Szukaj

Problem z silnikiem.
Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000

  • Autor: Amegon
  • Kategoria: silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)

Komentarze

Dzien dobry w moim Audi a3 1,6 benzyna 101km z roku 1998 dzieje sie cos takiego jezdzi normalnie ma moc jak zgasze i chce ponownie zapalic musi troche pokrecic zapali jak przegazuje smierdzi benzyna potem normalnie jezdzi po paru dniach znowu sie to powtarza co moze byc przyczyna
Odpowiedz
Korbowego czy rozrządu??
Odpowiedz
u mnie szarpał na zimnym ciepły czasem tracił moc
nieszczelny dolot- wymieniłem komplet uszczelek
czujnik temp koło termostatu
oporność cewki można zmierzyć
czujnik temp można sprawdzić na klimatyzacji (kanał 49 u mnie)
Odpowiedz
sprawdź, czy żaden wężyk podcisnienia sie nie wypiął, szczególnie ten od regulatora ciśnienia paliwa - u mnie właśnie to powodowało szarpanie (mimo wymiany całego układu zapłonowego) i zwiększone zużycie paliwa.
Odpowiedz
Moim zdaniem jest to problem z dawką paliwa i powietrza czyli awaria sondy lambda lub przepływomierza, w moim audi ktoś wytłukł katalizator zostawiając obudowę w którą jest wkręcana sonda lambda i auto paliło 12-15l/100km przy delikatnej jeździe, założyłem nowy katalizator i jest widoczna poprawa, auto nie dławi się, ma moc, spaliny nie pachną samą benzyną, a obroty nie spadają poniżej 700 przy oporze a wcześniej potrafiły poprostu przy ruszaniu szarpnąć i zgasł bo obroty spadały do 400 około
Odpowiedz
Szarpie,dusi i nie ma mocy. Mozliwe że cewka zapłonowa + świecee
Odpowiedz
Miałem podobne objawy i okazało się że winny był czujnik położenia wału.
Odpowiedz
I tu kolego masz rację. Takie objawy wskazują że do wymiany jest czujnik położenia wału. U nie jeszcze auto wchodziło w stan awaryjny to znaczy że nie można było jechać więcej niż 60kmh i nie dało się podnieś więcej obrotów niż 4000t. Po wymianie czujnika i skasowaniu błędy autko jest zdrowe. Pozdrawiam!
Odpowiedz
Audi A3 8L Hatchback