawiony na vagu. dwa tłumiki-nowe. została tylko siatka wydechu, ale jest ok. dodatkowo wstawiłem drugą przy ogonie skrzyni.olej w skrzyni ok.przednia poduszka silnika ustawiana w różne pozycje nie daje żadnego efektu, nadal podczas jazdy i postoju są wibracje.podejrzewam jeszcze koło pasowe wału,bo podczas pracy na luzie, na postoju gdy skręcam kierownicą w lewo, czy w prawo ,to wibracja wzrasta. może ktoś miał taki problem, bo autko fajne, ale może przez coś takiego nie żle człowieka wkurzyć
moje audi chodzi ladnie tylko wlasnie od 2tys jest w srodku glosno slychac wyraznie silnik kolega ma taka sama i jest cicho przyspieszenie ma te same
co jest pompowtyski??????????
tak jak napisał CEDE. mam to samo przy odpuszczaniu metaliczny dźwięk i rzeczywiście słychać to jak by turbinka, choć słyszałem ze to ERG. podobno jak się odłączy i zaślepi to mija
Buczy czy szumi tak jakby ocierał metal o metal, coś w stylu zacierającego się łożyska?
Dodaj gazu na postoju tak do 2500-3500 jak słyszysz ten szum przy odpuszczeniu nogi z gazu to znaczy, że słyszysz turbinę. Nie martw się nie kończy się, ten typ tak ma.
No chętnie bym się dowiedział też co to takiego bo nie mogę dojść u siebie. Jak mam 1250obr/min np 5 bieg (skrzynia 5) i około 75km/h to buczy w środku jak cholera. (ciągnie to po uszach) Na szczęscie rzadko się jeździ z taką prędkością i tym biegiem ale denerwujące to jest. Może ktoś wie o co z tym chodzi ???
witajcie tez mzm ten problem przy mojej audi,i to nie jest łacznik bo ten problem maja wszyscy co maja b6,problem tkwi w czyms innym,ale jeszcze nikt go nie rozwiazał.Pozdrawiam
Komentarze
Audi A4 B6 1,9 TDI AWX 130KM 203tys km. (oryginalne)
BUCZENIE W ZAKRESIE 1600obr/min do 2100obr/min tak mniej więcej.
1.Myślałem że to koło dwumasowe bo już mi szarpało podczas ruszania - zmieniłem i ku mojemu zaskoczeniu nic się nie zmieniło. Ale sprzęgło i tak już było do roboty to nic się nie stało :)
2. Łącznik elastyczny przed katalizatorem (100cm-długość) i to się okazało strzałem w dyche :) Nastała cisza :) Jednak delikatne wibracje wyczuwałem tak jakby od strony tłumika przenoszone. To były na prawdę minimalne wibracje hehehe :)
3. Zainwestowałem w oryginalny wieszak tylnego tłumika koszt 92zł serwis. Do tego dokupiłem bałwanek gumowy czyli tak jakby komplet na końcowy tłumik koszt 92zł+21zł=113zł. I teraz cieszę się ciszą w środku.
co jest pompowtyski??????????
Dodaj gazu na postoju tak do 2500-3500 jak słyszysz ten szum przy odpuszczeniu nogi z gazu to znaczy, że słyszysz turbinę. Nie martw się nie kończy się, ten typ tak ma.